Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Povrch České republiky
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Vodstvo ČR pro 4. ročník ZŠ
Naše vlast – Česká republika
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Cíl Start Cíl Start.
Pardubický kraj Anotace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VODSTVO ČR.
136.1 Slepé mapy – Česká republika - zásobník
ŘEKY ČESKÉ REPUBLIKY.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 – reky_CR
HYDROLOGIE ČESKÁ REPUBLIKA.
Vodstvo Česka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČESKÁ REPUBLIKA Vodstvo.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Vodní toky Jan Dušek.
Česká republika: Řeky Hospodářský zeměpis
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Řeky, jezera, rybníky a přehradní nádrže
Strojírenský průmysl Opakování – práce se slepou mapou (vodstvo)
Autor: Mgr. Alois Javůrek Doctrina ZŠ Liberec
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Řeka protékající Prahou
Klikni na správnou řeku nebo vodní nádrž
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vodstvo ČR pro 4. ročník ZŠ
Vodstvo Řeky Jezera Rybníky Přehradní nádrže.
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Klikni na správnou řeku nebo vodní nádrž
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Vlasta Geryková VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Zeměpis_04_Česká republika – vodstvo.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie České republiky Datum.
Vodstvo České republiky
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_11_A_03_Vodstvo České republiky Téma: Vlastivěda - Česká.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_625.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_01 TÉMA:
Země ZŠ Hejnice M. Hradil. PLANETA ZEMĚ – KOLÉBKA ŽIVOTA (U/4/2) Zkusme najít odpovědi na otázky týkající se naší „modré planety“, o kterých jsme se učili.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_Vac_III_03 Vodstvo ČR 1 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Najdi na slepé mapě České republiky řeky podle zadání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Vodstvo ČR -Prezentace s výkladem
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vodstvo České republiky
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Název: VY_52_INOVACE_14 Středočeský kraj
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Opakování - přehrady
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_VL4.08       Autor: Tereza Zástřešková   Datum vytvoření: květen 2012   Ročník: 4.   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Vzdělávací.
Výukový materiál pro 8.ročník
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Česká republika vodstvo.
Transkript prezentace:

Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky Vodstvo ČR - řeky Přirozené nádrže Umělé nádrže Podzemní vody Minerální vody Řeky

5) Řeky Patří k třem úmořím: 1) Severního moře 2) Baltského moře Hranice mezi úmořími je rozvodnice – územím ČR probíhá hlavní Evropská rozvodnice Kralický Sněžník – významný bod, kde se stýkají hranice všech tří úmoří

SP: popiš jednotlivá úmoří

Povodí Dunaje Dunaj největší středoevropská řeka Morava – pramení pod Kralickým Sněžníkem nejdelší přítok z našeho území vlévá se do Dunaje u Bratislavy pod Přerovem se vlévá do Moravy řeka Bečva (z Karpat) na J Moravě se vlévá do Moravy Dyje SP: urči zda se jedná o řeku 1., 2., 3., 4. nebo 5. řádu Bečva, Dunaj, Moštěnka, Dyje, Morava, Svratka, Svitava, Jihlava, Haná, Ostravice, Otava, Sázava, Ohře, Jizera, Vltava, Labe, Berounka

Povodí Labe pramení na Labské louce patří k úmoří Severního moře odvodňuje až na malé výjimky celé území Čech – protože je Česká kotlina uzavřená L přítoky: Úpa, Metuje, Orlice, Chrudimka, Doubrava, Vltava, Ohře P přítoky: Cidlina Jizera, Ploučnice Vltava – ústí do Labe u Mělníka a má tam větší vodnatost L přítok: Otava, Berounka(Úslava, Úhlava, Mže a Radbúza P přítok: Lužnice a Sázava

Povodí Odry pramení v Nízkém Jeseníku ústí ve Štětíně do Baltského moře L přítok Opava – pramení v Hrubém Jeseníku P přítok Olše – pramení v Beskydách

Sp: Vodstvo ČR Ke kterým úmořím patří území Česka? Do mapky barevně vyznač hranici mezi nimi a do rámečku napiš jejich názvy. V mapce barevně vyznač průběh hlavního evropského rozvodí. Napiš název pohoří, kterým prochází, a označ je na mapě. Na výřezech z mapy poznej řeky a města ležící na jejich soutoku. Zaznač je pod čísly do mapy

SPOTŘEBA VODY Hygienické minimum deklarované Světovou zdravotnickou organizací 100 Neplýtvejte vodou: Kapající kohoutek 4 l / hod Netěsnící WC 80 l / hod Vytékající hadice na zalévání 60 l / hod Kolik vody je třeba k výrobě: 1 litru piva 25 l 1 kg papíru 300 l 1 kg vlny 150 l Jaký byl vývoj spotřeby vody v ČR: (v litrech vody na osobu a den) 1760 = 20 1850 = 80 1945 = 100 1965 = 300 1989 = 171 2000 = 110 Kolik vody spotřebujeme na naše každodenní činnosti (údaje v litrech): spláchnutí toalety 10 - 12 koupel ve vaně 100 - 150 sprchování 60 - 80 mytí nádobí v myčce 15 - 30 praní v pračce 40 - 80 mytí rukou 3 mytí automobilu 200 pití každý den 1,5 denně v kuchyni 5 - 7 Příklady specifické spotřeby vody (v l vody/osoba/den) USA 300 Vyspělé západoevropské země 150 - 200 Česká republika 120 Země třetího světa 10 http://www.ondeo.cz/spotreba-vody

ZNEČIŠTĚNÍ VOD po r. 1989 výrazné zlepšení kvality povrchových vod (viz mapa): výstavba ČOV nové technologie v průmyslu, šetrnější k životnímu prostředí útlum těžkého průmyslu pokračuje znečišťování podzemních vod: úniky ropných a jiných jedovatých látek odpady z průmyslu pesticidy (=postřiky), hnojiva …..