Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vstupní a výstupní zařízení
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Řazení textu Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Systémy tisku CTP a CTF semestrální práce
Didaktická média v dějepisném vyučování
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Počítačová grafika - úvod
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Z čeho se skládá písmeno
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Strahovský klášter Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Jednoduché aplikace ve Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_aplikace_widows Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Vzdělávací oblast: Informační a komunikační.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Druhy výtvarného umění
„EU peníze středním školám“
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
Náležitosti výrobního výkresu
Tiskové techniky Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Grafické techniky Název školy
Základní výkresová dokumentace
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
TEXTOVÉ OBJEKTY Ing. Petr Hanáček MS OFFICE - WORD
Perspektivní zobrazení
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
1 Fotogrammetrie - úvod Proč?? Co ?? Jak?? snímek mapa.
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
Inf Analogové a digitální zařízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Měřítko a orientace výkresů
Software počítače 2 - opakování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluTypologie tištěných dokumentů 2 Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_34/6 Jméno autoraDana Kubátová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace „ EU pen í ze středn í m š kol á m “

Kartografické dokumenty Kresby Diagramy a schémata Fotografické dokumenty Kinematografické dokumenty LP, MC, CD, film, video

Obrazové dokumenty  obsah dokumentu je zaznamenán obrazy – nejsou psány  jsou přehlednější, výstižnější, velmi rychlý příjem informací – najednou je možné vnímat více zobrazení  neexistuje jazyková bariéra, příjem informace nevyžaduje znalost písma  jsou názorné  Př.: kartografické dokumenty – mapy, plány, atlasy kresby - grafika diagramy a schémata fotografické dokumenty

Kartografické dokumenty  = mapy - představují schematizovaný zmenšený obraz kosmu, nebeských těles, Země, zemského povrchu převedený do roviny pomocí tzv. kartografického zobrazení  mapy vycházejí jako: samostatné tiskoviny na jednom listu, nebo na několika volných listech, můžou být připojeny ke knihám jako přílohy soubory map vydané v knižní formě jsou atlasy. Obsahují obrazovou i textovou část  zeměpisné, astronomické, všeobecně historické, tematické, reliéfní  plány = mapy.. malé části zemského povrchu ve velkém měřítku. Jsou to vlastně zjednodušené mapy města, obce, osídleného území. Znázorňují i stavební objekty. slouží jako podklady pro technické práce mohou být součástí jiných technických dokumentů

Kresby a grafika  dvojrozměrné zobrazení vytvořené ve své původní podobě technikami kreslení, malování nebo fotografování  kresby – skicování, kreslení, rýsování obrazy, ale i technické výkresy  grafika – většinou se vydává na volných listech, samostatně nebo v souborech původní grafická díla (lepty, rytiny, dřevoryty..) všechny tištěné grafické dokumenty (plakáty, tištěné reprodukce výtvarných děl apod.)

Diagramy a schémata  realitu jenom připomínají prostřednictvím značek  cíl diagramů názorně vyjádřit a analyzovat vzájemné závislosti dvou nebo více veličin  schémata znázorňují vztahy, je to abstrakce – situační schémata, schémata zapojení, bloková, organizační schémata.

Fotografické dokumenty  jsou to obrazové záznamy zhotovené fotografickým postupem.  záznam je vytvořen pomocí fotografického zobrazení = tzv. statický záznam  výhoda – schopnost zachytit zobrazovanou skutečnost s maximální věrností, přesností, bezprostředností a podrobností  Dělení: podle barevnosti: černobílé a barevné podle obsahu: umělecké a technické podle způsobu zpracování: negativy a pozitivy podle technologie výroby: fotografie, diapozitivy, diafilmy (př. dětské promítačky, kde se text četl)

Kinematografické dokumenty  přístroje, materiály a postupy, které na základě fotografické techniky umožňují záznam a reprodukci jevů měnících se v čase  Film = dokument tvořený určitým uceleným souborem obsahově souvisejících kinematografických zobrazení  Dělení: podle rozměrů nosiče se dělí na: úzké, normální, širokoúhlé podle délky se dělí na: krátko- středo- a dlouhometrážní němé či zvukové - ČB a barevné  Použití: kde je potřeba zachytit jevy ve vývoji, zachytit změny zobrazit a analyzovat průběh nebo vývoj děje používá se na věrné, přesné a detailní zachycení pozorovaných procesů a jevů

Zvukové dokumenty  záznam zvuku - zaznamenáváme zvukové projevy  zvukový záznam mluveného projevu je úplnější a bohatší než písemný – dokáže zachytit i kvalitu hlasu a způsob řeči  příjem nevyžaduje znalost písma, ale může vznikat jazyková bariéra  k přehrání je třeba technické vybavení gramodesky magnetické pásky zvuková CD

Zvukové dokumenty  je to reprodukované slovesné nebo hudební dílo,  Zvukové dokument mohou obsahovat: přírodní zvuky (hlasy ptáků) mluvené slovo písně hudební záznam = skladba, hudební dílo  Způsob zaznamenání: mechanicky – desky elektromagneticky – kazety digitálně - CD

Audiovizuální dokumenty  dokumenty zaznamenávající zvuk i obraz současně  je třeba speciální technické vybavení  zvyšuje pochopení a srozumitelnost nabízených informací  mediatéky – samostatná oddělení, pro audiovizuální dokumenty  Typy: filmy videa diafóny

Zvukové filmy  audiovizuální dokument tvořený současně kinematografickým zobrazením a záznamem příslušného zvuku  základní filmové kategorie: umělecké dokumentární odborné  odborné filmy dělíme na: vědeckovýzkumné vědeckotechnické technicko-propagační výukové populárně-naučné

Video  zvuk i obraz současně v různé kvalitě (jsou vnímány zrakem i sluchem)  pro přehrání je třeba technické zařízení  v oblasti předávání informací mají funkci upozorňovací – je nutno je doplnit informacemi z textových dokumentů  rozvoj ve 2. pol. 20. století  videokazety  televizní pořady

Odkazy: Všechny použité obrázky (kliparty) dostupné z: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Kubátová