INFORMAČNÍ SYSTÉMY FAPPZ Prezentuje: Ing. Tomáš Rejdal Garant předmětu: Ing. Vlastimil Mikšík, Ph.D.
http://prijimacky.czu.cz noví studenti se zde přihlásí číslem přihlášky a rodným číslem. Naleznou zde svoje přihlašovací jméno a počítačem vygenerované prvotní heslo pro přihlášení do studijního systému Hroch
Problémy řeší HELPDESK Oddělení Helpdesk Přízemí budovy rektorátu (Internetový pavilon), místnost RE/003 po - pá : 7 - 17 (mimo provozní dobu je k dispozici záznamník) helpdesk@czu.cz 2 2438 4444
HROCH (adresa http://hroch.czu.cz )
Změna hesla na http://hroch. czu. cz je nutná Změna hesla na http://hroch.czu.cz je nutná! Studenti prvních ročníků se nejlépe k datu prvního dne semestru přihlásí do studijní evidence HROCH. pokud byste to neudělali, nedostali byste se do ostatních webových portálů, systému Novell, do mailu…
HROCH (adresa http://hroch.czu.cz) přihlášení a změna hesla
A jak se v Hrochovi zapsat na zkoušku ? Před prvním přihlášením na zkoušku vyplníte anketu. Vyberte ikonu „Anketa“
A jak se v Hrochovi zapsat na zkoušku ? Tady ohodnotíte jednotlivé předměty. Bez vyplnění ankety není možné se na termíny zkoušek přihlásit.
A jak se v Hrochovi zapsat na zkoušku ? A pak už odkaz „Termíny zkoušek-přihlašování“
zapisování na termíny zkoušek v IS Hroch vyberte záložku „Zapsat“
zapisování na termíny zkoušek v IS Hroch zde zaškrtněte předmět, na jehož zkoušku se chcete přihlásit a klikněte na „Zobrazit termíny“
zapisování na termíny zkoušek v IS Hroch vypíše se seznam termínů, tlačítkem „Zapsat“ se na vybranou zkoušku zapíšete
zapisování na termíny zkoušek v IS Hroch zkoušku teď uvidíte pod záložkou „Zapsané“ budete-li se chtít odhlásit, použijte tlačítko „Škrtnout“
zapisování na termíny zkoušek v IS Hroch nebudete-li si s něčím vědět rady, klikněte na tlačítko „Nápověda“
ISIC karty Pokud má karta platnou licenci ISIC nebo ALIVE může uživatel čerpat řadu studentských výhod (více na www.isic.cz případně na isicpoint.cz). Na kartě je možné využívat systém univerzitní elektronické peněženky (UEP). Karta pak slouží i jako platební prostředek k placení za služby a zboží, které nabízí a poskytuje univerzita a smluvní partneři působící v areálu ČZU. Jedná se především o platby za stravování v menze, platby v automatech, platby kolejného, studijní poplatky, platby za tiskové a knihovní služby, dále možnost platit v bufetech a restauracích v areálu ČZU. Bufety a restaurace přijímající UEP jsou označeny logem Food Point ČZU. http://food.czu.cz Obecné informace na www.uep.czu.cz
Vyzvednutí ISIC karet Kartové centrum je otevřeno po-pá 8:00-12:00 a 13:00-15:00 Postup při výdeji karet: Pro vydání karet je rozhodující evidence studenta v IS studium Hroch – Osobní údaje -> Stav průkazu musí být: „k vyzvednutí“ (karta se vyhotovuje ve chvíli, kdy je v osobních údajích vidět Vaše fotka). Následně se dostavte osobně do Kartového centra (1. patro, číslo místnosti 236b nebo 206) ve Studijním a informační centrum (SIC), kde Vám bude po prokázání totožnosti (občanským průkazem, indexem, řidičským průkazem či pasem) vytištěna a vydána příslušná karta, dle typu studia. Zároveň vám bude vytištěn protokol o převzetí karty (případně smlouva o používání UEP), který podepíšete a odevzdáte v kartovém centru. S kartou a podepsanou smlouvou se dostavíte do Studentské pokladny, která je umístěna v přízemí ve vestibulu budovy SIC, kde zaplatíte příslušnou částku za kartu a ta vám bude aktivována. U studentů prezenčního studia bude v případě zájmu po složení zálohy a odevzdání podepsané smlouvy nahrána na kartu aplikace UEP. Pro aktivaci UEP si připravte vlastní šestimístný číselný kód, který sdělíte obsluze při nahrání UEP.
ISIC Poplatky Poplatky pro studenty prvních ročníků: a) Poplatek spojený s výdejem průkazu + licence ISIC 250,- Kč b) Vratná záloha pro UEP 300,- Kč Po vyzvednutí vlastní student průkaz s platnou licencí ISIC a aktivní Elektronickou peněženkou. Kredit do UEP je možné dobíjet v hotovosti v dobíjecích automatech rozmístěných v areálu ČZU nebo bankovním převodem.
A jak je to s počítači a počítačovou sítí na FAPPZ ? studenti prvního ročníku si co nejdříve zřídí v kartovém centru na SICu „ISIC kartu“ nebo „studijní průkaz ČZU“ (informace na http://www.sic.czu.cz) přístup do počítačových učeben fakulty je možný pouze pro studenty FAPPZ s platným průkazem ČZU nebo ISIC kartou. na FAPPZ je pro studenty k dispozici 41 počítačů - 16 v mezipatrech zadního schodiště, 25 v učebně č.55 v přízemí u poslucháren (zde vstup na kartu, pokud není výuka)
A jak je to s počítači a počítačovou sítí na FAPPZ? provozní doba počítačové učebny A55 na FAPPZ je Po – Čt 8:00-18:00, Pá 8:00-16:00 u techniků v přízemí (č. dveří A54) je možné tisknout a vypalovat data další počítače jsou studentům k dispozici na internetovém pavilonu v přízemí rektorátu, na SICu a v PC laboratoři na koleji JIH. veškeré informace jsou k dispozici na nástěnkách SPS (středisko počítačových služeb) v učebně č.55 v přízemí
studenti se přihlašují k počítačové síti pod stejným uživatelským jménem a heslem jako do studijní evidence HROCH (to platí pro všechny další univerzitní aplikace), přihlašují se do kontextu .STUDENTI.CZU.CZ, celé uživatelské jméno je tedy např. XADAM200.STUDENTI.CZU.CZ e-mailová adresa studenta je tedy např.: XADAM200@STUDENTI.CZU.CZ Veškeré problémy řeší HELPDESK (linka 4444, helpdesk@oikt.czu.cz, internetový pavilon na Rektorátě)
pro přihlášení do počítače na FAPPZ stačí napsat vaše logovací jméno a heslo: pro přihlášení do PC v místnosti A55 je login: student, heslo: „bez hesla“
po přihlášení se studentům mapují standardní disky: H: osobní disk uživatele (30 MB + 20 MB pro poštu). Disk je umístěn na svazku HOME\username (např.XADAM300) V domácím adresáři má každý vytvořen adresář WWWHOME, který slouží pro osobní webovou prezentaci studenta. Tento adresář je viditelný pro všechny uživatele sítě! I: disk společný pro danou fakultu (skripta, sylaby, lab. cvičení, návody,…) svazek: AF J: disk společný pro celou ČZU (skripta, sylaby, lab. cvičení, návody,…) svazek: COMMON
Z internetu se na disky H:, I:, J: dostanete přes adresu: https://netstorage.studenti.czu.cz
k dispozici všem studentům je wi-fi síť EDUROAM, podrobnosti na stránce www.eduroam.czu.cz
heslo pro připojení na wi-fi síť si nastavíte na stránkách http://student.czu.cz
na portálu http://student. czu na portálu http://student.czu.cz najdete aktuální informace z ČZU, jídelní lístek, kontakty na SO, odkazy a mnoho dalšího….
máte zde přehled o transakcích UEP na své kartě
můžete si zde zadat registrační značku auta pro vjezd do areálu ČZU (studentská parkoviště mají kapacitu 567 parkovacích míst)
jiné studijní materiály můžete nalézt na stránkách http://moodle. czu
na Moodlu je vedena výuka formou internetových kurzů
A až se budete chystat psát bakalářskou práci, musíte si vyplnit podklady v Badisu http://badis.czu.cz
po přihlášení naleznete návod jak postupovat
všechny důležité studijní informace naleznete na stránkách: www. af všechny důležité studijní informace naleznete na stránkách: www.af.czu.cz nebo také www.fappz.czu.cz
návody, harmonogram a studijní plány naleznete na webových stránkách FAPPZ v sekci Studium -> Nástěnka studijního oddělení.
Studentský mail http://mail.studenti.czu.cz Přihlašovací jméno: login@studenti.czu.cz Heslo: stejné jako do Hrocha Cloudová služba Office 365 (50 GB pro emaily/25 GB pro osobní data, sdílení dat, možnost online komunikace) Návod na webu moodle.czu.cz předmět ROX01Z Office 365 (odkazy na videokurzy).
Návody najdete na www. oikt. czu Návody najdete na www.oikt.czu.cz v sekci Návody a dokumenty/Pro studenty
a budete-li hledat práci, můžete využít nabídku pracovních příležitostí na http://prace.af.czu.cz
A to je vše z toho nejdůležitějšího, co budete při studiu potřebovat….. Děkuji za pozornost. Kontakt: - Ing. Tomáš Rejdal (technická podpora SO) - PEF 1.patro č. dveří E215 - rejdal@oikt.czu.cz