Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Druhá mocnina dvojčlenu
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Rozdíl druhých mocnin.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Matematika – opakování 4
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují.
výpočet obvodu a obsahu
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Vyvození a procvičení učiva žák dokáže rozdělit složitější obrazce na čtverce a obdélníky a vypočítat jejich obsah; nachází v realitě jejich reprezentaci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Násobení mnohočlenů.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola praktická a základní škola speciální
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
Jednotky času - procvičování
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
Vyvození a procvičení učiva
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzájemná poloha dvou kružnic
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova VY_32_INOVACE_12_13_M Téma Obvody a obsahy složitějších obrazců Anotace Výpočty obvodů a obsahů složitějších obrazců Autor Mgr. Martina Mašterová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žák počítá obvody a obsahy daných obrazců Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Obvod, obsah, složitější obrazce Druh učebního materiálu Prezentace Power Point Druh interaktivity Vzdělávání žáků prostřednictvím digitálních technologií. Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání 1. stupeň , 2. období Typická věková skupina 10 - 12 let Celková velikost 144 kB

Obvody a obsahy složitějších obrazců VY_32_INOVACE_12_13_M

Postup výpočtu TEORIE Využijeme toho, že umíme vypočítat obsah (obvod) obdélníku Obrazec si můžeme vhodně rozdělit na dva obdélníky Oba obsahy (obvody) pak sečteme G F D C A B E PŘÍKLAD Máme zadaný obrazec, složený ze čtverce a obdélníku Nakreslíme si náčrt Rozdělíme si ho Zvlášť vypočítáme obsah (obvod) obdélníku a obsah (obvod) čtverce Výsledky sečteme D C E (P) A B

Příklad 1. 1. Náčrt E D G F 3 cm A B C 7 cm 5 cm 2. Výpočet obvodu 3. Výpočet obsahu 4. Odpověď S1 = a . b S1 = 7 . 3 S1 = 21 cm2 S2 = a . a S2 = 5 . 5 S2 = 25 cm2 S = S1 + S2 S = 21 + 25 S = 46 cm2 o = |AB| + |BC| + |CD| + |DE| + |EF| + |FG| + |GA| o = 7 + 5 + 5 + 5 + 2 + 7 + 3 o = 34 cm Obvod složitého obrazce je 34 cm. Obsah složitého obrazce je 46 cm2.

Příklad 2. Mohli bychom si obrazec z prvního příklad rozdělit na jiné obdélníky? Proveď a vypočítej. 5 cm E D 2 cm F G C 3 cm B A 12 cm 2. Výpočet obvodu 3. Výpočet obsahu 4. Odpověď o = |AB| + |BC| + |CD| + |ED| + |EF| + |FG| + |GA| S1 = a . b S1 = 12 . 3 S1 = 36 cm2 S2 = a . b S2 = 5 . 2 S2 = 10 cm2 S = S1 + S2 S = 36 + 10 S = 46 cm2 Obvod složitého obrazce je 34 cm. Obsah složitého obrazce je 46 cm2. o = 12 + 3 + 2 + 5 + 2 + 7 + 3 o = 34 cm

Příklad 3. Dopočítej vynechané délky stran a urči obvod obrazce. Odhadni, čeho by to mohl být plánek. F E Náčrt 27 m 62 m G H D 30 m C 24 m 17 m A B 120 m Zápis |EF| = ? |FG| = ? o = ? Odpověď |EF| = 120 - 62 - 30 |EF| = 28 m |FG| = 27 - (24 - 17) |FG| = 20 m o = |AB| + |BC| + |CD| + |DE| + |EF| + |FG| + |GH| + |HA| o = 120 + 17 + 30 + 27 + 28 + 20 + 62 + 24 o = 328 m Velikost |EF| je 28 m. Velikost |FG| je 20 m. Obvod obrazce je 328 m.

Příklad 4. Rozděl obrazec na vhodné obdélníky a vypočítej jeho obsah. F 28 m E ŘEŠENÍ 20 m 27 m 62 m G H 2. D 30 m C 44 m 1. 24 m 3. 17 m A 62 m B 120 m 1. S1 = a . b S1 = 62 . 24 S1 = 1488 m2 2. S2 = a . b S2 = 44 . 28 S2 = 1232 m2 3. S3 = a . b S3 = 30 . 17 S3 = 510 m2 S = S1 + S2 + S3 S = 1488 + 1232 + 510 S = 3230 m2 Odpověď Obsah obrazce je 3230 m2.

Pracovní list F 28 m E 20 m 27 m 62 m G H D 30 m C 24 m 17 m A B 120 m ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Příklad 5. Tetička vybírá podle plánků pozemek pro zahradu. Vypočítej obvody všech tří pozemků. Kolem kterého by se musel postavit nejdelší plot? Vypočítej obsah všech tří pozemků. Tetička si vybrala pozemek, který má nejmenší obsah. Který je to pozemek? 3. 1. 2. 20 m 35 m 20 m 5 m 10 m 20 m 30 m 20 m 20 m 15 m 15 m 15 m 20 m 40 m 20 m 15 m 10 m