Z profesionálního 3D prostředí do XNA Ing. Jan Buriánek ČVUT „FIT“ SPAFi Animation Academy Microsoft Design Academy 2.0, Brno 4.3.2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

SoftPC SQL Prezentace nového SQL modulu Mzdy a personalistika
MSN vs. Skype MSN vs. Skype souboj IM. MSN vs. Skype MSN vs. Skype IM souboj Instant Messaging • zasílání textových, okamžitě zobrazovaných zpráv mezi.
Počítačové hry a animace Cvičení 2. (2) Osnova Vstup od uživatele – –Myš – –Klávesnice – –Joystick Content pipeline – –Assety – –Content processory 3D.
Internet pro programátory. Jaké nám dává internet možnosti? Jaké nám dává internet možnosti? …………………………..……………… Tematicky zaměřené portály a servery Internetové.
Otevřené myšlení otevřené dveře. Přehled akademických aktivit Dalibor Kačmář Academic Program Manager Developer & Platform Evangelist Group
Davy v počítačové grafice
SOFTWARE operační systémy
Workflow Foundation Základy a architektura
Modelování procesů pomocí workflow
Softwarový systém DYNAST
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využití počítačových sítí ve výuce & SIPVZ (nejen)
Návrh architektury moderních informačních systémů
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Education Analytical Suite SAS SAS Enterprise Guide 4.2 Zjednodušená instalační příručka určeno pro akademické zákazníky SAS Screenshoty v tomto.
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
Programování Michal Žůrek.
Software Architect Forum 2006 Trendy ve vývoji aplikací Michael Juřek, Dalibor Kačmář Microsoft s.r.o.
N OVINKY V O FFICE 2010 Miroslav Drška. Historie Office pro Windows Word 1.0 pro MS- DOS – první textový editor, který používal myš Uveden.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Aplikační programy, programovací jazyky, formáty datových souborů
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
Programy pro zpracování grafiky
Jan Bartoš MPC,MCTS. OFFICE 365 ÚVOD Microsoft Office 365 Správa a automatizace prostředí Office 365 pomocí Windows PowerShell Základní přehled a vlastnosti.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Návrh a tvorba WWW Přednáška 13 Vývoj webových aplikací.
Programování v prostředí Windows Mobile LEKCE ÚVOD 1 LEKCE č. 1; Karel Pavlík, FJFI - ČVUT, ©2007 Karel Pavlík
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.
Autodesk – 3Ds Max Chrbolková Markéta. Obsah 1.O programu 3Ds Max 2.Využití 3.Praktické ukázky 4.Formát DWF 5.Užitečné odkazy.
Návrh Designu a správa multimediálních souborů Dalibor Kačmář Microsoft ČR Host: Julius Hájek Microsoft.
Novinky pro webovou platformu Jiří Burian, Tomáš Kutěj,
Počítačové hry 1 Martin Klíma, Michal Hapala.
CryEngine3 Show Off Michal Hapala. Proč (ne)platit za hotové SDK Výhody obecně: –Hotové řešení (export, level editor, engine) Ušetří tisíce hodin práce.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Windows 7 & Internet Explorer 8 vývoj aplikací a kompatibilita Štěpán Bechynský, Ondřej Štrba Developer Evangelists
Windows XP a live distribuce Knoppix, Danix apod
Programování Windows 8 Jiří Danihelka PDA Katedra počítačové grafiky a interakce ČVUT v Praze.
Microsoft SQL server Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Windows 7.
Počítačové hry a animace Cvičení 3 – Ttransformace, Camera, 3DModely.
4/18/2017 7:41 PM Lukáš Svoboda.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Publikujeme s Autodesk MapGuide v.5.0 Ing. Jan Růžička, Dr. Ing. Jiří Horák VŠB-Technická univerzita Ostrava
Windows 7. stejné HW požadavky jako Vista dokonce možná i o malinko nižší snaha prosadit i do netbooků, nettopů a podobných zařízení s nižším výkonem.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Technologie pro publikování na webu II Ing. Jiří Štěpánek
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Microsoft DreamSpark Časté dotazy. Benefity jako součást akademických smluv Akademické licenční smlouvy Enrollment for Education Solutions (EES), Open.
Hardware pro počítačovou grafiku © Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019
Struktura a Koncept portálu ČVUT, © 2013 IBA CZ, s. r. o. Agenda Teoretický průřez strukturou a konceptem Liferay portálu Company Sites Pages (stránky)
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MOODLY KATEDRY ASIJSKÝCH STUDIÍ FF UP MGR. KATEŘINA SZOKALOVÁ ING. MILOSLAV KONOPÍK, PH.D.
Vývoj mobilních her a současné trendy
Operační systém Windows
Operační systém Windows
Windows 7.
Textový Editor.
Operační systémy.
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Praktická cvičení Úvodní hodina David Malý kabinet 205.
Nové webové mapové aplikace ČGS RNDr. Vít Štrupl, PhD. Nesuchyně 4. 4
Transkript prezentace:

Z profesionálního 3D prostředí do XNA Ing. Jan Buriánek ČVUT „FIT“ SPAFi Animation Academy Microsoft Design Academy 2.0, Brno

Obsah prezentace Úvod XNA Xbox360 Live! Microsoft Game Studio Formáty pro XNA 3D software a XNA Závěrečná doporučení

Microsoft XNA - koncept XNA = snazší vývoj her prakticky pro každého Hlavní motivace – Vývoj her a aplikací pro XBox360 Live! (nově ve verzi 3.0 pro Zune) – Rozšíření komunity vývojářů pro PC a Xbox 360 / Zune – Rozšíření komunity programátorů v populárním jazyce C# – Získat uživatele k nákupu herní konsole Xbox 360 / Zune – Získat uživatele k nákupu předplatného portálu on-line her

Microsoft XNA - koncept Základní vlastnosti XNA – Všechny vývojové nástroje ZDARMA (XNA Game Studio Express) – Přehledné a úplné tutoriály, příklady hotových „OpenSource“ aplikací – Dostupné výukové materiály jak pro střední(!) tak vysoké školy – Dostatek knih zaměřených na XNA – Vývoj je zaměřen na PC, Xbox 360 a Zune – Předpokládá vždy podporu DirectX (GPU akcelerace zobrazení) – Ideálně ovládání přes GamePad – Pro on-line distribuci je třeba certifikace…

Hry v XNA Převážně „Casual hry“ – Závod aut – Vesmírné střílení – Arkády – Důraz na „hratelnost“ Profesionální hry – Zatím v omezeném měřítku – „Ticho před bouří“

Hry v XNA

Požadavky pro XNA hry PC – Direct X 9 nebo 10 – Grafická karta s podporou ShaderModelu 2.0 a více – Windows Vista nebo XP SP2 nebo Server 2003 SP2 – XNA Framework Runtime Xbox360 Live! (aktivní účet) Zune

Microsoft XNA Game Studio

XNA Game Studio 3.0 požadavky/komponenty Windows XP (Home, Professional, Media Center, Tablet) plus SP2 Windows Vista (Basic, Premium, Business, Enterprise, Ultimate) Visual Studio 2008 nebo Visual C# 2008 Express Edition Microsoft.NET Framework 3.5 DirectX Runtime (instaluje se spolu s GS) Microsoft Cross-Platform Audio Creation Tool – XACT (instaluje se automaticky) Microsoft Games for Windows – LIVE Redistributable (instaluje se automaticky)

DreamSpark pro studenty

XNA Creators Club Online – Komunita – Příklady (Starter Kits) – Tutoriály – Nástroje – Plné hry – Publikační / distribuční portál

XNA Creators Club Online

XNA Creators Club Online specifické akce vs. členství Pro Xbox360 Live! je členství prakticky povinné, pro ostatní jen při distribuci či síťovém hraní…

XBox360 Live! předplatné

Xbox360 Live!

Architektura Windows vs. Xbox360

XNA Content Pipeline Jednotný systém vkládání obsahu Kompiluje a optimalizuje data pro výslednou Runtime platformu Lze psát vlastní importery Standardní importery obsahují většinu nutných formátů (není třeba psát nové)

Formáty pro XNA Přímá podpora pro bitmapové formáty textur.bmp,.DDS,.dib,.hdr,.jpg,.pfm,.PNG,.ppm,.TGA – formát textur - TextureImporter.spritefont – spritový font - FontDescriptionImporter Přímá podpora pro 3D formáty a efekty.x – DirectX File – Ximporter.fbx - Autodesk FBX – FbxImporter.fx - DirectX Effects – EffectImporter Audio podporováno nepřímo přes XACT –.xap audio formát Ostatní formáty –.xml – obecná data – XmlImporter

Formáty pro XNA Nepřímá podpora pro 3D formáty a efekty.obj/.mtl – ObjImporter v příkladech.3ds – PandaSoft 3DS plugin COLLADA (COLLAborative Design Activity) Mod soubory Nepřímo audio také přes –.mp3 a.wav audio formát

3D nástroje pro XNA ZDARMA! Autodesk Softimage|XSI ModTool – Přímá podpora – Úzká integrace Microsoft (Caligari) trueSpace – Nepřímá podpora přes X a FBX Blender 3D – Nepřímá podpora přes X a FBX

Autodesk Softimage|XSI ModTool

Microsoft Caligari trueSpace

Blender 3D

XNA – příklad zobrazení

Profesionální 3D nástroje pro XNA Autodesk Maya – Nepřímá podpora (.X,.FBX) Autodesk 3DS MAX – Nepřímá podpora (.X,.FBX,.3DS) Autodesk Softimage|XSI – Přímá podpora (vlastní framework) – Formátová výměna (FDK,.X,.FBX)

Nástroje pro tvorbu real-time shaderů - nVidia nVidia Cg Toolkit (2.1) – FX Composer 2.5 – Shader Library (HLSL/CgFX) – (Shader Debugger) nVidia 3DS Max Tools – NVB Export – DDS Plugin – (PhysX DCC Plug-ins) nVidia Maya Tools – Shader Mel Scripts – Cg Plugin – (PhysX DCC Plug-ins) mental mill Artist Edition – Samostatný nástroj

nVidia mental mill Artist Edition

Nástroje pro tvorbu real-time shaderů - ATI ATI RenderMonkey Toolsuite – Samostatný nástroj ATI Compressonator – DDS kompresor ATI Normal Mapper – Vytváření normálových map ATI CubeMapGen – Generátor krychlových map ATI Tootle – Optimalizace pořadí polygonů ATI GPU MeshMapper – Multi-texturování

ATI Render Monkey

ATI CubeMapGen

Nástroje pro tvorbu real-time shaderů / materiálů ATI RenderMonkey Autodesk Maya – real-time shadery v Cg Autodesk 3DS MAX – real-time viewport Autodesk Softimage|XSI Autodesk Softimage XSI ModTool – RenderTree Real-Time 3D nodes – Podpora FX, HLSL i Cg Microsoft Caligari trueSpace – DirectX 9 materiály

Zásady tvorby modelů pro XNA Veškeré modely polygonální – Udržovat high-poly model (pro normálové mapy apod.) – Paralelně i low-poly model Veškerá světla „do textur“ (Render To Texture, Texture Baking) – Ambient Occlusion – Diffuse Shading – … Používat generické textury a osvětlení Cg (doporučujeme) a HLSL -> konverze do FX formátu Mnohovrstvé textury Předpočítané osvětlovací mapy Používat DirectX real-time preview v modelářích Nejčastěji je třeba instalovat speciální plugin (Maya/Max)

Zásady tvorby modelů pro XNA Normálové mapy

Zásady tvorby modelů pro XNA Paralax/Displacement mapy

Zásady tvorby modelů pro XNA Ambient Occlusion mapy

Zásady tvorby modelů pro XNA Reflection / Irradiance mapy

Zásady tvorby modelů pro XNA

Render To Texture (3DS Max) Ve 3D studio si připravíme objekt, naneseme materiály a efekty – 3D engine (XNA) však preferuje vše v textuře Rendering -> Render To Texture… (klávesa O) Před samotným renderováním textury je nutné všechny objekty na které se má textura vztahovat sjednotit do jediného Můžeme použít vlastní nebo automatické texturové souřadnice pro renderovanou texturu V bloku Output můžeme přidat typy textur které chceme vyrenderovat – Complete Map, Diffuse Map, ShadowsMap, Lighting Map, Normals Map, Alpha Map, Height Map, …

Render To Texture Autor obrázku: Michal Červenka

Jak začít s XNA Nainstalovat vývojové nástroje (XNA Game Studio, Visual C# Express, DirectX SDK) Registrovat se na creators.xna.com Stáhnout příklady projektů (SkinningSample, ModelImporterSample, …) Experimentovat (měnit bitmapy, měnit modely, animace, …) Číst tutoriály (English only)

Doporučené zdroje informací o programování v XNA creators.xna.com forum.xna.com msdn.microsoft.com Knihy o XNA – „Professional XNA Programming“ – „Learn Programming Microsoft XNA Game Studio“ – …zadejte vyhledávání slova XNA na amazon.com Kurzy na

Doporučené zdroje informací o programování v XNA Specializované kurzy – ČVUT FEL, Katedra počítačové grafiky a interakce, předmět „Vývoj počítačových her“ (Y36PHA, service.felk.cvut.cz/courses/Y36PHA/) – SPAFi Academy XNA kurz (viz. – Přednášky organizované přes Prague SIGGRAPH CZ (

Děkuji za pozornost! Otázky?