DESETINNÁ ČÍSLA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Sčítání a odčítání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Ahoj kluci a holky. Dnes nás společně čekají DESETINNÁ ČÍSLA .
Kolik to stojí?.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
Zápis čísla v desítkové soustavě
Matematika Dělení 10, 100, 1000.
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Násobilka 8 VY_32_INOVACE_091, 5. sada, M ANOTACE
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Lineární rovnice – 1. část
Znalostio zlomcích.
Rozšiřování a krácení zlomků
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_18_Matematika pro 6.ročník_Krácení zlomků Téma: Krácení zlomků Vytvořeno: březen 2012 CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NUMERACE V OBORU DO 100 1*10 2*10 3*10 4*10 5*10 6*10 7*10 8*10 9*10
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
7..
Desetinná čísla - úvod.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Jméno autora výukového materiálu
zpracovaný v rámci projektu
DESETINNÁ ČÍSLA.
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

DESETINNÁ ČÍSLA

DESETINNÉ ZLOMKY JSOU ZLOMKY SE JMENOVATELEM 10, 100, 1000 atd. Například: KAŽDÝ DESETINNÝ ZLOMEK MŮŽEME NAPSAT JAKO DESETINNÉ ČÍSLO 15 10 15 10 = 1,5

3,48 1,5 DESETINNÉ ČÍSLO MÁ DVĚ ČÁSTI CELÁ ČÁST, KTERÉ VYJADŘUJE POČET CELKŮ A DESETINNÁ ČÁST,KTERÁ VYJADŘUJE ČÁST CELKU. OBĚ ČÁSTI JSOU ODDĚLENY DESETINNOU ČÁRKOU. NA PRVNÍM MÍSTĚ VPRAVO ZA DESETINNOU ČÁRKOU JSOU DESETINY. NA DRUHÉM MÍSTĚ VPRAVO ZA DESETINNOU ČÁRKOU JSOU SETINY. 1,5 3,48

2,3 5,41 DESETINNÉ ČÍSLO, KTERÉ MÁ V ZÁPISU ZA DESETINNOU ČÁRKOU POUZE DESETINY, MÁ JEDNO DESETINNÉ MÍSTO. Například: ČÁRKOU I SETINY, MÁ DVĚ DESETINNÁ MÍSTA. 2,3 5,41

DESETINNÉ ČÍSLO SE NEZMĚNÍ, PŘIPÍŠEME-LI ZA JEHO POSLEDNÍ DESETINNÉ MÍSTO LIBOVOLNÝ POČET NUL. Například: 0,5 = 0,50 PŘIROZENÉ ČÍSLO MŮŽEME NAPSAT JAKO ČÍSLO DESETINNÉ, PŘITOM NA MÍSTĚ DESETIN I SETIN PÍŠEME NULY. Například: 3 = 3,0 = 3,00 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková

JESTLIŽE JE NA POSLEDNÍM DESETINNÉM MÍSTĚ NULA, MŮŽEME TUTO NULU V ZÁPISU ČÍSLA VYNECHAT. Například: 1,80 = 1,8 ZAPIŠ ČÍSLA: dvě stě padesát osm celých dvě desetiny pět celých šedesát pět setin nula celá osmdesát čtyři setiny šest tisíc pět set sedm celých jedna desetina tři sta padesát tisíc deset celých dvanáct setin

Doplň chybějící čísla. 21,7 22,2 1,77 1,79 Uspořádej čísla od nejmenšího k největšímu: 2,34 3,21 4,5 2,72 1,32 3,12 4,05 1,23 ________________________________________________

Řešení: 258,2 5,65 0,84 6 507,1 350 010,12 21,7 21,8 21,9 22,0 22,1 1,78 1,80 1,81 1,82 1,23 1,32 2,34 2,72 3,12 3,21 4,05 4,5 Zdroje: JUSTOVÁ, Jaroslava. Matematika pro 5. ročník základních škol.3. vyd. Praha : Alter, 1997. 62 s. ISBN 80-85775-71-9 Kliparty: [cit. 2012-2-16]. Dostupné na http://office.microsoft.com   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková