Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Kalousková
Advertisements

ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Baroko.
Hudební baroko ( století).
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lucemburkové na českém trůnu
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Baroko - procvičení 8. ročník.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Restaurace Stuartovců, vznik Velké Británie
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
HUDBA V BAROKU.
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_06_francie.ppt
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Literatura doby pobělohorské Mgr. Ludmila Růžičková.
Společnost na počátku 19. století
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Doba husitská – Jan Hus Označení materiálu:
Raný středověk Označení materiálu: VY_32_INOVACE_02_rany_stredovek.ppt
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Václav IV. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_05_vaclavIV.ppt
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Cesta k první světové válce
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, Bachův absolutismus
Československé legie, vznik Československa
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
6. částBAROKO ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
Dějiny hudby a její osobnosti
Gymnázium Židlochovice kvarta
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Československé legie, vznik Československa
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Název školy: ZŠ Průhonice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Hudební renesance v Čechách
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO významní představitelé
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Restaurace Stuartovců, vznik Velké Británie
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_06_francie.ppt
Raný středověk Označení materiálu: VY_32_INOVACE_02_rany_stredovek.ppt
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Společnost na počátku 19. století
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Baroko 17. a 18. století.
Transkript prezentace:

Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století Označení materiálu: VY_32_INOVACE_11_vzdelanost_literatura_17stol.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk a společnost, dějepis, mezi třicetiletou válkou a Francouzskou revolucí, kultura v 17. a 18. století, vzdělanost, literatura a hudba 17. století ZŠ Wagnerovo náměstí, Beroun Předmět, ročník: Dějepis, 8. ročník Autor: Ivana Flíčková Datum: 30. 10. 2011 Anotace: (popis způsobu použití výukového materiálu): Charakteristika vzdělanosti, literatury a hudby v 17. století v Evropě a v českých zemích, včetně hlavních představitelů. Tučný text slouží jako výchozí text pro tvorbu poznámek, ostatní text vysvětluje souvislosti nebo upozorňuje na zajímavé podrobnosti. Obrázky, které podporují lepší názornost, jsou opatřeny odkazem na zdrojovou stránku pro žáky s hlubším zájmem pro učivo. Prezentace jsou žákům k dispozici na www.jaknadejepis8.webnode.cz

Vzdělanost, literatura a hudba 17. století

Literatura v Evropě barokní literatura stejně okázalá jako barokní architektura složitá větná stavba, množství zdobných prvků – přirovnání, přívlastků, synonym pro dnešního čtenáře složitá a květnatá divadlo – živé dodnes – použití hovorového jazyka – jednodušší nejslavnější autor – Francouz Moliere – komedie inspirované antickými - propracované charaktery postav, špatné lidské vlastnosti

Vzdělanost a literatura v 17. století v českých zemích většina lidí negramotných – dávali přednost obživě před školou ve škole se platilo domácí učitelé - bohatí měšťané a šlechta kvalitní školy – jezuité a piaristé největší vzdělanci doby: Jan Amos Komenský – poslední biskup Jednoty bratrské jazykové učebnice, slovníky, filozofická, náboženská pojednání, pedagog Bohuslav Balbín – katolík – vystudovaný teolog, filozof, misionář v nekatolických oblastech českých zemí, historik – Obrana jazyka slovanského, zvláště pak českého

Jezuitská kolej Klementinum http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/narodni-knihovne-hrozi-pokuta-od-pamatkaru-za-opravu-klementina/554157&id_seznam= Jezuitská kolej Klementinum http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=nkcr_altnk.htm

http://www. sustainable. cz/komensky. htm Bohuslav Balbín http://www.sustainable.cz/komensky.htm Bohuslav Balbín Jan Amos Komenský http://atanova-zasuvka.blog.cz/1008/jan-amos-komensky-cesky-genius-a-smolar http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohuslav_Balb%C3%ADn

Hudba harmonie více hlasů majestátní, okázalé skladby dvorské kapely – předchůdce dnešních orchestrů oblíbený nástroj varhany nejslavnější autor – Němec Johann Sebastian Bach Němec Georg Friedrich Handel Čech Josef Pavel Vejvanovský mše jako hudební dílo – přitáhla lidi do kostela opera – nový hudební útvar koncert – skladba o 3 větách – sólový nástroj a orchestr Ital Antonio Vivaldi, Bach a Handel

domácí muzicírování – šlechta, měšťané – housle, flétna, cembalo Adam Michna z Otradovic – Chtíc aby spal česká barokní koleda, patří k nejznámějším a nejoblíbenějším českým koledám

zdroje: text: Dějepis 8 pro základní školy, novověk, SPN, str. 47 - 49 obrázky: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/narodni-knihovne-hrozi-pokuta-od-pamatkaru-za-opravu-klementina/554157&id_seznam= http://www.nkp.cz/pages/page.php3?page=nkcr_altnk.htm http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohuslav_Balb%C3%ADn http://atanova-zasuvka.blog.cz/1008/jan-amos-komensky-cesky-genius-a-smolar