Stvoření světa, vznik člověka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49
VESMÍR = soubor vesmírných těles, která na sebe navzájem
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Úvod do studia dějepisu
zpracovaný v rámci projektu
VÝPRAVA DO VESMÍRU Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Historická období a historické prameny
ČAS.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Planety
Čas a jeho měření.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Neživá příroda – Slunce
Teorie o vzniku života na Zemi
Stavba a vznik Země Projevy života
Úvod do učiva dějepisu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
VY_52_INOVACE_PŘ.9.31 –JAK VZNIKL SVĚT– pracovní list
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Zdravotnický asistent, druhý ročník Vývoj lidské společnosti Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HISTORIE ZEMĚ.
VESMÍR A SLUNEČNÍ SOUSTAVA
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
VY_V/2_INOVACE_11_Planety
Elektronická učebnice - I
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.30 –VĚDY O ZEMI– pracovní list
Planety sluneční soustavy – Velké planety
ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
Orientace v čase, časová osa/přímka
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Práce s časovou osou 6. třída.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ 01 - Ekologie. Ekologie se užívá v několika významech. V původním významu je ekologie biologická věda, která se zabývá vztahem organismů.
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Země je třetí planeta sluneční soustavy, zároveň největší terestrická planeta v soustavě a jediné planetární těleso, na němž je dle současných vědeckých.
Úvod do vyučování dějepisu
Nikola Houšková, Aneta Říhová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Opakování národních dějin (1)
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Jak pracovat s učebnicí
Úvod do učiva dějepisu.
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Stvoření světa, vznik člověka

přeskočit test Kontrola DÚ Vyplňte papír století a tisíciletí – dodělat správné odpovědi přeskočit test

Testíček A B Čím se zabývá dějepis? Jak rozdělujeme historické prameny? Kde jsou uloženy? Jak se nazývá rok, který platí pro naši Zemi a kolik má přesně dnů? Který měsíc a jak často je přestupný? Doplň libovolný letopočet do století 4.století 19.století 12.století Převeď arabské číslice na číslice římské: 22 879 1215 Vysvětli pojem historie Mezi jaký typ historického pramene zařadíte kosterní nález? Podle čeho se lidé naučili určovat čas? Vyjmenuj alespoň 3 letopočty ve kterých byl nebo bude přestupný rok Doplň libovolný letopočet do století 8.století 16.století 20.století Převeď arabské číslice na číslice římské 345 33 1321

Testíček - řešení A B Čím se zabývá dějepis? Vysvětli pojem historie občas je tak nazýván dějepis = obor, zabývající se studiem a popisováním minulosti Mezi jaký typ historického pramene zařadíte kosterní nález? hmotný pramen Podle čeho se lidé naučili určovat čas? podle jevů na obloze (měsíc, Slunce) Vyjmenuj alespoň 3 letopočty ve kterých byl nebo bude přestupný rok např. 2012, 2024, 2004 Doplň libovolný letopočet do století 8.století - 764 16.století - 1546 20.století - 2000 Převeď arabské číslice na číslice římské 345 - CCCXLV 33 - XXXIII 1321 - MCCCXXI Čím se zabývá dějepis? obor, zabývající se studiem a popisováním minulosti Jak rozdělujeme historické prameny? Kde jsou uloženy? hmotné (muzea), písemné (archiv) Jak se nazývá rok, který platí pro naši Zemi a kolik má přesně dnů? astronomický rok (365 dní a 6hodin) Který měsíc a jak často je přestupný? 29.únor, každé 4 roky Doplň libovolný letopočet do století 4.století - 325 19.století - 1900 12.století - 1189 Převeď arabské číslice na číslice římské: 22 - XXII 879 - DCCCLXXIX 1215 - MCCXV

Stvoření světa Slyšeli jste nějaký názor, jak vznikl svět? teorie: náboženské vědecké vznik vesmíru – teorie Velkého třesku – před necelými 15 mld. let vznik sluneční soustavy z obrovského oblaku prachu a plynu, který rotoval a měnil svůj vzhled – asi před 4,6 mld. let mýty a legendy např. …

Vznik člověka teorie: náboženská – tzv. teorie stvoření vědecká – tzv. vývojová teorie Charles Darwin mýty a legendy

Úkol Spojte pojem a definici, které k sobě patří geologie věda zabývající se člověkem (tělo, vývoj, genetika…), lidskými společnostmi, kulturami apod. paleontologie vědní obor zabývající se vznikem a vývojem života na Zemi vědní obor, zabývající se původem a stavbou Země antropologie

konec

video: http://www.youtube.com/watch?v=eVHCkQZCEDg http://www.wallpaper.cz/scifi/vesmir/stvoreni_sveta_2 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Charles_Darwin_1880.jpg