Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDEOLOGIE A STÁT III. FAŠISMUS A KOMUNISMUS.
Advertisements

Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
35.1 Krychle, válec, kvádr, jehlan
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
Elektronická učebnice - I
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
Elektronická učebnice - I
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
34.1 Druhá světová válka ve světě
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Významné osobnosti 20. a 30. let 20. století
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
Ohrožené Československo
příprava na 2. světovou válku
Německý nacistický politik, později kancléř Způsobil holocaust židů a jiných skupin obyvatel 1938 – bez boje ovládl Rakousko a ČSR 1939 – napadnul Polsko.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Socialismus Průmyslová revoluce a převratné změny ve společnosti
Totalitní režimy svět mezi dvěma válkami
Světová hospodářská krize
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
6e.1 Písmenko S Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana Kopčanová.
Nástup fašismu Itálie.
Totalitní ideologie Test. Totalitní ideologie Test.
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Elektronická učebnice - I
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
12.1 Mimořádné události, IZS
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Elektronická učebnice - I
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
3.1 Periodizace dějin hudby
Elektronická učebnice - I
FAŠISMUS.
Nedemokratické státní režimy OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Čelákovice
FAŠISMUS V ITÁLII.
20. století 20. léta.
T o t a l i t a r i s m u s Italský fašismus.
KOMUNISMUS levicový extremismus Rusko (SSSR) communis (lat. společný)
TOTALITNÍ STÁTY; FAŠISMUS
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.1 Komunismus, fašismus Autor: Mgr. Lukáš Lanč

32.2 Co již víme? Politické režimy v Evropě v 1. pol. 20. stol. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.2 Co již víme? Politické režimy v Evropě v 1. pol. 20. stol. = forma vlády zahrnující politické dění, principy a pravidla, v jejichž rámci se pohybují občané státu a které definují mantinely pro autoritu (vládu) státu demokratické nedemokratické fašismus komunismus např. Francie, Velká Británie, Československo nacismus např. Itálie, Španělsko, Německo, SSSR viz VKO18

32.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Fašismus Vznik Komunismus v Itálii 23. března 1919 v Milánu zakladatelem „Fasci di Combattimento“ Benito Mussolini (viz D32.6) jednou z hlavních příčin nespokojenost s výsledky první světové války poválečná krize politická ideologie vzniklá v 1. pol. 19. stol. jako součást různých levicových názorových proudů nejvlivnějšími teoretiky Karl Marx a Fridrich Engels jako politický režim vznikl v Rusku v listopadu 1917 revolucí pod vedením V. I. Lenina ve 20. letech ve většině evropských zemí vznikají komunistické strany Itálie na straně vítězů x nespokojena s poválečným dělením radikalizace společnosti

32.4 Co si řekneme nového? Fašismus Hlavní znaky Komunismus Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.4 Co si řekneme nového? Fašismus Hlavní znaky Komunismus a) vypjatý nacionalismus tzv. šovinismus (= národ x ne rasa!) b) vláda pevné ruky v čele duce Mussolini (vůdce), jedna politická strana c) donucovací orgány pacifikace politických odpůrců i nespokojených občanů, „černé košile“ a tajná policie d) hospodářské reformy vyšší daň pro bohaté, podpora domácího průmyslu a živností e) antikomunistický, antidemokratický a) internacionální vytvoření jednotné společnosti bez rozdílu národnosti či rasy b) vláda pevné ruky vláda jedné strany, v čele generální tajemník (např. Stalin jako KSSS) c) donucovací orgány policejní orgány, tajná policie, právní a hospodářské restrikce d) hospodářské reformy kolektivizace zemědělství (kolchoz x sovchoz), těžký průmysl e) antidemokratický, antikapitalistický

32.5 Procvičení a příklady Nacismus Vznik Hlavní znaky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.5 Procvičení a příklady spojení teorií o rasové nadřazenosti a fašistického státu původ v Německu ve 20. letech 20. stol. hlavní myšlenky sepsány v knize Mein Kampf od Adolfa Hitlera státní ideologií od roku 1933 (Hitler říšským kancléřem) Nacismus Vznik a) rasová nesnášenlivost árijská rasa, antisemitismus, antislavismus b) vláda pevné ruky v čele führer Hitler (vůdce), jedna politická strana NSDAP c) donucovací orgány SA a SS, gestapo d) hospodářské reformy podpora domácího průmyslu a živností, státní zakázky e) antikomunistický, antidemokratický Hlavní znaky Najdi bližší údaje o: 15. září 1935 Norimberské zákony 9. listopadu 1938 Křišťálová noc

32.6 Něco navíc pro šikovné Hlavní osobnosti Benito Mussolini Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Hlavní osobnosti 32.6 Něco navíc pro šikovné Benito Mussolini Adolf Hitler Josif V. Stalin 29. 7. 1883 - 28. 4. 1945 vystudovaný učitel aby se vyhnul vojenské službě, utekl do Švýcarska pracoval jako novinář roku 1915 odjel jako dobrovolník na frontu, roku 1917 byl propuštěn ze služby pro těžké zranění 1919 založil Fasci di Combattimento 28. 10. 1922 pochod na Řím – premiér od roku 1925 diktátor 25. 7. 1943 sesazen 20. 4. 1889 - 30. 4. 1945 nedokončil maturitu, chtěl být umělcem, ale pro nedostatek talentu nepřijat na studium za první světové války jako dobrovolník (raněn, vyznamenám za statečnost) od roku 1919 v nacistické straně, brzy se stává vůdcem 1933 jmenován kancléřem (i přes nechuť prezidenta) se svou manželkou Evou Braunovou spáchal sebevraždu 18. 12. 1878 - 5. 3. 1953 vlastním jménem I. V. Džugašvili (Gruzinec) od mládí levicový revolucionář hodně agresivní (užívá i zločineckých prostředků – přepadávání, vydírání,…) od 1917 komisař pro národnostní problematiku, od 1921 generální tajemník kom. strany po Leninově smrti vychází z bojů o nástupnictví jako vítěz umírá na mrtvici roku 1953

32.7 CLIL Totalitarianism B. Mussolini Italy Fascism Nationalism Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace History 32.7 CLIL = a political system in which the state holds total authority over the society and all its aspects of normal life Totalitarianism B. Mussolini Italy Fascism Nationalism A. Hitler Germany Nacism Racism J. V. Stalin USSR Communism Internationalism

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.8 Test znalostí Správné odpovědi: d b c Fašistický režim lze v 1. pol. 20. stol. nalézt v/na: a/ Španělsku, Francii, Itálii b/ Německu, Itálii, Španělsku c/ Španělsku, Německu, Bulharsku d/ Itálii, Slovensku, Španělsku Jednotky SA a SS působily v: a/ SSSR b/ Itálii c/ Německu d/ ČSR Rasismus, jako ideologická základna, je ukotvena v: a/ demokracii b/ nacismu c/ komunismu d/ fašismu Mezi společné znaky fašismu, nacismu a komunismu patří: a/ nacionalismus b/ rasismus c/ vláda pevné ruky d/ antisemitismus Test na známku

32.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://www.smokersclub.com/images/poster/Fascism1.jpg (slide č. 1), poslední přístup 28. 3. 2013 http://kirbymuseum.org/blogs/dynamics/wp-content/uploads/2012/05/Rise-of-Fascism.jpg (slide č. 1), poslední přístup 28. 3. 2013 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:National_Fascist_Party_logo.svg (slide č.3), poslední přístup 28. 3. 2013 http://www.nairaland.com/attachments/502784_communism_jpg962091f42d25e86797b8b3a0711f1e2c (slide č. 3), poslední přístup 28. 3. 2013 http://www.dejepis.com/pict/lenin_.jpg (slide č. 3), poslední přístup 28. 3. 2013 http://azmoderaterants.files.wordpress.com/2012/08/fascism.jpg (slide č. 4), poslední přístup 28. 3. 2013 http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2012/273/d/e/fight_for_communism_by_party9999999-d5ge4x9.png (slide č. 4), poslední přístup 28. 3. 2013 http://otto-rahn.com/sites/default/files/category_pictures/nazi.gif (slide č. 5), poslední přístup 28. 3. 2013) http://screenshot.xfire.com/avatar/160/franekic12.jpg?6182 (slide č. 5), poslední přístup 28. 3. 2013 http://blogga.ru/image/days/2012/02/mussolini.jpg (slide č. 6), poslední přístup 28. 3. 2013 http://www.historyguy.com/Hitler.jpg (slide č. 6), poslední přístup 28. 3. 2013 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9b/CroppedStalin1943.jpg/220px-CroppedStalin1943.jpg (slide č. 6), poslední přístup 28. 3. 2013 http://facefwd.com/wp-content/uploads/2009/03/russian-worker.jpg (slide č. 7), poslední přístup 28. 3. 2013

32.10 Anotace Autor Mgr. Lukáš Lanč Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 32.10 Anotace Autor Mgr. Lukáš Lanč Období 01 – 06/2013 Ročník 9. ročník Klíčová slova Totalitarismus, nedemokratický režim, fašismus, nacismus, rasismus, komunismus, Mussolini, Hitler, Stalin Anotace Prezentace porovnává tři hlavní typy nedemokratických režimů v Evropě v 1. polovině 20. století.