Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
CELÁ ČÍSLA.
Dělení se zbytkem 2 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Pythagorova věta – využití VY_32_INOVACE_38-1-2
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Pythagorova věta – úvod
Procvičování vzorce.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Výšky trojúhelníku VY_32_INOVACE_35
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Celá čísla Dělení.
Rozšiřování a krácení zlomků
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Sčítání a odčítání zlomků
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Dosazovací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Těžnice trojúhelníku VY_32_INOVACE_34
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Úkoly nejen pro holky.
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Střední příčky trojúhelníku
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Úhly – grafické přenášení
Celá čísla – základní pojmy
Znaky dělitelnosti – teorie
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Transkript prezentace:

Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19 Matematika pro 7. třídu – Aritmetika – Číslo a proměnná – Zlomky Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. leden 2012 ZŠ a MŠ Křenovice

ANOTACE VY_32_INOVACE_19 – Násobení zlomků autorka: Mgr. Lenka Andrýsková, Ph.D. Žáci se seznámí s postupem při násobení zlomků. Součástí prezentace je řešení příkladů, které mají žáci zadány v pracovním sešitě (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007).

Násobení zlomků 1 3 2 7 1 . 2 2 21 . = = 3 . 7 4 2 3 5 4 . 3 12 10 6 5 1 5 . = = = = 2 . 5

Zjednodušení výpočtu krácením zlomků  krácení ve zlomku 3 6 8 1 5 3 . 1 3 20 . = = 4 . 5 4

 krácení „do kříže“ (mezi zlomky) Zjednodušení výpočtu krácením zlomků  krácení „do kříže“ (mezi zlomky) 1 2 3 1 12 1 . 1 1 18 . = = 3 . 6 6

8 20 1 12 1 . 1 1 30 . = = 10 . 3 Oba způsoby krácení lze kombinovat 1

Nepovolený způsob krácení 1 6 2 3 12 1 .

Řešení příkladů z PS 116/2a) (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 116/2a) (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 1 2 1 3 1 . 1 1 6 . = = 2 . 3 2 7 1 9 2 . 1 2 63 . = = 7 . 9 5 7 5 8 5 . 5 25 56 . = = 7 . 8

Řešení příkladů z PS 116/2 (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 116/2 (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) b) c) 1 4 3 5 3 20 1 5 1 4 1 20 . . = = 1 12 5 3 5 36 1 2 13 9 13 18 . . = = 8 11 4 9 32 99 3 2 11 17 33 34 . . = =

Řešení příkladů z PS 116/1a) (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 116/1a) (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 1 3 2 1 1 3 2 3 2 . . = = 1 2 3 1 1 2 3 2 3 . = . = 2 7 5 1 2 7 10 7 5 . . = = 5 3 5 3 7 1 35 3 . 7 . = =

Řešení příkladů z PS 116/3a) (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 116/3a) (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 1 2 5 3 4 3 10 . = 2 1 1 5 9 3 10 1 6 . = 3 2 3 12 19 9 16 27 76 . = 4 1 4 7 20 24 14 15 7 9 . = 3 12 3

Řešení příkladů z PS 116/3a) (Kočí S. , Kočí L Řešení příkladů z PS 116/3a) (Kočí S., Kočí L.: Pracovní sešit Matematika 7. ročník 2. díl, TV Graphics 2007) 2 2 24 15 10 12 4 3 1 . = = 3 3 1 8 15 4 9 32 135 . = 1 2 5 34 8 20 17 . 5 = 2 1 1 3 3 21 18 27 14 9 4 1 2 . = = 4 2 2