POLITIK A DIPLOMAT 1. POLOVINY 19. STOLETÍ - KNÍŽE METTERNICH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Napoleon Bonaparte.
Napoleonské války Evropa na počátku 19. století.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
49. mistrovství světa ve zpracování textu na počítači
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Evropa za napoleonských válek

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Hmyz s proměnou nedokonalou + Brouci
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod ve výuce III_Shrnutí_Riskuj Evropská integrace pro pedagogy s posílením aktivizačních metod.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Pilátová Gabriela, 8.B, školní rok 2013/2014
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
PowerPoint 2007: Uložení prezentace v různých formátech
PowerPoint 2007: Výchozí šablony a úprava formátování Lekce 17.
PowerPoint 2007: Tisk Lekce 26 Úkol Vytiskněte Vytiskněte*: 1.ve stupních šedé celou prezentaci tak, že každý snímek bude na jedné stránce formátu A4;
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Kníže Metternich Klemens Wenzel Nepomuk Lothar kníže Metternich-Winneburg-Ochsenhausen, vévoda z Portelly.
Vídeňský kongres Koncert velmocí.
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Říjen 1814 – červen  Nejvýznamnější mocnosti, které se sešly ve Vídni, měly jednat o uspořádání Evropy po svržení Napoleona (a jeho intervenci.
Novověk: Soutěž ve dvojicích.
Evropa od pádu Napoleona do revoluce roku 1848
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
EVROPSKá UNIE.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Technické kreslení.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Bitva u Waterloo Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ314 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Habsburská monarchie za Metternicha
Klemens Wenzel von Metternich
Napoleon Bonaparte - císařství
Císařství Napoleona I..
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vídeňský kongres 1814 –1815 Bláhová Simona, 4.B.
Vídeňský kongres Označení materiálu:
Transkript prezentace:

POLITIK A DIPLOMAT 1. POLOVINY 19. STOLETÍ - KNÍŽE METTERNICH

SOUČASNÍCI O METTERNICHOVI „Je to největší podvodník a lhář na kontinentě a možná, že i v celém civilizovaném světě“ (britský premiér CANNING) „Každý občas lže. Ale lhát neustále, to je přespříliš“ (Napoleon)

VÝHODY, KTERÉ MU MOHLI OSTATNÍ ZÁVIDĚT osobní přitažlivost , zvláště pro ženy pojem „vlast“ ho vůbec neznepokojoval morálku v politice považoval nanejvýš za vhodný výběr cílů

věrnost starému pořádku VÁŠNĚ, PRO KTERÉ ŽIL ženy politika věrnost starému pořádku

CO STÁLO ZA JEHO ÚSPĚCHEM ? schopnost beze zbytku využít všech svých předností a vášní dokázat být ve správný čas na správném místě

PRVNÍ TESTÍK Původem byl ze starého šlechtického rodu, který pocházel : z německého Porýní z francouzského Porýní ze Švýcarska

Rodinné jméno je odvozeno od vsi METTERNICH, která se nachází: DRUHÝ TESTÍK Rodinné jméno je odvozeno od vsi METTERNICH, která se nachází: u MNICHOVA u KOBLENCE u HANNOVERU

CO NEZŮSTALO BEZ ODEZVY ?

CO JEŠTĚ ZAPŮSOBILO? křesťanská výchova seznámení se s osvícenstvím dvě císařské korunovace studium ve ŠTRASBURKU, MOHUČI, BURSELU

TESTÍK TŘETÍ zdroj:1

ROK 1794 z BRUSELU do VÍDNĚ

TESTÍK ČTVRTÝ Marie Antonie byla přítelkyní jedné významné dámy. Od ní se mimo jiné učila o tajích „dámské diplomacie“. Jak se tato dáma jmenovala a kdy zemřela?

27.9.1795

CO PŘINÁŠÍ METTERNICHOVI SŇATEK? získává značný majetek jistý politický vliv získává přízeň moravské šlechty a tím i vliv na vídeňský dvůr

METTERNICH O ELEONOŘE „byla vynikající, duchaplná a měla všechny vlastnosti, které činí život šťastný“ zdroj:2

KONGRES V RASTATTU „Ačkoliv je ženatý s roztomilou ženou,zachovává chutě, které nelze mladému muži tolerovat…Je určen k diplomatické kariéře a už se v ní usazuje…Ostatně, přes všechny chyby, jež mohou být chybami jeho věku, vidíme šťastnou bytost, jež má ducha a prostředky, které mu mohou dovolit hrát roli.“ zdroj:3

CÍLE ZAHRANIČNÍ POLITIKY cíle a směry určuje panovník a velmi úzký okruh lidí okolo něho rozšiřování území výměna území dynastické sňatky spory o následnictví v jiné zemi první koloniální výboje

PŘÍNOS VFR PRO ZAHRANIČNÍ POLITIKU ztotožnění zájmu státu se zájmem národa

PRVNÍ ŠTACE 1801 DRÁŽĎANY vyslanec u sasského dvora úkol: těsněji připoutat kurfiřta k Rakousku výsledek: na jeho kontě první velká milostná pletka s politickým nádechem

výsledek: úspěch minutu po dvanácté DRUHÁ ŠTACE 1803 DRÁŽĎANY zplnomocněný ministr úkol: získat Prusko jako spojence mezi Rakouskem a Ruskem proti Francii výsledek: úspěch minutu po dvanácté

COPAK VÁM ŘÍKAJÍ NÁLEDUJÍCÍ MÍSTA ULM A SLAVKOV? TESTÍK PÁTÝ COPAK VÁM ŘÍKAJÍ NÁLEDUJÍCÍ MÍSTA ULM A SLAVKOV?

PŘED ODJEZDEM do důsledku pochopil porážku u Slavkova velice rychle navázal kontakt s francouzským vyslancem ve Vídni

LAFOREST O METTRNICHOVI DO PAŘÍŽE „ Pán z METTERNICHŮ, který…jak se zdá, požívá důvěry svého dvora, nedal až dosud žádný podnět k podezření o nějakých postranních úmyslech Rakouska. Jeho veřejné i soukromé projevy směřují jednotně k tomu, aby přesvědčily,že tato mocnost nemá jiného přání než znovu uspořádat své záležitosti na základě dlouhého míru.“ zdroj:4

úkol: dosažení zmírnění podmínek bratislavského míru TŘETÍ ŠTACE 1806 PAŘÍŽ vyslanec úkol: dosažení zmírnění podmínek bratislavského míru

METTERNICH-POZOROVATEL Napoleonova vítězství nikdy nerozhodla situaci s konečnou platností popudil si svým násilným bouráním republik a protěžováním své rodiny své okolí kontinentální blokáda = dvojsečné řešení pro Evropu i Francii po míru v TYLŽI roste Napoleonovo ego

METTERNICH CHYBUJE , ALE TAKÉ VYHRÁVÁ 1808 - vmanévrování Rakouska do války s FRANCII 8.7.1809 - pověřen řízením ministerstva zahraničí MYŠLENKA ALIANCE RAKOUSKA S FRANCIÍ

CESTA Z CHVOSTU NA ŠPIČKU UDÁLOSTÍ sňatek s rakouskou princeznou rakousko-francouzská smlouva úspěšná taktika vídeňský kongres zdroj :5

METTERNICHŮV POLITICKÝ TRUMF zdroj: 6,7

dodržování kontinentální blokády SPOJENECKÁ SMLOUVA 14.3.1812 - PAŘÍŽ minimální vojenská pomoc Rakouska Francii (30 000 vojáků pozorovacího sboru) dodržování kontinentální blokády

ÚSPĚŠNÁ TAKTIKA ozbrojená neutralita ozbrojený prostředník aktivní účast v protifrancouzské koalici

„PANÍ KNĚŽNA“ zdroj:8

VÍDEŇSKÝ KONGRES Co s Napoleonem? Co s Francií? Vytvoření politiky rovnováhy ? zdroj:9

DOKÁŽETE ODPOVĚDĚT NA OTÁZKY Z PŘEDEŠLÉ STRÁNKY? TESTÍK ŠESTÝ DOKÁŽETE ODPOVĚDĚT NA OTÁZKY Z PŘEDEŠLÉ STRÁNKY?

PROČ SE VÍDEŇSKÉMU KONGRESU ŘÍKALO „TANČÍCÍ KONGRES“ ? TESTÍK SEDMÝ PROČ SE VÍDEŇSKÉMU KONGRESU ŘÍKALO „TANČÍCÍ KONGRES“ ?

KVIETISMUS „...jedině panovníkům přísluší řídit osudy národů a knížata nejsou za svá jednání nikomu odpovědna kromě Boha.“ zdroj:10

METTERNICH - STRÁŽCE NOVÉHO POŘÁDKU zapřísáhlý monarchista zastánce pořádku a legitimity evropská rovnováha ve formě velmocenské pentarchie

POZNÁMKY 1 - http://wikipedia.cz 2- Šedivý,J., Metternich kontra Napoleon, Praha , s. 24 3- Šedivý,J., Metternich… s.31 4- Šedivý,J., Metternich… a.48 5 -http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Hw-metternich.jpg/180px-Hw- metternich.jpg 6- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emprjose.jpg 7 -http://www.vejr.cz/regiz/archiv/historie/navstevy_velicenstev_soubora/vysost01.jpg 8- http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Wiener_kongress.jpg 9 - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Wiener_kongress.jpg 10- Hlavačka,M., Dějepis pro gymnázia a střední školy 3.Novověk,SPN, Praha s.61