Vstup Sandro Botticelli Albrecht Dürer Francisco de Goya Eduard Manet

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

První představitelé impresionismu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
E C C E H O M O ABRAHA M BLOEMAERT * Gorinchem Utrecht 1651.
Nizozemští krajináři 17.století
RENESANCE A HUMANISMUS
Itálie Francie Španělsko
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Středověká kultura Románský sloh
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Abstraktní expresionismus
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Claude Monet
Evropská renesance.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Eduard Manet Název školy
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
IMPRESIONISMUS.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Renesance 2 Vrcholné období. Renesance 2 Vrcholné období.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Francisco GOYA španělký malíř a grafik romantismu.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance Dějepis 7.ročník.
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Renesance a humanismus
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Křivonosková Kateřina
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Vstup Sandro Botticelli Albrecht Dürer Francisco de Goya Eduard Manet Raffaelo Sanzio Peter Paul Rubens Michelangeo Buonarroti Vstup

Právě jsi vstoupil do minigalerie světového malířství. Jsou zde díla několika malířů světového významu. Po kliknutí na okno se zobrazí ukázka jeho díla. Klikneš-li na jméno, zobrazí se stručný životopis daného malíře. Opětovným kliknutím (na ukázku díla nebo na text) se vrátíš do hlavního menu.

Sandro Botticelli Vlastním jménem Alesandro di Mariano Filipepi. Narozen roku 1445, zemřel 17. 5. 1510. Italský malíř, žák F. Lippiho. Jeden z nejvýznamnějších představitelů florentské renesance quattrocenta. Charakteristické pro jeho malbu je zdůraznění kresby a lyrická idealizace postav. Zásluhou přesně ohraničující linie obrazy poměrně plochý výraz, hloubka prostoru ostatně není navozena ani kompozicí; větší důraz kladl na obsah. Botticelliho obrazy měly vliv především na umění 19. století (prerealisté a secese).

Albrecht Dürer Narozen 21. 5. 1471, zemřel 6. 4. 1528, německý malíř a grafik. Činný v Norimberku. Cestoval po Itálii a Nizozemí; spojil tradice pozdní gotiky s novými italskými poznatky renesanční malby. Autor dřevorytů a mědirytů, teoretických spisů o perspektivě a teorii malby. V tvorbě, ovlivněné spiritualismem a fantastičností, se snažil o dokonalou malbu s vytříbeným koloritem a přesnou charakteristikou. Vynikající kreslíř volné kresby krajin, zvířat, květina a portrétů. Autor precizních, složitě obsahově i kompozičně řešených grafických cyklů i samostatných listů. Posmrtně pak byla vydána práce o proporcích lidského těla.

Francisco de Goya Celým jménem Francisco de Goya Lucientes, narozen 30. 3. 1746, zemřel 16. 4. 1828, španělský malíř a grafik; významný představitel fantaskní linie klasicismu. Po návratu ze studií v Itálii zaměstnán v královské gobelíne, kde vznikaly návrhy žánrových scén na tapisérie, poplatné ještě dobovému rokoku. V roce 1786 jmenován královým malířem. Po roce 1792, kdy po vážné nemoci zcela ohluchl, se v jeho tvorbě, paralelně s oficiálními zakázkami, objevovaly chmurné a depresivní náměty, často vycházející ze studií duševních poruch a neradostné reality okolního světa. Z politických důvodů nucen emigrovat do Francie (1824 – 1826) . Významně ovlivnil rozvoj grafických technik (především v litografii). Měl výrazný vliv na umění 19. a 20. století, zejména na symbolismus, expresionismus a surrealismus.

Francisco de Goya Celým jménem Francisco de Goya Lucientes, narozen 30. 3. 1746, zemřel 16. 4. 1828, španělský malíř a grafik; významný představitel fantaskní linie klasicismu. Po návratu ze studií v Itálii zaměstnán v královské gobelíne, kde vznikaly návrhy žánrových scén na tapisérie, poplatné ještě dobovému rokoku. V roce 1786 jmenován královým malířem. Po roce 1792, kdy po vážné nemoci zcela ohluchl, se v jeho tvorbě, paralelně s oficiálními zakázkami, objevovaly chmurné a depresivní náměty, často vycházející ze studií duševních poruch a neradostné reality okolního světa. Z politických důvodů nucen emigrovat do Francie (1824 – 1826) . Významně ovlivnil rozvoj grafických technik (především v litografii). Měl výrazný vliv na umění 19. a 20. století, zejména na symbolismus, expresionismus a surrealismus.

Eduard Manet Narozen 23. 1. 1832, zemřel 30. 4. 1883, francouzský malíř a grafik. V raných dílech realisticky zachycoval pařížské typy a španělské motivy. Ač usiloval o oficiální uznání, jeho tvorba přijímána kriticky a rezervovaně. Přes blízkost s impresionisty se nikdy nestal členem jejich hnutí ani se neúčastnil jejich skupinových výstav. Jeho malbu charakterizuje rafinovaná kompozice s množstvím skrytých významů, plošné členění obrazu s výraznými konturami předmětů. Tématicky vycházel ze žánrových scén, do kterých vkládal zajímavé formální efekty.

Michelangelo Buonarroti Narozen 6. 3. 1475, zemřel 18. 2. 1564, italský sochař, malíř, architekt a básník. Činný zejména ve Florencii, v Boloni, v Benátkách a v Římě. Představitel vrcholné renesance; vynikal silným plastickým cítěním i znalostí anatomie, výborný kreslíř. Sám se považoval za sochaře. Vynikl i jako freskař. Proslul zejména výzdobou Sixtinské kaple ve Vatikáně, kde v monumentální kompozici jakoby převedl své sochy na stěny a strop kaple do mohutné malířské personifikace duchovních sil a hnutí. Shrnul evropskou uměleckou tradici od antiky přes středověk po renesanci. Inspiroval umělce manýrismu a baroka. Jako osamělý génius bez přímých žáků ovlivnil své současníky i následovníky.

Rafaelo Sanzio Narozen 6. 4. 1483, zemřel 6. 4. 1520; italský malíř a architekt. Představitel vrcholné renesance. Žák A. P. Peručina a D. Bramanta. Ovlivněn Fra. Bartolomeem, Leopardem a Michelangelem. Činný v Perugii, Urbinu, Sieně, Florencii a Římě. Přejal řadu motivů od současníků, avšak vytvořil vlastní formu klasické dokonalosti a monumentálního ideálu krásy těla i ducha, povýšenou, za pomoci umělecké zkušenosti, nad přírodu. Jako mimořádný umělec ctěn již za svého života a po staletí byl napodobován.

Peter Paul Rubens Narozen 28. 6. 1577, zemřel 30. 5. 1640. Vlámský malíř. Typický představitel baroka. 1600 – 1608 působil v Itálii, od roku 1608 v Antverpách. 1622 – 1625 působil v Paříži. Od roku 1628 činný jako diplomat v Anglii, Nizozemsku a ve Španělsku. Po roce 1630 realizoval řadu objednávek obrazů, nástěnných dekorací a kartónů pro gobelíny. Spojoval domácí tradici s benátskou malbou. Byl ovlivněn Raffaelem, Michelangelem, Leopardem, Correggiem i antikou. Dospěl k osobitému stylu s výraznými světlými tóny a plasticitou v dynamické kompozici. Odmítl dobový tmavý podklad, zavedený benátskými malíři, a vrátil se k světlému vlámskému křídovému podkladu. Maloval rychlými a dlouhými tahy širokým štětcem v bohatých barevných škálách. Vzhledem k rozsáhlosti jeho tvorby dokončovali obrazy často učedníci a pomocníci.