Autor materiálu: Mgr. Tereza Kufová Datum vytvoření: říjen 2012 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P1 _ 2.1 Tematická oblast: Festivals and Celebrations ST. VALENTINE´S DAY Typ: DUM - kombinovaný Předmět: AJ Ročník:
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Present Simple and Continuous
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Škola1. ZŠ T.G.Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_65 NázevThere is x are Téma hodinyPopis města PředmětAnglický jazyk Ročník/y/6.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.20 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 20 Název materiálu:Christmas Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_30.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Dny, měsíce a roční období e
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_20.
Adele – poslech, práce s textem.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-15-Česká republika Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_15.
Abba – poslech, práce s textem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Profiles Here you can find some information on members of the czech team. i i Information Základní škola náměstí E. Beneše, Varnsdorf, Czech republic
Sporty a aktivity e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní výrazy a fráze na téma Sporty a aktivity. Fráze si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
CHRISTMAS (FOR OLDER PUPILS) Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ1G Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past Simple Practice II VY_22_INOVACE_17 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Zjisti, o čem se mluví 1 VY_22_INOVACE_26 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Prepositions of time VY_22_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Autor materiálu:RNDr. Pavlína Kochová Datum vytvoření:listopad 2013 Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět:Anglický jazyk Ročník:3.,4.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Eating at the Restaurant VY_22_INOVACE_12 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Konverzace v anglickém jazyce ročník
Přejít na první stránkuLONDON Test yourself by Ludmila Lukavcova double-decker.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Yes/No questions.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Travelling Maturita oral exam rehearsal
Christmas in the english speaking countries Aj - REÁLIE 3.-5.ročník
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
PRESENT SIMPLE questions
Autor materiálu: Mgr. Tereza Kufová Datum vytvoření: říjen 2012
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová Číslo Název Téma hodiny PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ Anotace Očekávaný výstup Druh učebního.
Transkript prezentace:

Autor materiálu: Mgr. Tereza Kufová Datum vytvoření: říjen 2012 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Anglický jazyk Ročník: 3.,4. Téma: Christmas in Great Britain Druh materiálu: prezentace, pracovní list Klíčová slova: Christmas, traditions, dinner, pudding, carols Anotace: Seznámení studentů s hlavními fakty o britských Vánocích (zvycích, tradičním jídle), rozšíření slovní zásoby, práce s internetem, zapojení receptivních a produktivních dovedností. VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Metodický list: (tento DUM je možné, dle individuálních potřeb, rozdělit do dvou vyučovacích hodin) List 3. Úvod – výklad učitele (1 min.) List 4. Výklad učitele – studenti se seznámí s předvánočními přípravami ve Velké Británii, pojmenovávají obrázky (na obrázcích jsou věci zmíněné v textu) (3 min.) List Výklad učitele – studenti se seznámí s tradicemi spojenými se dnem „Christmas Eve“. Učitel čte text, překládá neznámá slovíčka, odpovídá na případné otázky, doplňuje text dle potřeby dalšími informacemi. Studenti mohou popisovat obrázky spojené s tématikou. (9 min.) List Výklad učitele - studenti se seznámí s tradicemi spojenými se dny „Christmas Day“ a „Boxing Day“. Učitel čte text, překládá neznámá slovíčka, odpovídá na případné otázky, doplňuje text dle potřeby dalšími informacemi. Studenti mohou popisovat obrázky spojené s tématikou. (12 min.) List 13. Pracovní list - Studenti hledají na internetu odpovědi na dané otázky. Odpovědi zapisují do sešitů nebo souboru v předem určené složce. Pokud nestihnou vše v hodině, dokončí za domácí úkol.(Odpovědi na otázky a poznámky pro učitele jsou umístěny na posledním listu prezentace.) (20 min.)

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Christmas in Great Britain 24 th December – CHRISTMAS EVE 25 th December - CHRISTMAS DAY 26 th December – BOXING DAY

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Preparations for Christmas - people send Christmas cards -decorate the houses with electric Christmas lights, coloured ribbons and chains, evergreens - ivy, holly and mistletoe, Christmas wreaths and other decorations. -go to carol services and watch Nativity plays (they recreate the scene of Jesus´ birth in the stable and tell of how Mary and Joseph were visited by the Shepherds and Wise Men)

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf 24 th December – Christmas Eve Christmas traditionally started at sunset on 24th December. The ancient ancestors considered this to be Christmas Evening (Christams Eve for short). It is traditionally the day for decorating churches and homes. It marks the beginning of the period formally known as Christmas-tide. Offices and public buildings close at one o´clock but a lot of people go shopping for presents as the shops stay open late. Almost every town in Britain has a Christmas tree; in London, in Trafalgar Square, a very big Christmas tree is decorated every year. It is a present from Norway and Londoners meet there to wish each other „ Merry Christmas“.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf It the homes there is a great air of expectations. Children decorate the Christmas tree with tinsel, various baubles and colour lights. The bunch of mistletoe is hung from the ceiling under which the boys kiss the girls. Children hang stockings over the fireplace or at the end of the bed and wait for Father Christmas (or Santa Claus as he is often called) to come and fill them with presents. Children believe that Sanla Claus comes on his sledge pulled by reindeers very early on the Christmas Day morning. He parks his sledge on the roof, enters the house through the chimney and puts the presents into their stockings. The children leave mince pies, some biscuits, a glass of milk or brandy for Father Christmas and a carrot for a reindeer on the fireplace.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf On Christmas Eve, in small towns and villages you may still see carol-singers who come and stand in front of the house and sing or play Christmas carols. Children receive sweets and adults a drink – very often the Egg-nog (eggs beaten with sugar, milk or cream, and some kind of spirit). It is the modern alternative of posset – a drink traditionally drunk on Christams Eve. Christians go to a very special carol service at their church on Christmas Eve night. There are usually two carols services: Candle Lit Service (early evening) – the congragation hold a candle each whilst they sing carols; Midnight Mass – Christians welcome Christmas Day in and rejoice in the coming of Lord.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf 25 th December – Christmas Day It is the main Christmas holiday. This is the day of giving presents to everyone in family, including pets. It is the favourite day for children. They wake up early in the morning to find their stockings have been filled by Father Christmas and excitedly unwrap the presents before going down to breakfast. Family presents (the main presents) are opened either late morning or in the afternoon. The family gather together to open the presents found under the Christmas tree.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Christmas dinner It is the main Christmas meal and is traditionally eaten at mid-day or early afternoon on Christamas Day. The traditional British Christmas dinner includes roast turkey, brussels sprouts, roast potatoes, rich chestnut stuffing, cranberry sauce, bread sauce, tiny sausages wrapped in bacon (pigs in a blanket) and lashings of hot gravy.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Christmas Crackers Traditionally a Christmas cracker is placed next to each plate on the Christmas dinner table. When the crackers are pulled with a „pop“ (the traditional way to pull a cracker is crossing your arms and pulling a whole circle of crackers around the table, everyone holds their cracker in their right hand and pulls their neighbour´s cracker with the free left hand), out falls a colourful paper crown, a toy or a gift and a festive joke.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Christmas pudding It is a rich, fruity brown pudding served as a dessert (also called plum pudding). It is made with lots of dried fruit, eggs, suet and flour. It is made well ahead before Christmas and then heated again on Christmas Day. It will keep for a long time. The traditional time for making the Christmas pudding is on Stir Up Sunday at the beginning of advent. A proper Christmas pudding is strirred from East to West in honour of the three Wise Men and made with 13 ingredients to represent Christ and His Disciples. Every member of the family must give the pudding a stir and make a secret wish.There is also an old custom of stirring into the pudding a coin, a thimble and a ring to bring wealth, work and a wedding to those who find it. Brandy is often poured over the pudding, which is then set a light as it is carried to the table (to scare off the evil spirits). The lights are turned off so people can see the flames.It is served with custard or brandy sauce.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf The Queen´s Speech A traditional feature of Christmas Day afternoon is the Queen´s Christmas Message. At three o´clock in the afternoon, the Queen gives her Christams Message to the nation which is broadcast on radio and television. The Queen´s message is also broadcast throughout the British Commonwealth. 25 th December –Boxing Day The day after Christmas is called Boxing Day. The name comes from the custom in earlier times of giving postmen, milkmen, newspaper boys and the like small sums of money, which they collected in their Christmas boxes.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Worksheet (Pracovní list) Use the internet and find out: 1.What are some of the typical British carols? (at least 5 titles) 2.What is a mince pie? 3.What did posset traditionally consist of? 4.What are some of the superstitions connected with Christmas Eve? (at least 3 superstitions) 5.What are some of the Christmas cracker jokes? (choose three you consider the funniest) 6.What kind of coin was traditionally put into Christmas pudding mixture?

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Teacher´s notes and answers: 1.Away in a Manger,The Cherry Tree Carol, Christians Awake, A Christmas Carol, Christmas Is Coming, Come Thou Long Expected Jesus, Coventry Carol, Deck the Halls, Ding Dong Merrily on High, Down in Yon Forest, The Twelve Days of Christmas, A Virgin Unspotted, We Wish You a Merry Christmas, See Amid the Winter's Snow, The Seven Joys of Mary, The Sussex Carol and many others. 2.Mince pies are essential part of Christmas. They are made from minced fruit not meat. They are small pies (between 2 and 3 inches in diameter – 5-7,5cm) filled with mincemeat (fruitmince). The filling is a mixture of raisins, sultanas, apricots, glace cherries, candied citrus peel, apples, various types of nuts and mixed spices typically nutmeg and cinnamon. 3.A posset was a British hot drink of milk curdled with wine or ale, often spiced, lemon, sugar, and bits of oatcake and bread were also added. The drink was popular from medieval times to the 19th century. 4.-Eat an apple on Christmas Eve and be healthy for the next year. -Place shoes side by side to prevent quarrels in the family. -A clear sky on Christmas Eve will bring good crops in the next summer. -Candles that are lit on Christmas Eve must be left burning and undisturbed until Christmas morning. If they go out or are disturbed, there will be a death in the house during the next year. -At the stroke of midnight all the farm animals begin to speak to one another and exchange secrets about humans. To attempt to spy on them is to risk your life or at least your own ability to speak… and many others. 5.Open answers. See eg.: 6. It was common practice to include small silver coins in the pudding mixture, which could be kept by the person whose serving included them. The usual choice was a silver threepence or a sixpence. The coin was believed to bring wealth in the coming year. Other tokens are also known to have been included, such as a tiny wishbone (to bring good luck), a silver thimble (for thrift), or an anchor (to symbolise safe harbour).

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Kufová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.20/Kf Obrázky: npos=9 npos=70 pos= Zdroje: