Dosazování číselných hodnot do vzorců

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Skalární součin Určení skalárního součinu
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
Dynamika hmotného bodu
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ POHYB.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Rychlost, dráha a čas.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
Rychlost rovnoměrného pohybu
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
10. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB I.
Tíhové pole gravitační zákon potenciál tíhového pole: těleso o hmotnosti M vytváří gravitační pole intenzita tíhového pole:
TLAK PLYNU Z HLEDISKA MOLEKULOVÉ FYZIKY.
VY_32_INOVACE_11-05 Mechanika II. Práce a energie– test 1.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
GRAVITAČNÍ POLE.
Objem krychle, kvádr - úvod
VY_32_INOVACE_11-06 Mechanika II. Gravitační pole.
Gravitační pole Newtonův gravitační zákon
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Mechanika I. Dynamika– test 4 VY_32_INOVACE_10-20.
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Homogenní elektrostatické pole Jakou silou působí elektrické pole o napětí U = 100 V na elektron, je-li vzdálenost elektrod 1 cm? Jaké mu uděluje zrychlení?
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Gravitační pole Pohyby těles v gravitačním poli
Homogenní elektrostatické pole Jakou silou působí elektrické pole o napětí U = 100 V na elektron, je-li vzdálenost elektrod 1 cm? Jaké mu uděluje zrychlení?
VY_32_INOVACE_11-11 Mechanika II. Gravitační pole – test.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Mechanika IV Mgr. Antonín Procházka.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_54_POHYB TĚLES TEMA: FYZIKA.
Gravitační a tíhová síla
Nerovnoměrný pohyb.
Gravitační a tíhová síla
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rovnoměrný a nerovnoměrný pohyb
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Transkript prezentace:

Dosazování číselných hodnot do vzorců S použitím uvedených hodnot spočtěte číselnou hodnotu výrazů: c=3.108 m/s, h=6,626.10-34 Js, e=1,602.10-19 C, r=10-10 m 1,32.1012 3,34.105 5963

Rovnoměrný pohyb, převod jednotek Automobil jede rychlostí 110 km/h. Za jak dlouho ujede 25 m? v = 110 km/h s = 25 m v = 110 km/h=110/3,6 m/s=30,56 m/s t=s/v  t=25 m/30,56 s = 0,82 s

Rovnoměrný pohyb, převod jednotek Cestující ve vlaku se pohybuje rychlostí v1=1,5 m.s-1 vzhledem k podlaze vagónu. Jaká je rychlost v cestujícího vzhledem k trati v případě, že se pohybuje proti směru pohybu vagónu, jestliže je rychlost vlakové soupravy 90 km/h: v0=90 km/h 1 m/s = 3,6 km/h 1 km/h=1/3,6 m/s 90 km/h = 90/3,6 m/s = 25 m/s v=v0-v1 = 25 m/s – 1,5 m/s = 23,5 m/s

Rovnoměrný pohyb, převod jednotek Jakou dráhu urazí za 0,3 fs elektron letící rychlostí 0,7 c? fs = femtosekunda = 10-15 s c = rychlost světla ve vakuu = 3.108 m/s s = v.t = 0,7.3.108 m/s . 0,3.10-15 s = 0,63.10-7 m = = 6,3.10-8 m = 63.10-9 m = 63 nm

Rovnoměrně zrychlený pohyb Brzdná dráha automobilu při rychlosti 50 km/h je 36 metrů. Za předpokladu, že se jedná o pohyb rovnoměrně zpomalený, určete jakou brzdnou sílu musejí vyvíjet brzdy, je-li hmotnost automobilu 1200 kg za jakou dobu automobil zabrzdí

Rovnoměrně zrychlený pohyb Brzdná dráha automobilu při rychlosti 50 km/h je 36 metrů. Za předpokladu, že se jedná o pohyb rovnoměrně zpomalený, určete jakou brzdnou sílu musejí vyvíjet brzdy, je-li hmotnost automobilu 1200 kg Zrychlení je záporné, neboť má směr opačný než je směr osy prostorové souřadnice Zastavení  Dosazením do první rovnice určíme hledaný čas

Rovnoměrně zrychlený pohyb Brzdná dráha automobilu při rychlosti 50 km/h je 36 metrů. Za předpokladu, že se jedná o pohyb rovnoměrně zpomalený, určete a) jakou brzdnou sílu musejí vyvíjet brzdy, je-li hmotnost automobilu 1200 kg Síla je dána 2. Newtonovým zákonem

Rovnoměrně zrychlený pohyb Brzdná dráha automobilu při rychlosti 50 km/h je 36 metrů. Za předpokladu, že se jedná o pohyb rovnoměrně zpomalený, určete b) za jakou dobu automobil zabrzdí Dosazením z druhého vzorce do prvního plyne:

Radiální gravitační pole Určete gravitační zrychlení na povrchu Měsíce. MMěsíce = M = 7,35.1022 kg k = 6,673.10-11 m3.kg-1.s-2 r = 1738 km