GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_7 Datum vytvoření 24.8.2013 Druh učebního materiálu prezentace Ročník 2.ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
slavný americký průmyslník
Advertisements

PARNÍ STROJ Zpracovali
Parní stroj Info.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tato prezentace byla vytvořena
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Významné osobnosti fyziky a chemie
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_10 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Parní stroj.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_12 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 3.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 3.ročník.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VY_32_INOVACE_20 - VÝZNAMNÍ FYZICI
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Svět techniky a já.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_362 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _643 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
James Watt * Greenock Handswort.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_18 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_16 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_3 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 3.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_19 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 3.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_20 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4. ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_5 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_6 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_14 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 3.ročník.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4. ročník.
skotský mechanik, vynálezce a fyzik
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_4 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.ročník.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _603.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Víchová Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 1.ročník.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
James Watt Fyzik Matematik vynálezce.
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Veronika Zvoníčková 9.B. Životopis Vynálezy
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Jana Máčková, 8.B. - - Pístový tepelný stroj - - Přeměna tepelné energie na energii mechanickou - - První mechanický stroj – Hérón Alexandrijský (1.století)
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Skot -P=1W -dvojčinný parní stroj -především matematik a fyzik.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Průmyslová revoluce průběh
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Novověk – průmyslová revoluce
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Sada 3 Člověk a společnost ZŠ Pačejov
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Jindřich Doubek Číslo materiálu 7_1_F_7 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 2.ročník Anotace James Watt Klíčová slova Parní stroj Vzdělávací oblast Fyzika Očekávaný výstup Pochopení souvislostí mezi dílem a životní cestou Zdroje a citace Viz příloha

JAMES WATT * GREENOCK U GLASGOWA HANDSWORTH Otec průmyslové revoluce

1736 jako prvorozený syn loďaře a obchodníka Je spíše samotářský, špatného zdraví (do obecné školy až v 15 letech) Ve škole není šťastný, realizuje se v otcově dílně, je řemeslně zručný 1754 (15) umírá jeho matka Rok pobývá u příbuzných v Glasgowě, navazuje přátelství na univerzitě a na jejich doporučení odchází 1755 do Londýna Stává se učněm u mistra Morgana, který byl známý přesnými matematickými přístroji Po roce se vrací do Glasgowa,ale není mu povoleno zřídit vlastní mechanickou dílnu Pomáhají mu přátelé z univerzity a díky poctivosti a pečlivosti se stává univerzitním mechanikem

Při opravě modelu Newcomenova ohňového stroje(*) se dostává k problematice páry (*) tyto stroje pracují při čerpání důlních vod Chce postavit účinnější stroj, ale nemá na dokončení peníze Později za podpory Boultona (majitel továrny, který potřebuje zvyšovat výrobu) a Wilkinsonsna (majitel železáren) začátkem roku 1775 dokončil montáž prvních dvou parních strojů a uvedl je do chodu Jeden z nich byl určen k pohonu dmychadla vysoké pece ve Wilkinsonově železárně, druhý čerpal vodu v uhelných dolech Wattův originální nápad - kondenzovat páru mimo parní válec a tím šetřit tepelnou energii – byl úspěšný Oba parní stroje měly nejméně o dvě třetiny nižší spotřebu paliva než stejně výkonné ohňové stroje Thomase Newcomena

Znamenalo to i obchodní úspěch - Boultonova továrna měla objednávky Watt dále zdokonaloval svůj stroj Praxe žádá univerzální parní stroj s rotačním pohybem 1782 patentuje planetový převod Vymýšlí dvojčinný parní stroj (k práci využity oba zdvihy pístu) 1788 využívá odstředivý regulátor otáček a jeho koncepce stroje se stává vzorem (V průběhu vývoje Watt doplnil parní stroj o kondenzátor páry, vodní čerpadlo, setrvačník, dvojcestný ventil, utěsnění pístu ) vynález si nechá patentovat v roce Jeho konstrukci a koncepci nebylo potřeba dlouho měnit.) Do vypršení platnosti Wattova patentu v roce 1800 bylo vyrobeno přes 500 parostrojů

Watt se věnoval i teorii Zjistil chemické složeni vody, považované dosud za prvek Upřesnil fyzikální pojem práce a zavedl jednotku koňské síly (HP,k-kůň), později 1 W (Watt) Ani ke konci života nezapomněl na ty, co mu pomohli Část svého majetku věnoval glasgowské univerzitě, v rodném Greenacku zřídil vědeckou knihovnu Byl mu udělen čestný doktorát na univerzitě v Glasgowě 1785 se stal členem Královské společnosti v Londýně a Vědecké společnosti v Edinburghu a francouzské Akademie věd v Paříži (1814) Stále sleduje pozorně vývoj techniky ve světě a pracuje ve své malé dílně na nových myšlenkách a vynálezech 1809 umírá

ČASOVÁ OSA

Codr M a kol.,: Přemožitelé času. 1.vyd. Praha: Mezinárodní organizace novinářů, 1989 Štoll I.,: Dějiny fyziky.dotisk 1.vyd. Praha: Prometheus, ISBN NEZNÁMÝ, Autor. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: