Realistický román.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU –
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Rozbor uměleckého textu
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_43_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Kritický realismus v literatuře
Romantismus.
Český jazyk a literatura
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Realismus a naturalismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
C HARLES D ICKENS Petra Holasová 2.A. Ž IVOT je považován za jednoho z největších romanopisců 19. století protože se jeho otec dostal do vězení,musel.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Victor Hugo ( ).
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
UČO: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně.
Romantismus ve světové literatuře
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
 Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_26_CJL_L Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
JOHN GALSWORTHY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Guy de Maupassant
Realismus Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Český jazyk a literatura
NázevCharlotta Brontëová Předmět, ročník Český jazyk a literatura, tercie Tematická oblast Vybraní autoři české a světové literatury z Čítanky 8 pro základní.
VIRGINIA WOOLFOVÁ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
3. Pozdně romantické ideály 1. Na sklonku slávy Žít osaměle !... Jaká trýzeň! Stendhal.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JAKUBA JANA RYBY ROŽMITÁL POD TŘEMŠÍNEM INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROJEKT V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Charles Dickens Aneta Kozlová Sexta
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Realismus Jan Kozel, Martin Soukup, Adéla Eretová, Ondřej Dyk.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Škola Název projektu Číslo projektu Šablona Autor DUM Název DUM
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Kritický realismus v literatuře
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Městská tematika – Ignát Hermann
Božena Němcová.
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D. 8. Si
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
EDGAR ALLAN POE ROMANTIK. PROZAIK A BÁSNÍK. LITERÁRNÍ TEORETIK.
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
VY_32_INOVACE_07_Literatura 19. století Romantismus
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
VY_32_INOVACE_04_Literatura 19. století Romantismus
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
REALIZMUS VO SVETOVEJ LITERATÚRE
Literatura 19. století Autor: Mgr.Dana Vagenknechtová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18 Realismus Francie
Kritický realismus - úvod
VY_32_INOVACE_34 JOSEF KAJETÁN TYL 1808 – 1856.
Transkript prezentace:

Realistický román

Realismus-literatura populární realistický román, novela, povídka kritické poznávání skutečnosti: pravdivé zobrazení lidské osobnosti skutečnost bez iluzí a příkras- zachycení negativních jevů ve spol. (chudoba, prostituce)

Román dlouhý prozaický útvar mnoho dějových linií psychický vývoj hl.hrdiny popis, charakteristika neosobní vypravěč- pouze děj zprostředkovává dialekt, městská mluva historický, psychologický román

Novela, povídka Novela: středně dlouhý prozaický útvar hl.hrdina se nevyvíjí jedna dějová linie rychlý, nečekaný konec Povídka: krátký až středně dlouhý prozaický útvar jednoduchý děj

Charles Dickens

Charles Dickens Anglický autor Největší představitel viktoriánské doby Vypravěčský talent Romány, povídky Otec ve vězení pro dlužníky- D. od 12 pracoval Měl 7 synů a 2 dcery Potíže s ledvinami a srdcem

Ch. Dickens- dílo Popis života ve velkoměstě, sociální nespravedlnost, osudy dětí bez domova a rodiny- osobní zkušenost Kronika Pickwickova klubu humorná próza vydávána časopisecky velmi populární- až kultovní typizace postav- lidé v Anglii humor X sociální kritika

Ch. Dickens- dílo Oliver Twist Jeden z prvních sociálních románů Popis podmínek života městské chudiny

Emily a Charlotte Brontëovy

Emily a Charlotte Brontëovy anglické autorky mísící prvky romantismu a realismu rodina přísného faráře Emily- učitelka francouzštiny v Bruselu Charlotte- vychovatelka Ch. B.- román Jana Eyrová- vydáno pod pseudonymem E. B.- román Na větrné hůrce