DESETINNÁ ČÍSLA Dělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Pravidla pro počítání s mocninami
Písemné dělení 4 584:8= 865:5= 2 472:3= 475:5= 952:4= 3 996:6=
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Dělení desetinných čísel 3. část
Násobení a dělení desetinného čísla deseti, stem, tisícem, …
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Desetinná čísla 2.část.
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
12..
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělení desetinných čísel
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Násobení a dělení 10, 100, 1000,… Matematika – 6. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
15..
Úkoly nejen pro holky.
9..
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_01 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Z CELÁ ČÍSLA NÁSOBENÍ, DĚLENÍ 15 . ( - 22) -16 : (-2)
Desetinná čísla - úvod.
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Pravidla pro počítání s mocninami.
16..
Desetinná čísla – dělení
Zaokrouhlování desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Písemné dělení jednociferným dělitelem
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Dělitelnost přirozených čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zaokrouhlování desetinných čísel.
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Dělení mnohočlenu mnohočlenem
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Transkript prezentace:

DESETINNÁ ČÍSLA Dělení

Dělení desetinného čísla číslem přirozeným Opakování: Př. Vypočítejte: (přirozené číslo : přirozené číslo) 5 8 6 : 8 = Při dělení desetinného čísla přirozeným číslem postupujeme stejně, pouze je nutné dodržet následující pravidla:

1. dělení beze zbytku Př. 5 , 8 6 : 8 = 1. první „zatržení“ musí být ještě před desetinnou čárkou 2. do výsledku zapiš desetinnou čárku tehdy, kdy zatrhneš číslo na místě desetin („překročíš čárku → zapiš ji“) 3. v dělení pokračuj tak dlouho, než vyjde zbytek 0 (za desetinnou čárku si doplň libovolný počet nul) 5¬,8¬6¬00:8 = 0,7325 8 2 6 2 0 40

2. se zbytkem (tzn. na daný počet míst) kroky 1. a 2. jsou totožné 3. v dělení pokračuj tak dlouho, jak je dáno v zadání, zbytek má stejný počet desetinných míst jako výsledek Př. Vyděl 5 , 8 6 : 8 na tisíciny : 5,86 0 : 8 = 0,732 (0,004) 5 8 26 20 4

Dělení desetinného č. číslem desetinným připomeň si: dělenec : dělitel=podíl 1. převeď na dělení desetinného č. přirozeným číslem (dělenec i dělitel násob 10 nebo 100 nebo…) 2. výsledek (podíl) takto upraveného př. se nemění 3. zbytek zmenši – vyděl 10 nebo 100 nebo … Př. Vyděl na setiny 1,945 : 0,6 = ___ (___) (vynásobíme 10) ------------------------------ pomocný: 19,45 : 6 = 3,24 (0,01) 1 4 25 1