TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TROJČLENKA.
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Slovní úloha o společné práci
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovní úlohy o společné práci
Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
* Nepřímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Graf nepřímé úměrnosti
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Graf nepřímé úměrnosti
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procenta.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Procenta jako přímá úměrnost
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách

Příklad 1 Ve škole zakoupili 12 počítačů za celkovou cenu 226 680 Kč. Kolik by zaplatili za 21 počítačů? Klasické řešení: určíme cenu 1 PC tj. 226 680 : 12 = 18 890 Kč 21 PC stojí 21. 18 890 = 396 690 Kč

Výpočet pomocí trojčlenky 12 počítačů.............. 226 680 Kč 21 počítačů……………………….x Kč Jedná se o přímou úměrnost – kolikrát se zvýší počet PC, tolikrát se zvýší celková cena tj. platí 21 : 12 = x : 226 680 rovnici vynásobíme 12 a číslem 226 680, dostaneme 226 680 . 21 = 12x 4 760 280 = 12x x = 396 690 Kč

objem bazénu je 1200, plní se 8 hl za min 1200 : 8 = 150 min = 2,5 hod Příklad 2 Pokud do bazénu přitéká 5 hl vody za minutu, naplní se za 4 hodiny. Za jak dlouho by se naplnil, pokud by přitékalo 8 hl vody za minutu? Klasické řešení: za 1 min … 5 hl vody za 4 hod = 240 min …5.240 = 1200 hl objem bazénu je 1200, plní se 8 hl za min 1200 : 8 = 150 min = 2,5 hod Bazén by se naplnil za 2,5 hodiny

Výpočet pomocí trojčlenky 5 hl .............. 4 hod 8 hl …………… x hod Jedná se o nepřímou úměrnost – kolikrát se zrychlí napouštění, tolikrát se zmenší potřebný čas 5 : 8 = x : 4 , rovnici vynásobíme 8 a 4, dostaneme 20 = 8x x = 2,5 hod