PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Procenta Výpočet procentové části
1. cvičení úrokování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Ú R O K O V Á N Í.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
UMOŘOVÁNÍ DLUHU Užití GP v praxi 1.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Zábavná matematika.
Procenta.
Mapa zájmu - plány.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_02_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Zuzana Ondrášová.
v programu MS PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_03_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Procenta SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výpočet úroku. Paní Nováková si na dobu 9 měsíců uložila do banky Kč na termínovaný vklad při úrokové míře 4,5% p.a.  A) vypočítej, kolik Kč úroku.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Úrokový počet Prezentace_13 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Úrokový počet
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_01_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Finanční matematika. 2. Kolik korun budeme muset zaplatit za půjčku úročenou 18,5%, splatnou po jednom roce, vypůjčíme-li si Kč? 1. Za kolik korun.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Procenta.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Daně, úroky Daně se musí zaplatit včas Bereme si novomanželskou půjčku.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úroky - samostatná práce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

PROCENTA, ÚROKY 7. ročník

Obsah úvod do procent výpočet procentové části výpočet základu výpočet počtu procent procenta kolem nás finanční matematika

Co je procento 1% z daného celku je jedna setina z tohoto celku 1% z daného celku znamená 1/100 čili 0,01 z tohoto celku

Procvičení vypočítej 1% ze 100,- Kč (výpočet: 100 : 100 = 1,- Kč) z 8000,- Kč (výpočet: 8000 : 100 = 80,- Kč) z 30 kg ( výpočet: 30 : 100 = 0,3 kg)

50%=1/2 50% je jedna polovina z celku 50% z daného celku znamená 50/100 čili 0,50 z tohoto celku 50%

Grafy procent 25% 25% = 1/4 20% 20% = 1/5 75% 75% = 3/4 100% 100% = 1

Výpočet procentové části přes 1% pomocí trojčlenky

Výpočet procentové části přes 1% Základ je 860 kg. Vypočítej 70%. 100%.........860 kg 1%.........860 : 100 = 8,6 70%........8,6 . 70 = 602 kg

Výpočet procentové části trojčlenkou Základ je 860 kg. Vypočítej z něho 85%. 100%...............860 kg 85%.............. x kg x : 860 = 85 : 100 x = (860 . 85) : 100 x = 731 kg

Výpočet základu přes 1% pomocí trojčlenky

Vypočítej základ, víš-li, že: jeho 32% je 224. Výpočet základu přes 1% Vypočítej základ, víš-li, že: jeho 32% je 224. 32%...............224 1%...............224 : 32 = 7 100%.............7 . 100 = 700

Výpočet základu pomocí trojčlenky Vypočítej základ, víš-li, že jeho 68% je 952 68%......................952 100%....................... x x : 952 = 100 : 68 x = (952 . 100) : 68 x = 1 400

Výpočet počtu procent přes 1% pomocí trojčlenky

Výpočet počtu procent přes 1% Vypočítej, kolik procent je 21 z 1000. 100%....................1000 1%....................1000 : 100 = 10 x%....................21 : 10 = 2,1%

Výpočet počtu procent trojčlenkou Vypočítej, kolik procent je 60 z 200 100%.............................200 x%............................. 60 x : 100 = 60 : 200 x = (60 . 100) : 200 x = 6000 : 200 x = 30%

Zná vůbec procenta? nakupujte u nás ušetříte 100% !!!

1. příklad Snižujeme cenu fotoaparátu Delta o 15%, ušetříte 300 Kč. Kolik korun stál fotoaparát původně a kolik stojí po zlevnění? Řešení: 15%.....300,- Kč 100%.... x ,-Kč x = (100 . 300) : 15 x = 2000,- Kč 2000 – 300 = 1700,- Kč Původní cena byla 2000,- Kč, současná cena je 1700,- Kč.

2. příklad Lyžařská bunda je zlevněna o 30%. Její původní cena byla 1950,- Kč. Kolik stojí nyní? Řešení: 100%........1950,- Kč 70%....... x ,- Kč x = (70.1950) : 100 x = 1365,- Kč Bunda stojí nyní 1365,- Kč

3. příklad Za přednášku získal pracovník odměnu 400,-Kč. Při výplatě účtárna sráží daň ve výši 15%. Kolik přednášející skutečně dostane? Řešení: 100%.......400,- Kč 85%....... x,- Kč x = (85 . 400) : 100 x = 340,- Kč Přednášející dostane 340,- Kč.

4. příklad Krycí, nepromokavá plachta je jen za pouhých 170,- Kč. Cena bez DPH, poštovné 100,- Kč. Kolik zaplatíme celkem za plachtu, když si ji objednáme poštou? Řešení: 100%..........170,- Kč 119%.......... x,- Kč x = (119 . 170) : 100 x = 202,30 202,30 + 100 = 302,30 Za plachtu a poštovné zaplatíme 302,30 Kč.

Finanční matematika termíny z finanční matematiky úvěr, půjčka (v Kč) úroková míra ( v %) úrok (v Kč) daň z úroku (v %) Příklad: Pan Mrkvička si koupil vkladový certifikát za 20 000,- Kč. Certifikát je splatný za 1 rok a jeho úroková míra je 13,5%. Daň z úroku je 25%. Vypočítej úrok z certifikátu před zdaněním. Vypočítej celkovou částku, kterou majitel certifikátu po roce dostane.

Majitel certifikátu obdržel po roce 22 025,- Kč Řešení úlohy 100%......20 000,- Kč 13,5%... x 100%.........2 700,- Kč 75%......... x x = (13,5 . 20 000) : 100 x = 2 700,- Kč Úrok před zdaněním byl 2 700,-Kč x = (75 . 2 700) : 100 x = 2 025,- Kč Úrok po zdanění byl 2 025,- Kč. Majitel certifikátu obdržel po roce 22 025,- Kč (20 000,- Kč + 2 025,- Kč)