Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
Rozvoj rodové společnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
VY_32_INOVACE_Dj.6.01-Pravěk-prezentace
PRAVĚK.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pravěk.
Historické prameny.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Paleolit 6. ročník.
Prezentace na téma vývoje bydlení člověka.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Pravěk – vymezení pojmu
Život člověka v době kamenné
Rozdělení pravěku na jednotlivé etapy
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Pravěk.
Úvod do vyučování dějepisu
Opakování – starší doba kamenná
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
PRAVĚK 6. ročník.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
ARCHEOLOGICKÉ NÁLEZY Starší doba kamenná Dějepis 6.roč. Mgr. Renata Šimková.
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Pravěk.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
PRAVĚK Starší paeolit Střední paeolit
Pravěk uč. 21.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
(PRAVĚK) Mgr. Iveta Šlahařová
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
Úvod do učiva dějepisu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009

CO JE DĚJEPIS? Co se ti vybaví, když se řekne dějepis? Pomoz si stavbou slova - jak slovo dějepis vzniklo? Víš, jak se mu říkalo dříve? dějeprava, historie Kde se s dějepisem setkáváme v běžném životě? Proč nás baví dozvídat se o životě dřív? K čemu slouží učení se o historii?

Související pojmy Prameny – to, co je na počátku hmotné – vykopávky, nálezy písemné – vytesané nápisy, náhrobky, listiny

ústav, kde se starobylé písemnosti uchovávají a studují ARCHEOLOGIE věda zkoumající na základě hmotných pramenů minulost lidstva archaios – starý logos – slovo, věda ARCHÍV ústav, kde se starobylé písemnosti uchovávají a studují MUZEUM zde se setkáváme s oběma prameny 1891 1998

PRAVĚK Zkus si zdůvodnit význam slova pravěk jde o nejdelší období dějin nebylo známo písmo končí různě - vznikem státu

období pravěku STARŠÍ DOBA KAMENNÁ - před 3 mil. let př. K. PŘISVOJOVACÍ HOSPODÁŘSTVÍ sběr, lov člověk zručný, vzpřímený rozumný – tlupy, rody - matriarchát oheň, dočasná obydlí, kamenné nástroje, pohřby, nástěnné malby MLADŠÍ A POZDNÍ DOBA KAMENNÁ – před 10 tis. lety př. K. VÝROBNÍ HOSPODÁŘSTVÍ - nástroje k zemědělství, výrobky- keramika, plátno vrstvy ve společnosti dle činnosti PRVNÍ DĚLBA PRÁCE Velkorodiny – patriarchát – oráč, řemeslník, bojovník - živitel Doba bronzová , železná – před 1500 – 700 lety DRUHÁ DĚLBA PRÁCE – oddělení zemědělství od řemesel, směnný obchod, opevněná sídliště, rodoví náčelníci