Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (33. – 44. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vyjmenovaná slova po S VY_32_INOVACE_11 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (33. – 44. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_CJ Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: červen 2012 Určeno pro 9. ročník Český jazyk 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného počtu bodů (Lze pracovat i ve skupinách, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 33 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Emanuel Frynta: Babyčka My máme doma babyčku a sedá na ní kos, naklání černou hlavičku a zpívá všelicos. Řešení: A) stromek javoru B) dědečkova žena C) starobylý bič D) noční motýl Správnou odpovědí je varianta A). Který z následujících významů má slovo babyčka v nadpisu i textu uvedené básně? A) stromek javoru B) dědečkova žena C) starobylý bič D) noční motýl A dědeček se usmívá a říká: „Kose, cvič se!“ A kos už jinde _______ než pouze na babyčce. Teď na ní jeho samička vyvedla sedm kosat – ta naše zlatá babyčka je požehnáním pro sad.

Úloha č. 34 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Emanuel Frynta: Babyčka My máme doma babyčku a sedá na ní kos, naklání černou hlavičku a zpívá všelicos. Řešení: A) snívá B) zaznívá C) nezpívá D) spává Správnou odpovědí je varianta C). Které z následujících slov se nejlépe hodí na vynechané místo v uvedené básni? A) snívá B) zaznívá C) nezpívá D) spává A dědeček se usmívá a říká: „Kose, cvič se!“ A kos už jinde _______ než pouze na babyčce. Teď na ní jeho samička vyvedla sedm kosat – ta naše zlatá babyčka je požehnáním pro sad.

Úloha č. 35 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Emanuel Frynta: Babyčka My máme doma babyčku a sedá na ní kos, naklání černou hlavičku a zpívá všelicos. Řešení: A) kosák B) kose C) kosátko D) kos Správnou odpovědí je varianta B). Které z následujících slov je správným tvarem 1. pádu čísla jednotného k výrazu kosat? A) kosák B) kose C) kosátko D) kos A dědeček se usmívá a říká: „Kose, cvič se!“ A kos už jinde _______ než pouze na babyčce. Teď na ní jeho samička vyvedla sedm kosat – ta naše zlatá babyčka je požehnáním pro sad.

Úloha č. 36 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Emanuel Frynta: Babyčka My máme doma babyčku a sedá na ní kos, naklání černou hlavičku a zpívá všelicos. Řešení: A) je ozdobou B) je svátostí C) je štěstím D) je raritou Správnou odpovědí je varianta C). Které z následujících spojení je svým významem nejbližší spojení je požehnáním v uvedeném textu? A) je ozdobou B) je svátostí C) je štěstím D) je raritou A dědeček se usmívá a říká: „Kose, cvič se!“ A kos už jinde _______ než pouze na babyčce. Teď na ní jeho samička vyvedla sedm kosat – ta naše zlatá babyčka je požehnáním pro sad.

Úloha č. 37 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Co se tyto věci dály v Čechách, kníže Měšek přitáhl se silnou mocí polskou, udeřil na hrad Prahu a po celá dvě léta, totiž roku od narození Páně 1000 a roku od narození Páně 1001, jej držel. Ale hrad Vyšehrad, svému knížeti věrný, zůstal nezastrašen a nedobytný. V téže době však kníže Měšek poslal posly k císaři, nabízeje a slibuje mu nesmírné peníze za to, dá-li syna knížete Boleslava, jménem Oldřicha, jenž byl v císařově moci, spoutati a vsaditi do vězení. Nepřemožitelný hlade po zlatě! Kde je přemocné právo římské říše? Hle, majitel zlata, jsa tlačen balvany zlata, uposlechne rozkazu knížete a katem a žalářníkem se stane podplacený zlatem císař! Řešení: A) k chamtivosti B) k nepřemožitelnosti C) k poslušnosti D) k zbabělosti Správnou odpovědí je varianta A). Ke které z následujících císařových vlastností odkazuje vypravěč uvedeného textu vyjádřením majitel zlata, jsa tlačen balvany zlata? A) k chamtivosti; B) k nepřemožitelnosti; C) k poslušnosti; D) k zbabělosti

Úloha č. 38 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Co se tyto věci dály v Čechách, kníže Měšek přitáhl se silnou mocí polskou, udeřil na hrad Prahu a po celá dvě léta, totiž roku od narození Páně 1000 a roku od narození Páně 1001, jej držel. Ale hrad Vyšehrad, svému knížeti věrný, zůstal nezastrašen a nedobytný. V téže době však kníže Měšek poslal posly k císaři, nabízeje a slibuje mu nesmírné peníze za to, dá-li syna knížete Boleslava, jménem Oldřicha, jenž byl v císařově moci, spoutati a vsaditi do vězení. Nepřemožitelný hlade po zlatě! Kde je přemocné právo římské říše? Hle, majitel zlata, jsa tlačen balvany zlata, uposlechne rozkazu knížete a katem a žalářníkem se stane podplacený zlatem císař! Řešení: A) Vypravěč lituje slabosti knížete Oldřicha v císařově zajetí. B) Vypravěč obdivuje obrovský majetek knížete Měška. C) Vypravěč nabádá kata a žalářníka, aby císaře uposlechli. D) Vypravěč má císaři za zlé jeho zradu. Správnou odpovědí je varianta D). Které z následujících tvrzení o vypravěčových názorech v uvedeném textu je pravdivé? A) Vypravěč lituje slabosti knížete Oldřicha v císařově zajetí. B) Vypravěč obdivuje obrovský majetek knížete Měška. C) Vypravěč nabádá kata a žalářníka, aby císaře uposlechli. D) Vypravěč má císaři za zlé jeho zradu.

Úloha č. 39 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Co se tyto věci dály v Čechách, kníže Měšek přitáhl se silnou mocí polskou, udeřil na hrad Prahu a po celá dvě léta, totiž roku od narození Páně 1000 a roku od narození Páně 1001, jej držel. Ale hrad Vyšehrad, svému knížeti věrný, zůstal nezastrašen a nedobytný. V téže době však kníže Měšek poslal posly k císaři, nabízeje a slibuje mu nesmírné peníze za to, dá-li syna knížete Boleslava, jménem Oldřicha, jenž byl v císařově moci, spoutati a vsaditi do vězení. Nepřemožitelný hlade po zlatě! Kde je přemocné právo římské říše? Hle, majitel zlata, jsa tlačen balvany zlata, uposlechne rozkazu knížete a katem a žalářníkem se stane podplacený zlatem císař! Řešení: A) Boleslav a císař B) Boleslav a Měšek C) Oldřich a Boleslav (Oldřich byl synem Boleslava) D) Měšek a císař Správnou odpovědí je varianta C). Která z následujících dvojic postav v uvedeném textu je v příbuzenském vztahu? A) Boleslav a císař B) Boleslav a Měšek C) Oldřich a Boleslav D) Měšek a císař

Úloha č. 40 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Sup a ptáci Sup rozhlásil, že chce oslavit den svých narozenin. Pozval na večeři mnoho ptáků, a když přišli, uvedl je do jídelny, zamkl za sebou a jednoho po druhém sežral. Řešení: A) Zlému nevěř, i kdyby v rakvi přísahal. B) Co nemáš rád, nečiň druhému. C) Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. D) Host i ryba třetí den smrdí. Správnou odpovědí je varianta A). Které z následujících přísloví nejlépe vystihuje vyznění textu? A) Zlému nevěř, i kdyby v rakvi přísahal. B) Co nemáš rád, nečiň druhému. C) Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. D) Host i ryba třetí den smrdí.

Úloha č. 41 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Klášterní knihovna Na přelomu 18. a 19. století se knihovna stala proslulou v evropském kulturním prostředí. Četné návštěvy významných osobností byly již od r zachycovány v nejstarší knize návštěv. Do knihovny, které ovšem vládla klášterní klausura, byl zprvu ženám přístup umožňován jen sporadicky. Jednou z prvních byla překvapivě lady Emmy Hamilton, která knihovnu navštívila v r spolu se svým manželem, britským archeologem a státníkem, sirem Williamem Hamiltonem a se svým milencem, vítězem od Trafalgaru, admirálem lordem Horatiem Nelsonem. Další významnou ženou, která prošla knihovnou 17. června 1812, byla rakouská princezna a choť Napoleona Bonaparte Marie Ludvika. Na podzim téhož roku poslala Strahovské knihovně kromě dalších knih a vídeňského porcelánového servisu čtyřsvazkové dílo o prvním museu v Louvru. Když byla tato exklusivní publikace dokončena, rozkázal Napoleon údajně zničit celý náklad a ponechal si pouze tři nebo čtyři kompletní řady. Obával se totiž, že jeho pověst bude poškozena tím, že je v díle uveden původ celé řady exponátů, uloupených především v Itálii. Řešení: A) žádná žena a dva muži B) jedna žena a dva muži C) dvě ženy a dva muži D) dvě ženy a čtyři muži Správnou odpovědí je varianta C). Kolik jmenovaných mužů a žen podle uvedeného textu navštívilo do roku 1813 knihovnu? A) žádná žena a dva muži; B) jedna žena a dva muži; C) dvě ženy a dva muži; D) dvě ženy a čtyři muži

Úloha č. 42 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Klášterní knihovna Na přelomu 18. a 19. století se knihovna stala proslulou v evropském kulturním prostředí. Četné návštěvy významných osobností byly již od r zachycovány v nejstarší knize návštěv. Do knihovny, které ovšem vládla klášterní klausura, byl zprvu ženám přístup umožňován jen sporadicky. Jednou z prvních byla překvapivě lady Emmy Hamilton, která knihovnu navštívila v r spolu se svým manželem, britským archeologem a státníkem, sirem Williamem Hamiltonem a se svým milencem, vítězem od Trafalgaru, admirálem lordem Horatiem Nelsonem. Další významnou ženou, která prošla knihovnou 17. června 1812, byla rakouská princezna a choť Napoleona Bonaparte Marie Ludvika. Na podzim téhož roku poslala Strahovské knihovně kromě dalších knih a vídeňského porcelánového servisu čtyřsvazkové dílo o prvním museu v Louvru. Když byla tato exklusivní publikace dokončena, rozkázal Napoleon údajně zničit celý náklad a ponechal si pouze tři nebo čtyři kompletní řady. Obával se totiž, že jeho pověst bude poškozena tím, že je v díle uveden původ celé řady exponátů, uloupených především v Itálii. Řešení: A) Napoleon Bonaparte se osobně účastnil předávání spisu o Louvru do klášterní knihovny. B) Strahovská knihovna získala velmi cenné knižní a jiné dary od Marie Ludviky. C) Řada exponátů uloupených v Itálii se nakonec ocitla v klášterní knihovně. D) Kromě čtyř se ostatní knihy v klášterní knihovně podařilo před Napoleonem uchránit. Správnou odpovědí je varianta D). Podle informací obsažených v uvedeném textu rozhodněte, které z následujících tvrzení je pravdivé. A) Napoleon Bonaparte se osobně účastnil předávání spisu o Louvru do klášterní knihovny. B) Strahovská knihovna získala velmi cenné knižní a jiné dary od Marie Ludviky. C) Řada exponátů uloupených v Itálii se nakonec ocitla v klášterní knihovně. D) Kromě čtyř se ostatní knihy v klášterní knihovně podařilo před Napoleonem uchránit.

Úloha č. 43 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Klášterní knihovna Na přelomu 18. a 19. století se knihovna stala proslulou v evropském kulturním prostředí. Četné návštěvy významných osobností byly již od r zachycovány v nejstarší knize návštěv. Do knihovny, které ovšem vládla klášterní klausura, byl zprvu ženám přístup umožňován jen sporadicky. Jednou z prvních byla překvapivě lady Emmy Hamilton, která knihovnu navštívila v r spolu se svým manželem, britským archeologem a státníkem, sirem Williamem Hamiltonem a se svým milencem, vítězem od Trafalgaru, admirálem lordem Horatiem Nelsonem. Další významnou ženou, která prošla knihovnou 17. června 1812, byla rakouská princezna a choť Napoleona Bonaparte Marie Ludvika. Na podzim téhož roku poslala Strahovské knihovně kromě dalších knih a vídeňského porcelánového servisu čtyřsvazkové dílo o prvním museu v Louvru. Když byla tato exklusivní publikace dokončena, rozkázal Napoleon údajně zničit celý náklad a ponechal si pouze tři nebo čtyři kompletní řady. Obával se totiž, že jeho pověst bude poškozena tím, že je v díle uveden původ celé řady exponátů, uloupených především v Itálii. Řešení: A) Do klášterní knihovny neměly ženy obvykle povolený přístup. B) Knihy v klášterní knihovně byly určeny mužům. C) Mniši v klášteře si mysleli, že ženy jsou hloupé. D) Knihy v knihovně byly pro ženy příliš složité. Správnou odpovědí je varianta A). Podle informací obsažených v uvedeném textu rozhodněte, které z následujících tvrzení pravdivě odpovídá na otázku, proč je taková pozornost věnována návštěvě žen ve Strahovské knihovně. A) Do klášterní knihovny neměly ženy obvykle povolený přístup.; B) Knihy v klášterní knihovně byly určeny mužům.; C) Mniši v klášteře si mysleli, že ženy jsou hloupé.; D) Knihy v knihovně byly pro ženy příliš složité.

Úloha č. 44 testu Scio z českého jazyka pro 9. ročník (podzim 2011) Společné zadání k úloze č Klášterní knihovna Na přelomu 18. a 19. století se knihovna stala proslulou v evropském kulturním prostředí. Četné návštěvy významných osobností byly již od r zachycovány v nejstarší knize návštěv. Do knihovny, které ovšem vládla klášterní klausura, byl zprvu ženám přístup umožňován jen sporadicky. Jednou z prvních byla překvapivě lady Emmy Hamilton, která knihovnu navštívila v r spolu se svým manželem, britským archeologem a státníkem, sirem Williamem Hamiltonem a se svým milencem, vítězem od Trafalgaru, admirálem lordem Horatiem Nelsonem. Další významnou ženou, která prošla knihovnou 17. června 1812, byla rakouská princezna a choť Napoleona Bonaparte Marie Ludvika. Na podzim téhož roku poslala Strahovské knihovně kromě dalších knih a vídeňského porcelánového servisu čtyřsvazkové dílo o prvním museu v Louvru. Když byla tato exklusivní publikace dokončena, rozkázal Napoleon údajně zničit celý náklad a ponechal si pouze tři nebo čtyři kompletní řady. Obával se totiž, že jeho pověst bude poškozena tím, že je v díle uveden původ celé řady exponátů, uloupených především v Itálii. Řešení: A) klausura B) princezna C) lady D) choť Správnou odpovědí je varianta D). Které z následujících slov z uvedeného textu má stejný význam jako slovo manželka? A) klausura B) princezna C) lady D) choť