Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Římské číslice jako rozšiřující učivo
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
řešené soustavou rovnic
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Elektronická učebnice - I
Matematika a její aplikace
Kdo chce být milionářem ?
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Sčítání do VY_32_INOVACE_15 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Číslo v digitálním archivu školy
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_MA Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: srpen 2012 Určeno pro 6. ročník Matematika 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možných 6 bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy vytvoříme žlutou, modrou a zelenou skupinu, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

19. – 21. úloha testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) 19. Petr si myslí číslo. Když k němu přičte 50 a pak výsledek vydělí 4, dostane číslo 20. Jaké číslo si Petr myslí? 20. V jednom sudu je 100 litrů vody, ve druhém je 500 litrů vody. Kolik litrů vody musíme přelít z druhého sudu do prvního, aby bylo v obou sudech stejné množství vody? 21. A = 5 · · · · ; B = 6 · · · Jaký je rozdíl A–B uvedených čísel?

Petr si myslí číslo. Když k němu přičte 50 a pak výsledek vydělí 4, dostane číslo 20. Jaké číslo si Petr myslí? 19. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Při hledání výsledku je třeba postupovat odzadu. Výsledným číslem bylo číslo 20 po vydělení 4. Číslo 20 tedy musíme 4 vynásobit, tj. 20 x 4 = 80. Číslo 80 jsme získali po přičtení čísla 50. Od čísla 80 tedy musíme číslo 50 odečíst, tj. 80 – 50 = 30. Petr si myslel číslo 30. Zkouška: = : 4 = 20. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) 20; B) 30; C) 80; D) 100.

V jednom sudu je 100 litrů vody, ve druhém je 500 litrů vody. Kolik litrů vody musíme přelít z druhého sudu do prvního, aby bylo v obou sudech stejné množství vody? 20. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Celkem je v obou sudech = 600 litrů vody. Aby bylo v obou sudech stejně vody, musí v každém být 600 : 2 = 300 litrů vody. V prvním sudu tak chybí 300 – 100 = 200 litrů vody, které tam musíme dolít z druhého sudu. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) 150 l; B) 200 l; C) 250 l; D) 300 l. 100 l vody 500 l vody

A = 5 · · · · ; B = 6 · · · Jaký je rozdíl A–B uvedených čísel? 21. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Rozšířený zápis čísla v desítkové soustavě zaznamenáme do tabulky. Tak zjistíme, že číslo A = a číslo B = Pokud tato čísla od sebe odečteme, dostaneme číslo Správnou odpovědí je varianta D). Nabízená řešení jsou: A) 70; B) 5 893; C) ; D) řád číslice deseti- tisíce tisícestovkydesít- ky jed- notky A50077 B6407 A - B43670

22. – 24. úloha testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) 22. Maminka chce ozdobit okraj čtvercového ubrusu úzkou krajkou. Koupila si 5 m krajky a spočítala si, že jí 40 cm zbude. Jak dlouhá je jedna strana ubrusu? 23. Které z následujících čísel zapsaných římskými číslicemi je největší? A) MDCLV; B) MMD; C) DCCLXIX; D) CCLXXIX 24. Čtverec ABCD má stranu a = 4 cm. Čtverec EFGH má obvod třikrát větší než čtverec ABCD. Jak dlouhá je strana čtverce EFGH?

Maminka chce ozdobit okraj čtvercového ubrusu úzkou krajkou. Koupila si 5 m krajky a spočítala si, že jí 40 cm zbude. Jak dlouhá je jedna strana ubrusu? 22. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Nejprve si převedeme metry na centimetry, tj. 5 m = 500 cm. Po olemování ubrusu mamince zbylo 40 cm, tedy spotřebovala 500 – 40 = 460 cm krajky. Obvod čtverce vypočteme podle vzorce O = 4a. Z toho vypočteme a tak, že 460 vydělíme 4, tj. 460 : 4 = 115cm. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) 1 m; B) 115 cm; C) 150 cm; D) 230 cm.

Které z následujících čísel zapsaných římskými číslicemi je největší? 23. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Převedeme si zapsaná římská čísla na čísla arabská: A)MDCLV = = 1655 B)MMD = = 2500 C)DCCLXIX = = 769 D)CCLXXIX = – 1 = 279. Nejvyšším číslem je tedy číslo 2500, což zapsáno římskými číslicemi je MMD. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) MDCLV; B) MMD; C) DCCLXIX; D) CCLXXIX. Přehled římských čísel: I = 1 II=1+1=2 III=1+1+1=3 IV=5-1=4 V = 5 VI=5+1=6 VII=5+1+1=7 VIII= =8 IX=10-1=9 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000

Čtverec ABCD má stranu a = 4 cm. Čtverec EFGH má obvod třikrát větší než čtverec ABCD. Jak dlouhá je strana čtverce EFGH? 24. otázka testu Scio z matematiky pro 6. ročník (podzim 2011) Řešení: Jestliže má mít čtverec třikrát větší obvod, pak je třeba, aby měl třikrát delší stranu. V našem případě bude strana čtverce EFGH třikrát delší než strana čtverce ABCD, tj = 12 cm. Zkouška: Obvod čtverce ABCD = 4 x 4 = 16 cm. Obvod čtverce EFGH = 4 x 12 = 48 cm. 48 : 16 = 3 a tedy obvod čtverce EFGH je třikrát delší než obvod čtverce ABCD. Správnou odpovědí je varianta B). Nabízená řešení jsou: A) 8 cm; B) 12 cm; C) 16 cm; D) 24 cm.