Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, 349 61 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3668 Modernizace výuky Autor:Petr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Von Neumannovo schéma počítače
Advertisements

Historie počítacích strojů
Základy IT Tomáš Sládek
Historie počítačů Nedávná minulost.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Charles Auguste de Coulumb
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Informatika I 7.a 8. hodina 4. týden.
Historie počítačových strojů Eliška Hartvichová 8.B.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_137_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, obyvatelstvo,
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Prescott Joule
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: František Křižík
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Isaac Newton Šablona: III/2
Nejsložitější integrovaný obvod
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_32_INOVACE_A3-02 HISTORIE POČÍTAČŮ II. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU HISTORIE VZNIKU POČÍTAČŮ.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Evangelista Torricelli
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Ressel Šablona: III/2
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Josef Božek Šablona: III/2
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: James Watt Šablona: III/2
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Von Neumannovo schéma.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: André Marie Ampére
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Saturn Šablona: III/2
Von Neumannovo schéma Jana Bobčíková.
Historie výpočetní techniky
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Jaroslav Heyrovský
Výrok „Vypadá to, že jsme narazili na hranici toho, čeho je možné dosáhnout s počítačovými technologiemi. Člověk by si ale měl dávat pozor na takováto.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
von Neumannovo schéma Střední odborná škola Otrokovice
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Von Neumannovo schéma © M. P.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Deset významných osobností ICT.
John von Neumannova koncepce. John von Neumann  Narozen 28. prosince 1903 Budapešť Rakousko-Uhersko  Zemřel 8. února 1957 Spojené státy americké.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_NEUMANN_S1.
Architektura počítače Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Petr Fodor.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Alexander Graham Bell
Historie ICT – elektronizace
Historie počítačů.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Heinrich Rudolf Hertz
Transkript prezentace:

Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr Kindelmann Název materiálu: John von Neumann Šablona:III/2 Sada:III2_C.02 Předmět:Fyzika Třída:VIII.

Základní škola Kladruby 2011  Anotace: Předmětem tohoto výukového materiálu je John von Neumann. Prezentace doplňuje školní učivo, seznamuje žáky s vynálezci a vynálezy, motivuje žáky k zájmu o předmět, poukazuje na historické souvislosti a podporuje mezipředmětové vazby. Klíčová slova: Neumann elektronkový počítač ENIAC

Základní škola Kladruby 2011  John von Neumann John von Neumann, maďarský matematik ( )

Základní škola Kladruby 2011  Kdo to byl Maďarský matematik židovského původu, který značnou měrou přispěl k oborům jako jsou kvantová fyzika, funkcionální analýza, teorie množin, ekonomika, informatika, numerická analýza, hydrodynamika, statistika, a mnoho dalších matematických disciplín. Navrhl koncepci moderního počítače. Podílel se na tvorbě prvního elektronického počítače (ENIACu). Nejvýznamnější jsou jeho objevy jako průkopníka digitálních počítačů a operační teorie kvantové mechaniky, tvůrce teorie her a konceptu buňkového automatu. Spolu s Edwardem Tellerem a Stanislawem Ulamem se zabýval jadernou fyzikou, kde vytvořili základní předpoklady termonukleárních reakcí a vodíkové bomby.

Základní škola Kladruby 2011  Von Neumannova architektura Von Neumannova architektura digitálního počítače vznikla kolem roku Základní moduly jím navrženého počítače jsou: o 1. operační paměť – slouží k uchování zpracovávaného programu, zpracovávaných dat a výsledků výpočtu, o 2. aritmeticko-logická jednotka (Arithmetic-logic Unit, ALU) – jednotka provádějící veškeré aritmetické výpočty a logické operace. Obsahuje sčítačky, násobičky (pro aritmetické výpočty) a komparátory (pro porovnávání), o 3. řadič – řídicí jednotka, která řídí činnost všech částí počítače. Toto řízení je prováděno pomocí řídicích signálů, které jsou zasílány jednotlivým modulům. Reakce na řídicí signály, stavy jednotlivých modulů jsou naopak zasílány zpět řadiči pomocí stavových hlášení, o 4. vstupní zařízení – zařízení určená pro vstup programu a dat, o 5. výstupní zařízení – zařízení určená pro výstup výsledků, které program zpracoval.

Základní škola Kladruby 2011  Jaderné zbraně Když začala druhá světová válka, soustředila se na von Neumanna pozornost vlády i armádních činitelů. Stal se jednou z hlavních postav takzvaného Manhattanského projektu. Cílem bylo vyvinout atomovou bombu rychleji než Němci. o Vědci, kteří se na projektu sešli, zastávali dvě různé teorie, jak bombu zkonstruovat. o První vyžadovala velké množství izotopu uranu U-235, které nebylo snadné získat. Proto začal tým pracovat na konstrukci bomby s použitím plutonia, jehož výroba i ve velkém množství byla poměrně jednoduchá. o Von Neumann se připojil k projektu v září roku Tehdy tým řešil zásadní problém: jaké množství explozivního materiálu, který obalí plutonium velikosti grapefruitu, bude zapotřebí, aby došlo k nejúčinnějšímu výbuchu. Byl to velmi obtížný matematický problém, na němž do té doby ztroskotávali nejlepší vědci Manhattanského projektu. Von Neumann jej vyřešil okamžitě. o 16. července 1945, byla plutoniová bomba úspěšně vyzkoušena v poušti v Novém Mexiku. o V srpnu 1945 použili Američané oba typy atomových bomb v Japonsku.

Základní škola Kladruby 2011  ENIAC První počítač založený na Von Neumannově koncepci. Vývoj byl zahájen v roce 1943 v Penn State University ve městě Philadelphia, státu Pensylvánii v USA, dokončen byl v roce 1946 a pracoval až do roku 1955 pro americkou armádu ve státě Maryland.

Základní škola Kladruby 2011  ENIAC Konstrukce: o Obsahoval elektronek. o 7200 krystalových diod. o 1500 relé. o odporů o kondenzátorů. o okolo 5 miliónů ručně pájených spojů. o vážil 30 tun. o zabíral 63 m² (2,6 m × 0,9 m × 26 m). o spotřebovával 150 kW elektrické energie a jeho vývoj stál dolarů. o Vstup i výstup obstarávaly děrné štítky a tisk se prováděl na specializovaném stroji. Byl velice poruchový, každý den vyhořelo několik elektronek. (střední doba mezi poruchami elektronek kolem sedmi minut) na dnešní poměry byl jeho výpočetní výkon zanedbatelný ( výpočty, které prováděli tehdejší výpočtáři 40 hodin, vypočetl za 20 sekund) a jejich existence byla poměrně dlouho tajena. Využití o ENIAC byl určen pro výpočty palebných tabulek pro dělostřelectvo americké armády za druhé světové války, avšak válka skončila dříve nežli mohl být stroj ve válce využit. (Ve skutečnosti do jejího dění zasáhl, neboť pomáhal s výpočty pro výpočet atomové bomby - výpočty se prováděly paralelně ručně v Los Alamos a současně i na ENIACU a výsledky se kontrolovaly vzájemným porovnáváním)

Základní škola Kladruby 2011  Zdroj Neumann-LosAlamos.jpg/225px-JohnvonNeumann-LosAlamos.jpg, mann.svg/800px-VonNeumann.svg.png, g/220px-Eniac.jpg,