Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0616 Název projektu:Inovace výuky Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU-8-57 – DERIVACE FUNKCE XIII
Advertisements

EU-8-58 – DERIVACE FUNKCE XIV
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
EU-8-59 – DERIVACE FUNKCE XV
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_12.
PRŮBĚH FUNKCE Autor: RNDr. Věra Freiová
EU-8-52 – DERIVACE FUNKCE VIII
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU-8-51 – DERIVACE FUNKCE VII
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
EU-8-64 – DIFERENCIÁLNÍ POČET
Kuželosečky - opakování
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
AnotacePrezentace, která se zabývá grafickém řešením soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _734 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
EU-8-53 – DERIVACE FUNKCE IX
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A17 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_147 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Funkce lineární kvadratická nepřímá úměrnost exponenciální
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_92.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU-8-60 – DERIVACE FUNKCE XVI
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
MIROSLAV KUČERA Úvodní informace Matematika B 2
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
12. Průsečíky se souřadnými osami
6. Graf funkce – kvadratická funkce
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
FUNKCE 15. Nepřímá úměrnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
5. Graf funkce – konstantní, lineární (s abs. hodnotou)
GRAF LINEÁRNÍ LOMENÉ FUNKCE
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Směrnicový tvar rovnice přímky
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
Matematika Funkce - opakování
FUNKCE 4. Graf funkce - úvod
Transkript prezentace:

Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo a název šablony klíčové aktivity: EU-8 - Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Tematická oblast:Volitelný předmět matematika (matematický seminář) EU-8-62 – DERIVACE FUNKCE XVIII (průběh funkce – elementární funkce) Anotace Aplikace diferenciálního počtu na vyšetřování průběhu elementárních funkcí (látka 2. ročníku gymnaziální matematiky) nabízí žákům matematického semináře jednoduchý kalkul, pomocí kterého lze velmi efektivně nakreslit graf jakékoliv elementární funkce. Tím „odpadne“ nutnost pamatování si řady vzorců (i když jsou k dohledání v MFF tabulkách), ta je nahrazena postupem vyšetřování průběhu jakékoliv elementární funkce. Nabízí se porovnání dvou různých přístupů (středoškolského, vysokoškolského) k požadavku narýsování grafu elementární funkce. AutorPaedDr. Milan Rieger JazykČeština Očekávaný výstupŽák dovede aplikovat získané poznatky diferenciálního počtu na zjištění průběhu elementárních funkcí. Klíčová slovaElementární funkce, průběh elementární funkce. Druh učebního materiáluPracovní list / Animace / Obrázky / Testy Druh interaktivityAktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníStřední vzdělávání Typická věková skupina17 – 19 let Datum vytvoření

 PŘIPOMENUTÍ 1 – graf lineární funkce f: y = a x + b (a, b  R; a  0) (2. ročník gymnaziální matematiky – postup rýsování grafu lineární funkce) V soustavě souřadné zobrazíme průsečíky funkce f s osami souřadnými, kterými je určena přímka – graf lineární funkce.  PŘIPOMENUTÍ 1 – graf lineární funkce f: y = a x + b (a, b  R; a  0) (matematický seminář – průběh funkce lze aplikovat na jakoukoli funkci) Je-li a > 0, potom je funkce f rostoucí v R. Je-li a < 0, potom je funkce f klesající v R. Úloha k procvičení: Určete směrový úhel přímky f. Přímku f zobrazte pomocí směrového úhlu a průsečíku přímky f s osou y.

 PŘIPOMENUTÍ 2 – graf kvadratické funkce f: y = a x 2 + b x + c (a, b, c  R; a  0) (2. ročník gymnaziální matematiky – postup rýsování grafu kvadratické funkce) V soustavě souřadné zobrazíme průsečíky s osami souřadnými, vrchol V paraboly, osu o paraboly a vrcholovou tečnu t paraboly. Parabolu zakreslíme.

 PŘIPOMENUTÍ 2 – graf kvadratické funkce f: y = x 2 – 2 x – 8 (2. ročník gymnaziální matematiky – postup rýsování grafu kvadratické funkce) Úlohy k procvičení – narýsujte graf funkce f.

 PŘIPOMENUTÍ 2 – graf kvadratické funkce f: y = a x 2 + b x + c (a, b, c  R; a  0) (matematický seminář – průběh funkce lze aplikovat na jakoukoli funkci) Úlohy k procvičení – narýsujte graf funkce f.

 PŘIPOMENUTÍ 3 – graf lineární lomené funkce (2. ročník gymnaziální matematiky – postup rýsování grafu lineární lomené funkce) Horizontální asymptota Vertikální asymptota

 PŘIPOMENUTÍ 3 – graf lineární lomené funkce ( matematický seminář – průběh funkce lze aplikovat na jakoukoli funkci) Funkce f je klesající v intervalech ( –  ; 1); (1; +  ). Určení 1. souřadnice středu hyperboly. Určení asymptoty bez směrnice x = 1. Určení 2. souřadnice středu hyperboly. Určení asymptoty se směrnicí y = 2.

Funkce f je ryze konkávní v intervalu ( –  ; 1). Funkce f je ryze konvexní v intervalu ( 1; +  ).

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milan Rieger. p1) p3) p5) p2) p4)  ÚLOHY K PROCVIČENÍ Vyšetřete průběh dané funkce f. p6) p7)p8) p9)p10)