Ryby autor: David Hainall.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování ryby.
Advertisements

RYBY.
RYBY.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná charakteristika Stavba těla
Třída RYBY Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě Obratlovci žijící ve sladké i slané vodě. Mají kostěnou kostru a dýchají pomocí žaber. Tělo.
Elektronická učebnice - II
Autor:Mgr.Alena Shánělová
Třída RYBY. Osnova: Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnější stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba těla Vnitřní stavba.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
RYBY Osteichthyes, Pisces. RYBY Osteichthyes, Pisces.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
STRUNATCI pláštěnci a bezlebeční
Anatomie Kapra obecného
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi autor: David Hainall.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Opakování ryb.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Vylučovací soustava člověka
Nejpočetnější skupina obratlovců 25 OOO druhů V ČR jich žije 80
Plazi-želvy a krokodýli
Obojživelníci autor: David Hainall.
Ptáci autor: David Hainall.
SLADKOVODNÍ RYBY
bichir chrupavčití – bichiři kostěná kostra bez rostra
SAVCI.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ryby Šablona:III/2.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK RYBY
Pří_171_Rozmanitost přírody_Kapr Autor: Mgr. Eliška Galíková
Třída Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců, výskyt od prvohor
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Soustavy orgánů - opakování
OBRATLOVCI RYBY.
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Ichtyologie Převzato z internetu
Plazi.
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
vytvořila: Lucie Míková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_23_ Ryby I. – stavba těla Číslo projektu:
Třída: Ryby znaky: ● tělo protáhlé, ze stran zploštělé ● kůže kryta šupinami a slizem ● končetiny = ploutve: – párové – břišní, prsní – nepárové – hřbetní,
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem ryb. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
OPAKOVÁNÍ – ZOOLOGIE 7.
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Stavba těla savců.
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída: RYBY.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Strunatci Žraloci.
Třída: RYBY.
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

Ryby autor: David Hainall

Ryby Nejpočetnější skupina obratlovců. Přizpůsobily se k životu ve sladkých, slaných, stojatých i tekoucích vodách.

Vnější stavba těla hřbetní ploutev ocasní ploutev ocas hlava šupiny skřele prsní ploutev řitní ploutev trup břišní ploutev http://media.photobucket.com/image/fish%20anatomy/sledman8indy/large_fish_diagram.jpg?o=8 (10. 10. 2010)

Vnitřní stavba těla vzduchový měchýř mozek ledvina páteř svalstvo postr. čára žábry pohl. orgány žaludek srdce střevo játra http://media.photobucket.com/image/fish%20anatomy/michelletiara/Fish-Anatomy.jpg?o=5 (10. 10. 2010)

Smyslové orgány Vyvinuty čtyři smysly – zrak, sluch, čich a hmat. Smyslové orgány – oči, vnitřní ucho, čichové jamky, hmatové vousky. Proudový orgán – tzv. postranní čára – umožňuje vnímat tlak a pohyb vody.

Orgánové soustavy Nervová soustava – mozek, mícha , nervy. Dýchací ústrojí – žábry, uložené pod skřelemi. Oběhová soustava – srdce (síň a komora, odkysličená krev), tepny rozvádí okysličenou krev z žaber. Vylučovací soustava – ledviny (vznik moči) a močový měchýř

Rozmnožování Většinou odděleného pohlaví. Samice = jikernačky, samci = mlíčáci. Oplození vnější = tření. Plůdek se z počátku vyživuje ze žloutkového váčku. U nás je významný chov kaprů a pstruhů. http://media.photobucket.com/image/fingerling/Shiloh_Springs/Animals/Wildlife-FingerlingsFishfromLowerPo.jpg?o=76 (11. 10. 2010)

Lalokoploutvé ryby Latimérie podivná - jediný žijící zástupce této prastaré skupiny (tzv. živoucí fosílie). Pravděpodobně příbuzná s některým vývojovým stupněm obojživelníků. http://media.photobucket.com/image/coelacanth/lovesuxdick/Other/20070329-coelacanth.jpg?o=11 (10. 10. 2010)

http://media. photobucket. com/image/coelacanth/rabid_ant/coelacanth http://media.photobucket.com/image/coelacanth/rabid_ant/coelacanth.jpg?o=9 (10. 10. 2010) http://media.photobucket.com/image/coelacanth/7mike5000/Icthyology/Marine/Coelacanth.jpg?o=13 (10. 10. 2010)

Dvojdyšné ryby Tzv. bahníci – dýchají plícemi vytvořenými z plynového měchýře. Čtyři druhy afrických ryb. Dýchají vzdušný kyslík, bez přístupu k hladině se mohou udusit. Období sucha přečkávají v bahně. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Protopterus.jpg (10. 10. 2010)

Ryby – shrnutí Nejpočetnější skupina obratlovců. Přizpůsobily se k životu ve sladkých, slaných, stojatých i tekoucích vodách. Kostěná kostra. Dýchají žábrami. Pohyb – párové a nepárové ploutve. Smysly – zrak, sluch, čich a hmat. Proudový orgán. Rozmnožování – tření (jikry a mlíčí).