POPIS OSOBY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tipy Audrey Hepburnové na krásu
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.15 Anotace: Prezentace vysvětluje dělení charakteristiky a obsahuje slohová cvičení zaměřená na charakteristiku vnější, vnitřní,
93.1 Popis věci a osoby, pracovní postup
ODCHYLNÉ TVARY PODSTATNÝCH JMEN OZNAČUJÍCÍCH ČÁSTI TĚLA
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na obohacování slovní zásoby slovy jednoznačnými, mnohoznačnými a citově zabarvenými. V závěru.
Přívlastek shodný a neshodný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Tipy Audrey Hepburnové na krásu
Za Holicemi u odbočky na Vysoké Chvojno
VYPRAVOVÁNÍ.
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
POPIS.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
KLÍČOVÉ ÚDAJE Země původu: střední Afrika Doba vzniku: starověk Původní využití: lovecký pes Využití dnes: společník Průměrná délka života: 12 let Další.
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
LIDSKÉ RASY (PLEMENA) 8. ročník.
Robo Portrét Tento program umí vytvořit Vaši obrazovou podobiznu podle Vašich údajů a přání.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
PORTRÉT EN FACE (ánfas)
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
POSTAVA ( z boku).
OB 21-VVP-HUM-CJL- PAV-M-022. VYPRAVOVÁNÍ Vypravování - zachycuje děj, příběh, o kterém jsme četli, slyšeli, kterého jsme byli svědky nebo jej sami prožili.
Hlava VY_52_INOVACE_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: Lidová slovesnost Název sady: VY_32_Inovace_ Český jazyk 6. ročník Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Jana Šváchová DATUM VYTVOŘENÍ: listopad 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Popis osoby.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ DRUHY.
Popis postavy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Leden 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Lidské tělo - kostra.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Člověk Tematická oblast
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Znaky života člověka Průběh lidského života
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
Osnova a pracovní texty k procvičení učiva o slohovém postupu popisném
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
7. ročník Michaela Hantková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
Autor © Žaneta Prošková
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ
Jak si připravit prezentaci
Funkční styl odborný.
ČLOVĚK 3 Mgr. Alena Ščuková
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_59
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

POPIS OSOBY

Anotace Prezentace je určena k výuce slohu v 6. ročníku ( téma Popis osoby ), ale může být využita i ve vyšších ročnících. Žáci se naučí výstižně, přesně, srozumitelně a taktně popisovat pozorovanou osobu.

Ukázka popisu k rozboru: Jedná se o osobu něžného pohlaví. Narodila se již před třinácti lety. Její postava je spíše vyšší a štíhlá. Na hlavě jí rostou středně dlouze střižené hnědé vlasy. Nosí je buď rozpuštěné nebo v malém culíku. Její oválný obličej zdobí téměř hnědé oči. Její rty jsou plné a velmi často se usmívají. Nemá žádný vyhraněný styl oblékání, nosí, co se jí líbí a v čem se cítí dobře. Nejčastěji to jsou volná trička a rifle. Chodí vzpřímeně a svižně. Je kamarádská a společenská.

Osnova pro popis osoby: 1/ Úvod: Koho popisujeme 2/ Stať: a/ Postava b/ Hlava (obličej, oči, ústa, nos, čelo, uši, vlasy) c/ Další důležité (nápadné) znaky d/ Oblečení 3/ Závěr: Vztah k popisované osobě

Postava: Hlava: Obličej: Vlasy: Oči: Nos: Uši: Ruce: Nohy: Doplňte vhodná přídavná jména, pokud je to možné, uveďte i protikladná: Postava: Hlava: Obličej: Vlasy: Oči: Nos: Uši: Ruce: Nohy:

Názornost popisu zvýšíme užitím přirovnání. Doplňte: Je chytrý jako ........... ........... jako pes Drží se mě jako ........... ............jako včelka ............jako myška ........... jako zajíc ............jako břízka ............jako trnky ............jako knoflík ...........jako hedvábí

Doplňte na vyznačená místa vhodná přídavná jména, zájmena nebo číslovky: .............. kamarád má ............... a .............. postavu. Nápadné jsou ……….……............... nohy. Svýma ............ Rukama mě uzvedne jako pírko. Své .................. síly ale nezneužívá. .............spolužáky naopak chrání. Rád se dívám do ..................... očí. Vždy jako by se usmívaly stejně jako ........... ústa. Když se mračí, stáhne .................... obočí. Nejčastěji si obléká ................ kalhoty a ........... Tričko ................. vlasy si zdobí .............. sponou.

Představte si, že jste se stali svědky události, kterou vyšetřuje policie. Popište podle obrázku člověka, kterého jste viděli na místě činu: