Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Hraní s desetinnými čísly
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Závěrečné opakování pro 4.ročník
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Jízdní řády, grafy a diagramy 5. ročník
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Postupný poměr – příklady
Povrch kvádru a krychle
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Únorové počítání.
Digitální učební materiál
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení přirozených čísel 5. ročník
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
Objem krychle, kvádr - úvod
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_580_SLOVNÍ_ÚLOHY Téma: ŘEŠENÍ SLOVNÍCH ÚLOH.
SLOVNÍ ÚLOHY – SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ, NÁSOBENÍ A DĚLENÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Transkript prezentace:

Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

První den řidič ujel 286 km, druhý den o 32 km méně a třetí den o 130 km více než druhý den. Kolik km ujel za 3 dny? Zápis: 1.den……………………….286 km 2.den……………………….o 32 km méně než 3.den……………………….o 130 km více než celkem……………………….x (km)

Výpočet: x = 1. den + 2. den + 3. den x = – – x = x = 924 x = 924 km Odpověď: Za tři dny řidič ujel 924 km.

Pan Očko, majitel realitní kanceláře, měl v dubnu příjem Kč. Z toho uhradil: pronájem kanceláře – Kč, mzdy zaměstnanců – Kč, náklady na provoz – Kč. Kolik Kč zbylo majiteli po uhrazení těchto nákladů? Zápis: příjem…………………… Kč 1. výdej…………………… Kč 2. výdej…………………… Kč 3. výdej…………………… Kč zbylo…………………………x (Kč)

Výpočet: x = – – – x = x = Kč Nebo jiný způsob: x = – ( ) x = – x = x = Kč Po odečtení nákladů majiteli zbylo Kč.

Počítej sám: Pan Smutný vypěstoval v prvním roce kg okurek. Ve druhém roce vypěstoval o kg méně, ale ve třetím roce o kg více než ve druhém roce. Kolik kg okurek vypěstoval v jednotlivých letech? ve druhém roce kg ve třetím roce kg

Vypočítej: První číslo je 236. Druhé číslo je o 68 větší a třetí číslo je součtem prvních dvou čísel. Jaký je součet všech tří čísel? 1 080

Počítej dále: Pásmo krátkých filmů pro děti bylo sestaveno ze tří filmů, z nichž každý trval čtvrt hodiny a ze dvou desetiminutových filmů. Kolik minut trvalo celé představení, jestliže mezi filmy byly dvouminutové reklamy? 73 minut

Stavebniny CIHLA cihla1 ks12 Kč tvárnice1 ks148 Kč cement50 kg210 Kč vápno30 kg80 Kč

Vypočítej: Pepa stavitel koupil ve stavebnictví Cihla 900 kg vápna, 500 ks cihel a 15 ks tvárnic. Kolik Kč zaplatil za materiál? Kč

Další příklad ze stavebnictví: Na druhou stavbu nakoupil Pepa Stavitel kg cementu, 300 ks cihel a 300 ks tvárnic. Bude materiál na tuto stavbu dražší než na první stavbu? O kolik Kč? Ano, o Kč

Do třetice ze stavebnictví CIHLA: Stavitel chce nakoupit cihly za Kč. Kolik cihel objedná? ks

Na závěr: Hrad Bouzov navštívilo v úterý návštěvníků, ve středu o více a ve čtvrtek o 957 méně než ve středu. Kolik návštěvníků přivítal hrad za tři dny?

Na pasece bylo vysázeno smrků, borovic o méně než smrků a jedlí o více než borovic. Kolik stromů bylo vysazeno celkem?

Rosecká, Z. Cestujeme po republice. Pracovní sešit Matematika 5. ročník. Brno: Nová škola, ISBN 80 – – 37 – 9. Molnár, J., Mikulenková, H. Matematika 5. ročník 2. díl. Olomouc: Prodos, ISBN 80 – – 56 – 8. cestovani.idnes [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: garten [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: ok-stavebniny [online]. [cit. 19. ledna 2013]. Dostupné na: