Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Goniometrické funkce II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
Advertisements

Goniometrické funkce Tangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Složitější funkce tangens a kotangens
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Činnost oddělení Marketing.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 18 Goniometrické funkce Složitější funkce sinus a kosinus.
Goniometrické funkce Mgr. Alena Tichá.
EU-8-46 – DERIVACE FUNKCE II
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
STATIKA TĚLES Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_80.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
GONIOMETRICKÉ ROVNICE
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Goniometrické funkce pro III. ročník
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Goniometrické funkce Kotangens Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_75.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kuželosečky - opakování
Řešené příklady – goniometrické funkce I
DEMOGRAFIE – DEMOGRAFICKÁ REVOLUCE
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_159 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Funkce tangens a kotangens Autor: Mgr. Petr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Ukazatelé variability
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Účtárna ve fiktivní firmě.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafy funkcí – hledání předpisu.
Grafy goniometrických funkcí řešené příklady
Kružnice – řešené příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B11 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníDuben.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Matematický milionář Foto: autor
Funkce tangens a kotangens autor: RNDr. Jiří Kocourek
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DEFINICE GONIOMETRICKÝCH FUNKCÍ
Vlastnosti funkcí sin x a cos x Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického.
GONIOMETRIE Následující prezentace doplňuje kapitolu goniometrie o
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vztahy mezi goniometrickými funkcemi
Matematický milionář Foto: autor
Transkript prezentace:

Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Goniometrické funkce II

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_14 AutorMgr. Jaroslava Šťastná Tematický celekGoniometrie a trigonometrie Ročník2. Datum tvorby Anotace Žáci se učí, jak řešit příklady na téma goniometrické funkce. Prezentace je určena pro předmět matematika. Metodický pokyn Žáci jsou vedeni vyučujícím k samostatnosti v myšlení a počítání.

Příklad č.1Vypočtěte 1. způsob – převod na stupně úhel 300° je ze IV. kvadrantu sin 300° = sin ( 360° - 60° ) = - sin 60 ° =

Příklad č.1Vypočtěte 2. způsob je úhel ze IV. kvadrantu

Příklad č.2 Vypočtěte 1. způsob – převod na stupně najdeme základní velikost úhlu : 360 = 3,… 1 200° = 3 x 360° + 120° ( II. kvadrant ) cos 120° = cos( 180° - 60° ) = - cos60° =

Příklad č.2 Vypočtěte 2. způsob perioda je sudý násobek pí je úhel ze II. kvadrantu

Příklad č.3Vypočtěte 1. způsob – převod na stupně = 1050° najdeme základní velikost úhlu 1050 : 360 = 2,…… 1050° = 2 x 360° + 330° ( IV. Kvadrant ) sin 330° = sin ( 360° - 30°) = - sin 30° =

Příklad č.3Vypočtěte 2. způsob perioda je 2 pí, 5 je liché číslo ( IV. kvadrant )

Příklad č.4Vypočtěte 1. způsob – převod na stupně tg(-1350°) = - tg1350° najdeme základní velikost úhlu 1350 : 180 = 7,…… 1350° = 7 x 180° + 90° tangens není definován pro 90° úloha nemá řešení

Příklad č.4Vypočtěte 2. způsob funkce není definována pro úloha nemá řešení

Příklad č.5Vypočtěte 1. způsob – převod na stupně = - 675° 675 : 180 =3,…… - 675° = - ( 3 x 180° + 135° ) ( II. kvadrant ) - cotg( 135°) = - cotg ( 180° - 45° ) = - (-cotg45°) = 1

Příklad č.5Vypočtěte 2. způsob je úhel ze II. kvadrantu

Příklad č.6Vypočtěte

Příklad č.7Vypočtěte