Prezentace z FIPV1 příklad 12.3 Kabíčková Blanka K08B0548P.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Léčba křečových žil metodou ASVAL
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
FIPV Jiří Nesveda K Zadání Dědic chce čerpat ze zděděné částky GBP na konci každého měsíce GBP 100. Za jak dlouho dědictví vyčerpá.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Základy financí 3. hodina.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Příklad 11.1 Marcela Šroubková K Můžete získat pračku v ceně Kč a za 5 měsíce zaplatit první z 10 měsíčních splátek ve výši 2120 Kč. Za vyřízení.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Prezentace příkladu 11.3 FIPV1 – skupina A Markéta Ježková, K08B0560P.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Příklad 10.1 Marie Slámová K Můžete získat pračku v ceně Kč a za 8 měsíců zaplatit první z 22 měsíčních splátek ve výši 1020 Kč. Za vyřízení.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Prezentace příkladu č. 8.3 z FIPV1 Ondřej Soukup.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Transkript prezentace:

Prezentace z FIPV1 příklad 12.3 Kabíčková Blanka K08B0548P

Zadání: Máme následující investiční příležitosti: Uložit peníze na dobu 13 let do investičního fondu A, který poskytuje 26,09 % vkladu na konci každého roku. Uložit peníze do investičního fondu B, který poskytuje po dobu 6 let 2,92 % vkladu každého měsíce s první platbou na konci 48. měsíce. Vložit peníze do pojišťovací společnosti C, která vyplácí 2,89 % vkladu na začátku každého měsíce po dobu 4 let.

Varianta A: na konci každého roku => polhůtný důchod n = 13 let = 13 období R = 26,09 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 13 i P 0 = P 0 * a 13 i a 13 i = P 0 /(P 0 *0,2609) = 3, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, = 23,82202 %

Varianta A: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 13 i i 1 3, % - 0, x 3, i 1 1 % - 0, , % x/1 % = - 0, /- 0, = 0, % = = 24, % IRR A = i ef = i 1 = 24, %

Varianta B: každý měsíc s první platbou na konci 48. měsíce => důchod odložený a polhůtný n = 6 let => 6*12 = 72 období k = 47 (začíná o 1 období předtím) R = 2,92 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 72 i *(1+i) -47 P 0 = P 0 * a 72 i *(1+i) -47 a 72 i *(1+i) -47 = P 0 /(P 0 *0,0292) = 34, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, *12 = 27, %

Varianta B: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 72 i *(1+i) -47 i 12 36, % - 2, x 34, i 12 1 % - 2, , % x/1 % = - 2, /- 2, = 0, % = = 10, % IRR B = i ef = (1+0, /12) = 11, %

Varianta C: na začátku každého měsíce => důchod předlhůtný n = 4 let => 4*12 = 48 období R = 2,89 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 48 i *(1+i) P 0 = P 0 * a 48 i *(1+i) a 48 i *(1+i) = P 0 /(P 0 *0,0289) = 34, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, *12 = 16, %

Varianta C: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 48 i *(1+i) i 12 35, % - 0, x 34, i 12 1 % - 0, , % x/1 % = - 0, /- 0, = 0, % = = 17, % IRR C = i ef = (1+0, /12) = 19, %

Výsledek: IRR A = 24, % IRR B = 11, % IRR C = 19, % Protože chceme co nejlépe zhodnotit své investice, vybereme investici s nejvyšší IRR, což je IRR A = 24, %.

Příklad na procvičení: Máme následující investiční příležitosti: uložit peníze na dobu 25 let do investičního fondu A, který poskytuje 36,47 % vkladu na konci každého měsíce; uložit peníze do investičního fondu B, který poskytuje po dobu 4 let 4,27 % vkladu každého měsíce s první platbou na konci 26. měsíce; vložit peníze do pojišťovací společnosti C, která vyplácí 1,98 % vkladu na konci každého měsíce po dobu 10 let.

Varianta A: na konci každého roku => polhůtný důchod n = 25 let = 25 období R = 36,47 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 25 i P 0 = P 0 * a 25 i a 25 i = P 0 /(P 0 *0,3647) = 2, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, = 36, %

Varianta A: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 25 i i 1 2, % - 0, x 2, i 1 1 % - 0, , % x/1 % = - 0, /- 0, = 0, % = = 36, % IRR A = i ef = i 1 = 36, %

Varianta B: každý měsíc s první platbou na konci 26. měsíce => důchod odložený a polhůtný n = 4 let => 4*12 = 48 období k = 25 (začíná o 1 období před) R = 4,27 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 48 i *(1+i) -25 P 0 = P 0 * a 48 i *(1+i) -25 a 48 i *(1+i) -25 = P 0 /(P 0 *0,0427) = 23, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, *12 = 39, %

Varianta B: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 48 i *(1+i) -25 i 12 23, % - 0, x 23, i 12 1 % - 0, , % x/1 % = - 0, /- 0, = 0, % = = 18, % IRR B = i ef = (1+0, /12) = 19, %

Varianta C: na konci každého měsíce => důchod polhůtný n = 10 let => 10*12 = 120 období R = 1,98 % vkladu = P 0 *0, P 0 = R * a 120 i P 0 = P 0 * a 120 i a 120 i *(1+i) = P 0 /(P 0 *0,0198) = 50, = k (1-(k/n) 2 )/k = 0, *12 = 19, %

Varianta C: Metodou pokusů a omylů jsme zjistili: a 120 i i 12 51, % - 1, x 50, i 12 1 % - 1, , % x/1 % = - 1, /- 1, = 0, % = = 20, % IRR C = i ef = (1+0, /12) = 22, %

Výsledek: IRR A = 36, % IRR B = 19, % IRR C = 22, % Protože chceme co nejlépe zhodnotit své investice, vybereme investici s nejvyšší IRR, což je IRR A = 36, %.

Děkuji za pozornost