Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce vznikají z předložek a ukazovacích nebo tázacích zájmen. Zájmenná příslovce.
Advertisements

Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vypracovala: Málková Jarmila
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
NEJ - GRAMATIKA Zájmena I.
Název Préteritum pravidelných, smíšených a nepravidelných sloves
Název Zeměpisné názvy Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Digitální učební materiál
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Název Předložky se 3. pádem Předmět, ročník Německý jazyk, kvarta
Digitální učební materiál
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Odlučitelné a neodlučitelné předpony
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pronominaladverbien.
Opakování učiva 8. ročníku
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Wir treiben Sport / 1 / BADEN. Přečti, přelož a řekni, jak je to u vás. Nová slovíčka hledej ve slovníku. Sehr oft fahren wir nach Waldmünchen oder nach.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_455Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaWo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Personalpronomen Autor.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Präpositionaladverbien.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhAusgehen TémaZájmenná.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Němčina pro jazykové školy nově 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Časování silných sloves, 3.skupina, e - ie
Transkript prezentace:

Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta Tematická oblast Německý jazyk – gramatické jevy Anotace Materiál slouží k prezentaci a procvičení dané gramatické oblasti Klíčová slova zájmenné příslovce tázací a oznamovací, předložka, zájmeno Autor PhDr. Eva Sklenářová Datum 23. 5. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Zájmenná příslovce Zájmenná příslovce tázací Používají se, mluvíme-li se o věcech neživých. Nahrazují spojení předložky a zájmena. Zájmenná příslovce tázací Tvoří se spojením wo(r) a předložky. Hláska -r- se vyskytuje u předložek začínajících samohláskou. wovon?= z čeho? wofür? = pro co? worauf? = na co? worüber? = o čem? Ptáme-li se na osoby, užíváme stejně jako v češtině předložku a tázací zájmeno (wem, wen). von wem? = od koho? für wen? = pro koho?

I. Cvičení – doplň zájmenné příslovce tázací: Př. : Wir trinken aus diesen Gläsern. – Woraus? Er läuft in diesen Schuhen. – ………. ? Das schneide ich mit dieser Schere. – ………. ? Sie bezahlt für diese Getränke. – ………. ? Wir fahren mit diesem Zug. – ………. ? Ich sitze auf diesem Stuhl. – ………. ? Die Kinder schlafen in diesem Bett. – ………. ? Ich freue mich sehr über das Geschenk. – ………. ? Sie interessieren sich für diese Musik. – ………. ? Gehen Sie durch diesen Tunnel. – ………. ? Es geht um dieses Bild. – ………. ? Er hilft mir bei der Arbeit. – ………. ?

Zájmenná příslovce oznamovací Tvoří se spojením da(r) a předložky. Hláska -r- se vyskytuje u předložek začínajících samohláskou. dabei = při tom; dafür = pro to darauf = na to; daraus = z toho Hovoříme-li se o osobách, užíváme stejně jako v češtině předložku a osobní zájmeno (ihm, uns, sie). von ihr = od ní für mich = pro mě Pozor! Předložka se řídí vazbou slovesa. Worum geht es? – O co jde? Wovon sprichst du? – O čem mluvíš?

II. Cvičení – doplň zájmenné příslovce oznamovací: Př. : Die Ferien – darauf freut man sich das ganze Jahr. Die Brille – ……. sieht man besser. Das Wetter – ……. unterhält er sich gerade. Das Essen – ……. gibt man viel Geld aus. Die Information – ……. bittet man. Kriege – ……. haben wir Angst. Eine Fünf – ……. protestiert der Schüler. Meine Zukunft – ……. denke ich oft nach. Die Blumen – ……. dankt sie ihm. Die Gesundheit – ……. geht es. Die Meisterschaften – ……. nimmt unsere Manschaft teil.

III. Cvičení – přelož: 1. Čemu nerozumíš? 2. Na čem pracuješ? 3. Před čím tě varuje? 4. O co tě prosí? 5. O co se zajímáte? 6. Myslím na to. 7. S čím máme pomoct? 8. Na co se ptáš? 9. Toho se nezúčastníme. 10. Těším se na to. 11. O co jde? 12. Na čem pracuješ? 13. Půjdete okolo toho. 14. Píšeme o tom. 15. Dojdu pro to. 16. Rozumíš tomu? 17. Co si prohlížíš? 18. Zapomeň na to! 19. Máš z toho radost? 20. Povím vám o tom. 21. O čem čtete? 22. O to se nestarej!

Řešení – I. cvičení: Er läuft in diesen Schuhen. – Worin? Das schneide ich mit dieser Schere. – Womit? Sie bezahlt für diese Getränke. – Wofür? Wir fahren mit diesem Zug. – Womit? Ich sitze auf diesem Stuhl. – Worauf? Die Kinder schlafen in diesem Bett. – Worin? Ich freue mich sehr über das Geschenk. – Worüber? Sie interessieren sich für diese Musik. – Wofür? Gehen Sie durch diesen Tunnel. – Wodurch? Es geht um dieses Bild. – Worum? Er hilft mir bei der Arbeit. – Wobei?

Řešení – II. cvičení: Die Brille – damit sieht man besser. Das Wetter – darüber unterhält er sich gerade. Das Essen – dafür gibt man viel Geld aus. Die Information – darum bittet man. Kriege – davor haben wir Angst. Eine Fünf – dagegen protestiert der Schüler. Meine Zukunft – darüber denke ich oft nach. Die Blumen – dafür dankt sie ihm. Die Gesundheit – darum geht es. Die Meisterschaften – daran nimmt unsere Manschaft teil.

Řešení – III. cvičení: 1. Was verstehst du nicht? 2. Woran arbeitest du? 3. Wovor warnt er dich? 4. Worum bittet er dich? 5. Wofür interessiert ihr euch? 6. Ich denke daran. 7. Womit sollen wir helfen? 8. Was fragst du? 9. Daran nehmen wir nicht teil. 10. Ich freue mich darauf. 11. Worum geht es? 12. Woran arbeitest du? 13. Wir gehen daran vorbei. 14. Wir schreiben darüber/ davon. 15. Ich hole es. 16. Verstehst du das? 17. Was siehst du dir an? 18. Vergiss es! 19. Freust du dich darüber? 20. Ich sage euch davon/ darüber. 21. Wovon/ worüber lest ihr? 22. Darum kümmere dich nicht!

Zdroje BAUMBACH, R., VÁCLAVKOVÁ, G. Mluvnice němčiny. 1. vydání. FIN PUBLISHING Olomouc, 1997. ISBN 80-86002-13-6. DUSILOVÁ, D., EBEL, M., GOEDERT, R., KOLOCOVÁ, V., VACHALOVSKÁ, L. Nová cvičebnice německé gramatiky. Nakladatelství POLYGLOT, Praha. Třetí vydání, dotisk 2002. ISBN 80-86-195-10-4. HELBIG, G., BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuchbuch für den Ausländerunterricht. 15., durchgesehene Auflage 1993. Langenscheidt Verlag. Germany. ISBN 3-324-00118-8. MOTTA, G., CVIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O., ČERNÝ, T. Direkt 2 neu. Němčina pro střední školy. Učebnice a pracovní sešit. Nové přepracované vydání: Tomáš Černý, Klett nakladatelství s. r. o., Praha 2012. ISBN 978-80-7397-101-4.