opakování učiva v 8. ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Advertisements

Poznávačka obratlovců
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Téma: Velká francouzská
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Významní čeští panovníci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Baroko.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
Historie a náboženství ve Francii.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
rovnost, demokracie, tolerance, přesvědčení o nevyhnutelnosti pokroku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Parlamentarismus vs. absolutismus
Anglie před revolucí po smrti Alžběty I. roku 1603 nastoupil v Anglii skotský král Jakub I. Stuart ( ) vznikla personální unie Anglie a Skotska.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
v době metternichovského absolutismu a národní obrození v Čechách
VY_32_INOVACE_15_Marie Terezie Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Registrační číslo projektu:
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_3 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VÍDEŇSKÝ KONGRES září červen 1815.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_448.
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
Obecná charakteristika Architektura
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Bitva tří císařů Slavkov u Brna.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Registrační číslo projektu:
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ281 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Principy demokracie Petr Machala.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Osvícenský absolutismus v rakouské monarchii
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Riskuj.
Transkript prezentace:

opakování učiva v 8. ročníku Napříč novověkem opakování učiva v 8. ročníku

OSOBNOSTI novověku

1. Jaké jméno spojuje tyto francouzské panovníky? … XVI. 2. … XIV.

2. Uveď nejslavnější ruské imperátory, kteří zvětšili území své země. 4. 3.

3. Co bylo příčinou popravy Karla I. Stuarta v roce 1649 3. Co bylo příčinou popravy Karla I. Stuarta v roce 1649? Kdo byl jeho soupeřem v občanské válce? 5. 6.

4. Charakterizuj jedním souvětím Voltaira. 7.

5. Jak se jmenoval první prezident USA zvolený roku 1789? 8.

6.Tito panovníci spolu byli ve válce o Slezsko, kteří? 10. 9. … … Veliký

7. Kdo je „selský císař“? Kdo byla jeho slavná sestra, „pyšná Rakušanka“? 12. 11.

8. Dva vojevůdci, dva soupeři z roku 1812. Pojmenuj je. 13. 14.

9. Kdo byl předsedou vídeňského kongresu, rakouský kancléř, diplomat? 1815 – 1848 řídí evropskou politiku 15.

10. Kdo byl poslední císař svaté říše římské (1806) a panoval jen jako císař rakouský? 16.

Letopočty novověku

11. Vyber dvojici, ve které je chyba. 1776 – vznik USA 1774 – povinná školní docházka (MT) 1789 – Velká francouzská revoluce 1791 – zrušení nevolnictví Josefem II.

12. Vyber opět dvojici, ve které je chyba. 1804 – Napoleon císařem 1805 – bitva u Waterloo 1806 – zrušena Svatá říše římská 1814-1815 – zasedá vídeňský kongres

Vynálezy novověku

13. Co vynalezli Robert Fulton a Geoge Stephenson 13. Co vynalezli Robert Fulton a Geoge Stephenson? Obrázky ti vše napoví. 17. 1829 18. je znám od roku 1807

Umění novověku

14. Pojmenuj správně stavební sloh památek. 20. 19. 21.

15. Co není znakem romantismu? Člověk je rozčarován společností nešťastná láska zájem o lidovou slovesnost – pohádky, pověsti, říkadla jasný, přísný sloh ovlivněný antikou návrat ke středověku, k přírodě rudá barva v malířství

16. Vyber dvojici, ve které je chyba. K. H. Mácha – romantik, „Máj“, Cikáni, „Marinka“ J. Jungmann – slovník česko-německý F. Palacký – „Dějiny národu českého v Čechách i v Moravě“ J. K. Tyl – „Kde domov můj“, hra Fidlovačka, rok 1834 K. H. Borovský – nakladatelství Česká expedice a c.k. vlastenecké noviny pro prostý lid

Pojmy novověku

17. Jedna dvojice pojmů je špatně vysvětlena. Která? spojenectví států nesnášenlivost skupina nesouhlasící s vládou bezvládí zákonný vystěhování do ciziny legální emigrace koalice tolerance anarchie opozice

Řešení: Ludvík Petr I. Veliký, Kateřina II. Veliká Velezrada, vedl válku s parlamentem, Oliver Cromwell Nejvýznamnější francouzský osvícenec, který byl několikrát vězněn v Bastile. Geoge Washington Marie Terezie, Fridrich II. Veliký Josef II., Marie Antoinetta Kutuzov, Napoleon Bonaparte Metternich František II. 11. 1781 zrušeno nevolnictví Josefem II.

12. 1815 bitva u Waterloo 13. parní lokomotiva, parník 14. baroko, klasicismus, novogotika 15. jasný, přísný sloh ovlivněný antikou K. H. Borovský – nakladatelství knih Česká expedice, c.k. vlastenecké noviny pro prostý lid tolerance není nesnášenlivost, ale naopak

Zdroje: 1. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Louis_XIV_of_France.jpg/422px-Louis_XIV_of_France.jpg 2. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Portrait_of_Louis_XVI_of_France_-_Voyez_1785.jpg/411px-Portrait_of_Louis_XVI_of_France_-_Voyez_1785.jpg 3. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/1000_Petr_I.jpg/403px-1000_Petr_I.jpg 4. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Rokotov_Portrait_Catherine_II.jpg/529px-Rokotov_Portrait_Catherine_II.jpg 5. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Karl_I_av_England%2C_m%C3%A5lning_av_Anthonis_van_Dyck_fr%C3%A5n_1632.jpg/200px-Karl_I_av_England%2C_m%C3%A5lning_av_Anthonis_van_Dyck_fr%C3%A5n_1632.jpg 6. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Oliver_Cromwell.jpg/200px-Oliver_Cromwell.jpg 7. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Atelier_de_Nicolas_de_Largilli%C3%A8re%2C_portrait_de_Voltaire%2C_d%C3%A9tail_%28mus%C3%A9e_Carnavalet%29_-002.jpg/220px-Atelier_de_Nicolas_de_Largilli%C3%A8re%2C_portrait_de_Voltaire%2C_d%C3%A9tail_%28mus%C3%A9e_Carnavalet%29_-002.jpg 8. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b6/Gilbert_Stuart_Williamstown_Portrait_of_George_Washington.jpg/209px-Gilbert_Stuart_Williamstown_Portrait_of_George_Washington.jpg 9. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Maria_Theresia11.jpg/250px-Maria_Theresia11.jpg 10. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/Friedrich_Zweite_Alt.jpg/200px-Friedrich_Zweite_Alt.jpg 11. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/aa/Joseph_II.jpg/200px-Joseph_II.jpg 12. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Marie_Antoinette_Young2.jpg/474px-Marie_Antoinette_Young2.jpg 13. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/Oleszkiewicz-Micha%C5%82_Kutzow.jpg/225px-Oleszkiewicz-Micha%C5%82_Kutzow.jpg 14. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Jacques-Louis_David_017.jpg/240px-Jacques-Louis_David_017.jpg

Zdroje 15. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Hw-metternich.jpg/499px-Hw-metternich.jpg 16. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Francesco_I.jpg/200px-Francesco_I.jpg 17. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg/220px-Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg 18. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/FultonSeine.jpg 19. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Brno%2C_kostel_%2810%29.jpg/300px-Brno%2C_kostel_%2810%29.jpg 20. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/La_Madeleine_Paris.jpg/800px-La_Madeleine_Paris.jpg 21. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/87/Lednice%2C_z%C3%A1mek_%2805%29.jpg/200px-Lednice%2C_z%C3%A1mek_%2805%29.jpg