Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Lineární rovnice se závorkami
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
metoda dosazovací, sčítací
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
rozdělení v daném poměru
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Soustava rovnic – sčítací metoda

Vyber a přiřaď společný násobek 9 a 4 8 a 32 2 a 3 3 a 5 11 a 3 14 a a 7 9 a 2 13 a 5 5 a 20 4 a 12 2 a 26 5 a 7 3 a 27 8 a 3 18 a

Doplň tak, aby platilo: 13 + (-13) = + (-65) = = = = Jaká čísla a výrazy jsme sčítali? Co platí o součtu opačných čísel? Čemu se rovná součet opačných výrazů? 3x + = 0 -y + = 0 -ab + (+ab) =

Vyřeš tuto soustavu rovnic: 1. 2x + y = x – y = x + y = 13 y = 13 – 2x 2. 5x – y = 22 5x – (13 – 2x) = 22 5x – x = 22 7x = 35 x = y = y = 13 y = 3 /-2x /+13 /:7 /-10 [5;3][5;3] Zk.: L1 = = = 13 P1 = 13 L1 = P1 L2 = 5. 5 – 3 = 25 – 3 = 22 P2 = 22 L2 = P2

1. 2x + y = x – y = x = 35 x = 5 /:7 1. 2x + y = x – y = 22 10x + 5y = x + 2y = -44 7y = 21 y = 3 /.5 /.(-2) /:7 + [5;3][5;3] Zk.: L1 = = = 13 P1 = 13 L1 = P1 L2 = 5. 5 – 3 = 25 – 3 = 22 P2 = 22 L2 = P2 SČÍTACÍ METODA POSTUP ŘEŠENÍ: 1)Upravíme obě rovnice tak, abychom po sečtení rovnic dostali rovnici s jednou neznámou, tuto rovnici vyřešíme. 2) To samé provedeme tak, abychom dostali rovnici s druhou neznámou a tuto rovnici vyřešíme.

Řeš soustavu rovnic sčítací metodou: 2u – v = -8 2u + v = 0 2t + 10z = 14 3t – 2z = 4 x – 3y = x + 3y = 0 Konec

2u – v = -8 2u + v = 0 4u = - 8 /:4 u = u – v = - 8 2u + v = 0 /.(-1) 2u – v = u – v = 0 - 2v = - 8 /:(-2) v = 4 + Zk.: L1 = 2. (-2) – 4 = -4 – 4 = - 8 P1 = - 8 L1 = P1 L2 = 2. (-2) + 4 = = 0 P2 = 0 L2 = P2 [-2;4] ZPĚT

x – 3y = x + 3y = 0 16x = - 32 /:16 x = x – 3y = - 32 /. (-15) 15x + 3y = 0 -15x + 45y = x + 3y = 0 48y = 480 /:48 y = 10 + [-2;10] Zk.: L1 = -2 – = -2 – 30 = -32 P1 = - 32 L1 = P1 L2 = 15. (-2) = = 0 P2 = 0 L2 = P2 ZPĚT

2t + 10z = 14 /.(-3) 3t – 2z = 4 /. 2 -6t – 30z = t - 4z = z = - 32 /:(-32) z = 1 + 2t + 10z = 14 3t – 2z = 4 /.5 2t + 10z = 14 15t – 10z = 20 17t = 34 /:17 t = 2 + [2;1] Zk.: L1 = = = 14 P1 = 14 L1 = P1 L2 = 3. 2 – 2. 1 = 6 – 2 = 4 P2 = 4 L2 = P2 ZPĚT

Co si odnášíš z dnešní hodiny? A TO JE VŠE