DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

Vztahy mezi Čechy a Němci
Poslední universální styl
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_7 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KLASICISMUS.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Klasicismus Umění 19. století.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_1 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Závěr 18. století – poč. 19. století
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_32_CJL_L ROČNÍK: III. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
IMPRESIONISMUS.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
SECESE.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Realismus ve výtvarném umění
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektu EU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školy MASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jičín Předmět Dějepis Tematický okruh Moderní dějiny ve 2. ročníku Téma Umělecké směry 19.století Označení DUMU VY_32_INOVACE_607 Jméno autora Petr Brož Datum vytvoření 4. Listopadu 2013 Anotace Materiál podává formou prezentace přehledný výklad významných uměleckých směrů 19. století. Součástí výuky jsou i úkoly k samostatné práci studentů.

Základní charakteristika umění 19. století Střídání a překrývání směrů Zájem o historii Významnými druhy umění malířství a literatura.

Klasicismus a empír Konec 18. století Vliv osvícenství Návrat k antickým vzorům Empír Ve Francii za císaře Napoleona Vzorem monumentální triumfální stavby starověkého Říma.

Klasicismus a empír - představitelé Sochařství – Antonio Canova Malířství - Jacques-Louis David Na obrázcích Vítězný oblouk v Paříži, J. J. L. David a jeho portrét císaře Napoleona http://cs.wikipedia.org/wiki/Klasicismus, 4. 11.2013

Domácí úkol 1.Vyhledejte obrázky významných památek evropského klasicistního a empírového stavitelství.Seznamte se s významnými díly A. Canovy a J.-L. Davida. 2.Seznamte se stavbami a jmény představitelů českého klasicistního (empírového) umění.

Romantismus - charakteristika 20. – 30. léta 19. stol. Reakce na nadvládu rozumu a klasicismu Zdůraznění citu Vyjádření rozporu mezi ideály a skutečností Zájem o historii Návrat k nedotčené přírodě Nejplněji v literatuře a v malířství.

Představitelé romantismu Literatura - George Gordon Byron, Victor Hugo, Alexandr Sergejevič Puškin Malířství - Eugén Delacroix Architektura - neogotika, neorománský sloh, neorenesance…. Na obrázcích E. Delacroix a jeho nejslavnější obraz Svoboda vede lid http://cs.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Delacroix, 4. 11.2013.

Domácí úkol Zopakujte si, co jste se naučili o uvedených představitelích světové romantické literatury v předmětu český jazyk a literatura Vyhledejte jména dalších představitelů evropského malířství a sochařství 3. Seznamte s českými autory výtvarného romantismu.

Realismus - charakteristika Od 40.let 19. století Počátek ve Francii Především témata současného života Zobrazení skutečnosti takové, jaká opravdu je.

Představitelé realismu Literatura - Charles Dickens nebo Honoré de Balzac, Lev Nikolajevič Tolstoj, Fjodor Michailovič Dostojevskij Malířství - Gustave Courbet, Honoré Daumier Architektura - nové materiály (ocel, sklo). Na obrázcích malíři Courbet, Daumier a Eiffelova věž http://cs.wikipedia.org/wiki/Gustave_Courbet, 4. 11.2013. http://cs.wikipedia.org/wiki/Honor%C3%A9_Dau Mier, 4. 11. 2013.

Domácí úkol 1. Zopakujte si, co jste se naučili o uvedených představitelích světové realistické literatury v předmětu český jazyk a literatura. Vyhledejte ukázky nejvýznamnějších děl malíře G. Courbeta. 2. Vyhledejte jména dalších představitelů evropského malířství a sochařství 3. Seznamte s českými autory výtvarného romantismu.

Moderní umělecké směry na přelomu 19. a 20. století Rychlé změny ve společnosti přelomu 19. a 20. století Vznik mnoha nových směrů a tendencí Nejvýznamnější impresionismus a symbolismus.

Impresionismus - charakteristika V malířství Zejména ve Francii Zachycení dojmu z prchavého neopakovatelného okamžiku Název podle obrazu C.Moneta Imprese, východ slunce.

Představitelé impresionismu Claude Monet Jinými významnými představiteli - Auguste Renoir, Edgar Degas, Camille Pissarro. Na obrázcích Monet, Renoir a Renoirův obraz Houpačka http://cs.wikipedia.org/wiki/Claude_Monet, 4. 11. 2013 http://cs.wikipedia.org/wiki/Auguste_Renoir, 4. 11. 2013

Symbolismus - charakteristika V 80. letech 19. stol. Reakce na naturalismus a impresionismus Vnitřní představy a sny pomocí symbolů.

Představitelé symbolismu Sochařství - Auguste Rodin Známé pomníky (Občané z Calaise a pomník Balzaca) Malířství - Henri Rousseau. Na obrázcích A. Rodin a jeho Občané v Calaise http://cs.wikipedia.org/wiki/Auguste_Rodin, 4. 11.2013

Secese - charakteristika Poslední jednotný sloh 19. století Reakce na historismus a akademismus Melancholické (trudnomyslné) nálady konce století Současně oslava mládí, jara a nového života Charakteristické znaky - vlnivá sinusoidní křivka, ornamentálnost těžící z přírodních tvarů květin, zvířecích i lidských těl a symboličnost.

Představitelé secese Malířství - český malíř Alfons Mucha Architektura - Antonio Gaudí. Na obrázku Muchův plakát zobrazující M. Adamsovou http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfons_Mucha, 4. 11. 2013

Domácí úkol Vyhledejte ukázky z tvorby francouzských impresionistických malířů. Seznamte se také s plakáty A. Muchy a architekturou A. Gaudího. Ke splnění tohoto i tří předešlých úkolů můžete využít například knihy José Pijoana Dějiny umění 8, 9, Odeon, Praha 1990.

Doporučené použité studijní materiály BROŽ, Petr – LABISCHOVÁ, Denisa: Dějepis světa, 1. vydání, Orlová 2007, ISBN 978-80-87113-44-8 ČORNEJ P. a kol.: Dějepis pro střední odborné školy, Praha, SPN 2002, ISBN 80-7235-194-X