Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Měření hmotnosti.
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronická učebnice - II
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice Druhy řešení.
Řešení lineárních rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice Druhy řešení.
Soustava tří lineárních rovnic Řešení Gaussovou eliminační metodou
Lineární rovnice Druhy řešení.
Matematika 8.ročník ZŠ L i n e á r n í r o v n i c e I. Creation IP&RK.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
Ekvivalentní úpravy rovnic
Soustava tří lineárních rovnic Řešení Gaussovou eliminační metodou
Úvod do algebry (řešení jednoduchých rovnic)
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
Řešení nerovnic Lineární nerovnice 1
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
VY_32_INOVACE_09 09 rovnost, rovnice autor: Mgr. Tomáš Polák
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Kotvová Olga
Rovnost versus rovnice
Ekvivalentní úpravy rovnice
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Transkript prezentace:

Lineární rovnice s jednou neznámou Autor: Vladislava Hurajová

Rovnice s jednou neznámou 2 .x + 5 = 11 neznámá L P Levá strana rovnice Pravá strana rovnice

Jak sestavit rovnici ? 2. x + 1 = 5 Příklad: Krabice se šrouby má hmotnost 1 kg. Tato krabice spolu se dvěma stejně těžkými krabicemi s hřebíky mají hmotnost 5 kg. Určete hmotnost krabice s hřebíky. Hmotnost krabice s hřebíky neznáme, označíme ji proto x kg. Počet krabic s hřebíky je 2, hmotnost jedné krabice tedy vynásobíme 2. K tomu musíme připočíst hmotnost krabice se šrouby 1 kg Všechny krabice do hromady mají vážit 5 kg, vzniklý součet se proto musí rovnat 5. 2. x + 1 = 5

Postup při řešení rovnic Odebereme-li z levé misky vah horní krabici se šrouby a z pravé misky závaží s hmotností 1 kg, rovnováhu neporušíme. Tuto změnu vyjádříme následující úpravou rovnice 2x+1=5: Od obou jejích stran odečteme číslo 1. 2x+1 = 5 /-1 2x+1-1 = 5-1 2x = 4

Další kroky… 2x = 4 /:2 2x:2 = 4:2 x = 2 Odebereme-li z každé misky vah polovinu jejich zatížení, opět rovnováhu neporušíme. Tuto změnu vyjádříme následující úpravou rovnice 2x=4: Obě její strany vydělíme číslem 2. 2x = 4 /:2 2x:2 = 4:2 x = 2

Řešení x=2 Z obrázku i z řešení rovnice vyplývá, že krabice s hřebíky vážila 2 kg. Číslo 2 je řešením (kořenem) rovnice 2x+1=5. x=2

Zkouška Součástí řešení každé rovnice je zkouška! Ověříme tak správnost výpočtu. Provádí se dosazením kořenu do obou stran rovnice. Zk.: L: 2.2+1= 4+1=5 P: 5 L=P Protože se levá strana rovnice rovná pravé, počítali jsme správně a kořen x = 2 je skutečně řešením rovnice 2x+1=5.