32_04_02: Literatura – Druhy literatury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
Číslo v digitálním archivu školy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
32_04_24 Přísudek Anotace Prezentace: Základní větný člen – přísudek, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace,
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
CELÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_10.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici pověsti, její hlavní znaky a dělení. V závěru zkusí žáci podle zadaných informací.
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
FANTASTICKÁ LITERATURA
Báje (mýty) a pověsti 6. ročník.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
B Á J E M Ý T U S Mgr. Michal Oblouk. M Ý T U S z řeckého mýthos = vyprávění báje literární (epický) útvar, který pojednává o životě bohů, o vzniku světa.
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Násobení a dělení lomených výrazů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková LEGENDA Narodil se v r Byl z rodu Slavníkovců. V r. 982 se.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Pohádka, báje Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
VY_12_INOVACE_C6. 11 Autor: Mgr
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
Výrazy-algebraické vzorce
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Bájesloví – 1. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Transkript prezentace:

32_04_02: Literatura – Druhy literatury Anotace Prezentace: Teorie literatury: pověst, legenda, báje Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk a literatura Tematický okruh, téma Český jazyk, literatura Autor, datum vytvoření Mgr. Lucie Marková,  3. 9. 2011 Jazyk český  Očekávaný výstup Žáci se seznámí nebo si procvičí, zopakují základní literární pojmy literatury – pověst, legenda, báje pomocí IT nebo dataprojektoru Speciální vzdělávací potřeby ne  Klíčová slova  literární žánry, pověst, legenda, báje, hrdina, hlavní postava Druh učebního materiálu  prezentace, Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, sešit, psací potřeby Druh interaktivity  výklad Cílová skupina 6. – 9. ročník, 11 -15 let  Stupeň a typ vzdělávání ZŠ – 2. stupeň Potřebný čas 25 min Řešení  ne Celková velikost Zdroje Vlastní, obrázky z klipart PowerPoint MS Office 07 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Literární teorie legenda, pověst, báje Vytvořila: Mgr. Lucie MARKOVÁ Literatura: 6. – 9. ročník Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Epické útvary: A) pověst B) legenda C) báje, mýtus Tyto epické útvary patří k nejstarším. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

pověst Vyprávění, které se v minulosti předávalo ústně – lidová slovesnost. I v pověsti vystupují nadpřirozené postavy, ale pověst má reálný základ – skutečná událost, historická postava nebo reálné místo. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

dělení pověstí: Národní (př. O Čechovi, O kněžně Libuši apod.) Místní a regionální (př. Labská královna, Krakonoš)

legenda Vznikla ve středověku jako oslava skutků a života světců. Hlavní postavou byl světec. Tragický konec – mučednická smrt. Sloužily jako poklad pro svatořečení. Př. Legenda o svatém Václavovi, O svatém Prokopovi Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Báje, též mýtus Slovo mýtus pochází z řečtiny. Znamená vypravování. Báje a mýty zpodobňují pohanské bohy, hrdinské skutky lidí. Starověké mýty (řecké, židovské, sumerské, starořímské aj.) sloužily jako inspirace pro spisovatele v dalších obdobích. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Zdroje obrázků v této prezentaci: Kliparty sady Microsoft Office dostupné pod licencí Microsoft Office. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace