Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně 1 Zajištění vybraných regionálních funkcí na úrovni střediskových knihoven PhDr. Zdeňka Friedlová.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Manažerské přístupy k informačnímu systému města
Český statistický úřad a zpracované regionální analýzy o Královéhradeckém kraji Ing. Ivana Dušková Český statistický úřad, Hradec Králové,Oddělení regionálních.
PŘI ZALOŽENÍ MAS MOST VYSOČINY, o.p.s.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Benchmarking rozšířené působnosti obcí 3. typu Jana Voldánová, Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Systémová integrace z pohledu tajemníka magistrátu
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
lenové NSZM ČR: Členové Služby pro členy NSZM ČR  Semináře a školení pro koordinátory PZM a MA21 Boskovice, říjen 2004 Chrudim, červenec 2004.
MV ČR 1 Nové podmínky pro krajské projekty Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
© NSZM ČR1 Národní síť Zdravých měst ČR Mezinárodně certifikovaná asociace měst, obcí a regionů - realizátorů místní Agendy 21 a Projektu Zdravé město.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Městský úřad Odolena Voda má následující odbory Odbor tajemníka ( administrativa a organizace činnosti úřadu, právní služba města, správa Základních.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
ANOTACE OBJASNIT POJMY OBEC, MĚSTO, ZASTUPITELSTVO, RADA, STAROSTA, MĚSTSKÝ ÚŘAD. VÝUKOVÝ MATERIÁL.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci opatření 3.2, SROP. Jana Voldánová, Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR Prezentace.
Projekt Podpora meziobecní spolupráce (reg. č. CZ.1.04/4.1.00/B ) 2. oficiální setkání představitelů obcí ve správním obvodu ORP Třebíč Třebíč, 22.
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
PROJEKTY ZAMĚSTNANOSTI V REGIONU HRANICKO Ing. Marcela Tomášová 25. listopadu 2014 Nástroje podpory zaměstnanosti ve venkovských oblastech Olomouckého.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Teorie a praxe rozvoje měst a obcí
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Strategie regionu, obce
POSTOLOPRTY Michaela Hanzlíková.
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
I. Setkání se starosty obcí
Zkušenosti koordinátora podpory seniorů, ORP Roudnice nad Labem
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR „Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR

Průběh projektu Analytická práce s výsledky Dobré praxe z benchmarkingu Využití výsledků pro řízení úřadu

Průběh projektu Tři pracovní skupiny, celkem 23 obcí:

Průběh projektu

Průběh projektu Úvodní proškolení v benchmarkingu, 2 dny - září 2006 5 pracovních jednání listopad 2006 - září 2007 Vyplnění databáze - 691 vstupních údajů, 396 ukazatelů za roky 2004/2005 - 2006 Vyhodnocení výsledků, databázová aplikace Sdílení praktických zkušeností Publikace "Dobré praxe z benchmarkingu"

Dobré praxe z benchmarkingu Zkušenosti členů PS - co nám benchmarking dal a vzal? Dobré praxe - Vrchlabí, Chomutov, Děčín, Hradec Králové, Moravská Třebová, Uherský Brod, Vsetín, Písek, Strakonice, Šumperk, Pelhřimov, Frýdek Místek, Nový Bor, Zlín, Nový Bydžov, Prostějov Využití benchmarkingu - analýza dat, personální zajištění a využití výsledků

Dobré praxe z benchmarkingu Benchmarking nám dal především informace a vzal některým iluze, že lze řídit bez nich. Chtěli jsme si srovnáním s ostatními účastníky ověřit předpoklad, že poskytujeme občanům dobré služby za přijatelných nákladů. Zapojení do BMK bych doporučil, protože umožní vystoupit z každodenních vyjetých kolejí a podívat se, jak se dělá veřejná správa jinde. Pokud zjistím, že jsem nejlepší, pak neznám lepší pocit! Pokud zjistím, že nejlepší nejsem, mám se nad čím zamyslet a mám co zlepšovat. Benchmarking je nejenom srovnání, ale i setkávání a seznamování s dobrou praxí. Nenásilnou formou se tak přispívá k vyšší kvalitě veřejné správy.

Data a ukazatele, práce s výsledky 53 oblastí samostatné a přenesené působnosti 1. Profil města 2. Profil úřadu 3. Přenesená působnost

Data a ukazatele 1. Profil města Obecné informace - počet obyvatel, míra nezaměstnanosti Dotace, příjmy a výdaje - dotace dle druhů na jednoho obyvatele, vlastní příjmy, dlouhodobé závazky, výběr místních poplatků ... Výdaje na kulturu a sport Sociální situace - spisy SPOD, VHP, běžné výdaje Školství - počty žáků v MŠ, ZŠ na 1000 obyvatel, výše příspěvků na žáka apod.

Data a ukazatele 2. Profil úřadu Lidské zdroje - struktura zaměstnanců, výdaje na vzdělávání, provozní výdaje na zaměstnance, mzdy a odvody ... Tech. zabezpečení - kanc. plochy + náklady, výdaje na HW a SW na zaměstnance, autoprovoz, telefony a úklid Sociální fond

Data a ukazatele 3. Přenesená působnost Občansko správní agendy - matrika, evidence obyvatel, OP, CD Dopravně správní agendy - registr řidičů, vozidel, zkušební komisaři, dopravní přestupky, spec. stavební úřad atd. Životní prostředí - vodoprávní řízení, lesní hospodářství, odpady, ovzduší, ZPF ... Ostatní specializované - stavební úřad, živnostenský úřad, památková péče atd.

Výsledky

Výsledky

Zařazení benchmarkingu do řízení úřadu Odpovědnost tajemníka Vysvětlit, motivovat, řídit sběr dat, kontrolovat, hodnotit, sdílet dobré praxe, využít výsledků ve vztahu k RM a ZM, realizovat systémová opatření a změny.

Příklady využití výsledků pro řízení úřadu o Sestavení akčního plánu benchmarkingu. o Nastavení optimálního počtu pracovníků. o Využití výsledků při pravidelných hodnotících pohovorech. o Podpora při rozhodování o výši rozpočtových nákladů na provoz úřadu – náklady na vzdělávání, hardware, software. o Systémové změny týkající se zvyšování kvality služeb občanům – klientům, úředních hodin, odbavovacích systémů apod. o Podpora při jednáních o příspěvku na výkon přenesené působnosti. o Podpora při realizaci jakýchkoli změn, které vycházejí ze sdílení DOBRÝCH PRAXÍ. o Využití výsledků pro potřeby interního auditu.

Kontakty Ing. Jana Voldánová; manažerka projektů E-mail: voldanova @ vcvscr.cz Mgr. Rostislav Honus E-mail: rhonus @ gmail.com www.benchmarking.vcvscr.cz

Děkuji za pozornost a přeji příjemný den. Více informací naleznete také na: www.benchmarking.vcvscr.cz