Dělení desetinným číslem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hraní s desetinnými čísly
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Dělení desetinných čísel 3. část
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Opakování – převody jednotek, příklady
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
148,6 cm 154,2 cm 139,8 cm.
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Početní výkony s desetinnými čísly
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Dělení desetinných čísel
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
v programu MS PowerPoint
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Násobení a dělení desetinných čísel
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_163
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Objem krychle, kvádr - úvod
15..
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Při násobení desetinných čísel číslem 100 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o dvě místa doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Znaky dělitelnosti.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
16..
Prvočísla, čísla složená, rozklad na součin prvočísel
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Dělení desetinným číslem Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_167

35 : 0,7 = 50 350 : 7 = 50 3500 : 70 = 50 atd. Porovnej na kalkulačce: Když celý příklad vynásobíme číslem 10, 100, 1000 … výsledek zůstane stejný. 35 : 0,7 = 50 350 : 7 = 50 3500 : 70 = 50 atd.

Celý příklad vynásobíme vždy takovým z čísel 10, 100, 1000 …, aby se z dělitele (čísla, kterým dělíme) stalo číslo přirozené . Nepočítej, pouze určuj, čím vynásobíme příklad. 6,22 : 0,3 55 : 0,02 1,6 : 0,04 8,4 : 0,04 6,22 : 1,04 37 : 1,4 666 : 0,003 1,2 : 0,004 0,02 : 0,1 5,222 : 0,01 5,2 : 0,01 5,22 : 0,0001

Počítej zpaměti: 0,12 : 0,2 = 1,2 : 2 = 0,6  10

4,8 : 0,6 = 12 : 1,2 = 45 : 0,09 = 35 : 0,7 = 0,16 : 0,4 = 56 : 0,08 = 1,2 : 0,01 = 2,4 : 0,12 = 2,4 : 1,2 = 2,4 : 0,01 = 8 10 500 50 0,4 700 120 20 2 240

15: 0,3 = 15 : 0,05 = 1,5 : 0,3 = 0,15 : 0,5 = 24 : 0,2 = 24 : 0,012 = 24 : 2,4 = 0,24 : 0,1 = 0,24 : 0,03 = 2,4 : 0,12 = 50 300 5 0,3 120 2000 10 2,4 8 20

Písemné dělení, určení zbytku: celý příklad vynásobíme 10 5 7 , 3 6 : 0,7 = /  10 5 7 3 , 6 : 7 = 8 1 , 9 1 3 6 6 3 zb. 0,03 příklad vypočítáme zbytek se nachází za původní desetinnou čárkou! 0, 0 3

Vypočítej písemně, urči správně zbytek: 45,2 : 0,08 = 132,1 : 0,6 = 15,4 : 0,03 = 175 : 0,12 = 565 220 zb. 0,1 513 zb. 0,01 1458 zb. 0,04