Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika a její státní symboly.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
Česká hymna a Státní symboly
Josef Kajetán Tyl
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Osobnosti národního obrození
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Česká státní hymna Kde domov můj?.
Josef Kajetán Tyl Vojtěch šimon.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:JOSEF KAJETÁN TYL Autor:Mgr.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
HYMNA ČR.
4.Února 1808, Kutná Hora 11.července 1856, Plzeň český dramatik, novinář a spisovatel.
Státní symboly ČR Autor: Arz, BY.
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_23.
. „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je nejchudší.“ „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.6 Naše vlast Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Národní obrození Začátek: 2. polovina 18. století.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Státní symboly Vlastivěda 5.ročník Zpracovala: Mgr.Dana Kučerová.
Test k ověření znalostí z HV
19. století opakování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_06 Název Josef Kajetán Tyl Téma hodiny Josef.
ANOTACE: Určeno pro žáky 1.stupně ZŠ Motivace a nácvik státní hymny
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
ČESKÁ STÁTNÍ HYMNA ICT 2 –
Národní obrození 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VY_32_INOVACE_52_Státní symboly
Název materiálu: Národní obrození
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
STÁTNÍ SYMBOLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DUM - Digitální Učební Materiál
Státní symboly VY_32_INOVACE_17
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Státní symboly České republiky
Český jazyk JOSEF KAJETÁN TYL.
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_34 JOSEF KAJETÁN TYL 1808 – 1856.
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Česká hymna - více výukových souborů najdete na této adrese: emagister.eu
Transkript prezentace:

Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb O vzniku státní hymny Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb

Osobnost Josefa Kajetána Tyla Žil v době národního obrození. Hrál divadlo u kočující divadelní společnosti. Později sám psal divadelní hry. Stal se dramaturgem Stavovského divadla v Praze. Jeho prvním dochovaným dramatem je veselohra Fidlovačka aneb Žádný hněv a žádná rvačka, ve které slepý houslista Mareš zpívá píseň Kde domov můj?

O divadle Divadelní hra je literární dílo, ve kterém každá osoba mluví sama za sebe. Divadelní hra se nazývá DRAMA a jeho autor DRAMATIK. Osoba, která vybírá a upravuje díla, která se budou hrát, se nazývá DRAMATURG.

Premiéra písně Kde domov můj? Slovo premiéra znamená _______________. Slovo derniéra znamená _______________. Přečti v učebnici Čítanka pro 5. ročník ukázky Kde domov můj a Od veselohry k hymně. Kdy byla premiéra písně Kde domov můj? Co vyjadřuje slepý houslista touto písní? Proč asi tato píseň získala u lidí takovou oblibu? Kdo složil hudbu k této písni?

Státní hymna Státní hymna se hraje při slavnostních příle-žitostech, kdy například? Jak se při hraní hymny chováme a proč? Hymna patří k znakům české státnosti. Jaké ještě další znaky?