VY_32_INOVACE_PSYM21160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_PSYPS13460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM20160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_32_INOVACE_PSYM24960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYM23960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM20260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20360BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS11460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYM22160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
VY_32_INOVACE_PSYPS13760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PSYM21160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: Druhá manželská krize– učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

Druhá vývojová krize – 17 až 25 let po sňatku Nebývá již tak hluboká jako první, ale může trvat i několik let Nebývá již tak hluboká jako první, ale může trvat i několik let Je spojena s prvními somatickými obtížemi, které signalizují blížící se stáří, s odchodem dětí z rodiny a hledáním nového druhu zábavy a způsobu trávení volného času Je spojena s prvními somatickými obtížemi, které signalizují blížící se stáří, s odchodem dětí z rodiny a hledáním nového druhu zábavy a způsobu trávení volného času

Domácí úkol Charakterizujte tzv. syndrom prázdného hnízda a hovořte o tomto problému s pedagogem Charakterizujte tzv. syndrom prázdného hnízda a hovořte o tomto problému s pedagogem

Řešení úkolu Pocity vyvolané odchodem dětí ovlivňují vzájemný vztah mezi dětmi a rodiči. Je-li vztah dobrý, první pocity opuštěnosti rodiče snáze překonají, protože se s dětmi vzájemně navštěvují a jejich vztah trvá. Naopak konfliktní, nepřátelský a odtažitý vztah může negativní pocity související se stárnutím, zhoršováním zdraví velmi prohlubovat. Rodiče se bojí opuštěnosti a toho, že ve stáří zůstanou sami. Jak tuto situaci překonat? 1. Je třeba si rozmyslet, co děláme rádi, co se nám líbí a zda je možné čas, který jsme doposud trávili s dětmi, věnovat jiné činnosti. 2. Věnovat se činnostem, které jsme doposud opomíjeli – začít cvičit, chodit za kulturou, jezdit na výlety. Je to příležitost vrátit se k dávno zapomenutým koníčkům či objevit nové, či se naplno věnovat kariéře. 3. Znovu navazovat kontakty se svými přáteli a známými. 4. Je třeba se sžít s novou životní rolí, najít novou identitu jako rodič. Vztah s dítětem se již proměnil na vztah navzájem si rovných dospělých, je možné o věcech diskutovat, o věcech se radit a nelze zasahovat do soukromí. 5. Důležité je odlišit běžné pocity smutku, nedobrou náladu, plačtivost a hledání nové životní role, od hluboké deprese. Pokud pocity smutku přerostly v depresi, je jediná možnost – návštěva lékaře a následná léčba. Pocity vyvolané odchodem dětí ovlivňují vzájemný vztah mezi dětmi a rodiči. Je-li vztah dobrý, první pocity opuštěnosti rodiče snáze překonají, protože se s dětmi vzájemně navštěvují a jejich vztah trvá. Naopak konfliktní, nepřátelský a odtažitý vztah může negativní pocity související se stárnutím, zhoršováním zdraví velmi prohlubovat. Rodiče se bojí opuštěnosti a toho, že ve stáří zůstanou sami. Jak tuto situaci překonat? 1. Je třeba si rozmyslet, co děláme rádi, co se nám líbí a zda je možné čas, který jsme doposud trávili s dětmi, věnovat jiné činnosti. 2. Věnovat se činnostem, které jsme doposud opomíjeli – začít cvičit, chodit za kulturou, jezdit na výlety. Je to příležitost vrátit se k dávno zapomenutým koníčkům či objevit nové, či se naplno věnovat kariéře. 3. Znovu navazovat kontakty se svými přáteli a známými. 4. Je třeba se sžít s novou životní rolí, najít novou identitu jako rodič. Vztah s dítětem se již proměnil na vztah navzájem si rovných dospělých, je možné o věcech diskutovat, o věcech se radit a nelze zasahovat do soukromí. 5. Důležité je odlišit běžné pocity smutku, nedobrou náladu, plačtivost a hledání nové životní role, od hluboké deprese. Pokud pocity smutku přerostly v depresi, je jediná možnost – návštěva lékaře a následná léčba.

Úkol – Zamyslete se, proč řada mužů a žen chodí doma neupravení, i když ví, že to partnerskému vztahu neprospívá K diskusi s pedagogem využijte foto dole – jedná se o dvě stejně staré ženy. K diskusi s pedagogem využijte foto dole – jedná se o dvě stejně staré ženy.

Řešení úkolu – možný příklad Žena je si svým partnerem příliš jista Žena je si svým partnerem příliš jista Žena neuvažuje nad možnou sokyní Žena neuvažuje nad možnou sokyní Žena pracuje tak pracovně vytížená, že se nezabývá svým vzhledem Žena pracuje tak pracovně vytížená, že se nezabývá svým vzhledem Žena se neumí upravit Žena se neumí upravit

Překonání druhé manželské krize V rámci překonání druhé manželské krizi se manželům doporučuje, aby se: V rámci překonání druhé manželské krizi se manželům doporučuje, aby se: odpoutali od starostí odpoutali od starostí přestali neustále řešit děti přestali neustále řešit děti počali se zabývat svým vztahem počali se zabývat svým vztahem věnovali se nějaké společné zábavě, např. cestování věnovali se nějaké společné zábavě, např. cestování stále si udržovali optimismus stále si udržovali optimismus

Úkol – rozdělte se do trojic: navrhněte partnerské dvojici na obrázku ukázkový víkend, který by mohly utužit jejich vztahy a společně je i bavit navrhněte partnerské dvojici na obrázku ukázkový víkend, který by mohly utužit jejich vztahy a společně je i bavit

Možné řešení úkolu Romantický pobyt v Benátkách, Paříži, aj. destinacích Romantický pobyt v Benátkách, Paříži, aj. destinacích Víkendový welness pobyt Víkendový welness pobyt Let balónem apod. Let balónem apod.

Odkazy Obrázek na snímku č. 3 a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&tbm=isch&t bnid=iOJ6OLqrAg9LfM:&imgrefurl= odina/clanek/syndrom-prazdneho- hnizda/&imgurl= c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg&w=500&h=500&ei=y 3ZAUIb4JsrHsga2- oDQAg&zoom=1&iact=hc&vpx=417&vpy=154&dur=446&hovh=161 &hovw=161&tx=136&ty=105&sig= &page=1 &tbnh=159&tbnw=159&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:1,s:0,i:76http:/ / c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg a&sa=N&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=893&tbm=isch&t bnid=iOJ6OLqrAg9LfM:&imgrefurl= odina/clanek/syndrom-prazdneho- hnizda/&imgurl= c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg&w=500&h=500&ei=y 3ZAUIb4JsrHsga2- oDQAg&zoom=1&iact=hc&vpx=417&vpy=154&dur=446&hovh=161 &hovw=161&tx=136&ty=105&sig= &page=1 &tbnh=159&tbnw=159&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:1,s:0,i:76http:/ / c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg:429,r:1,s:0,i:76http:/ / c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg:429,r:1,s:0,i:76http:/ / c978483e74/Syndrom_prazdneho_hnizda_pr.jpg Staženo z internetu , 22, 59 hod.

Odkazy Obrázek na snímku č jpg jpg Staženo z internetu , 22, 59 hod. Obrázek na snímku č Staženo z internetu , 23, 09 hod.