UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Bytové družstvo U Arény
zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Historická období a historické prameny
Mgr. Věra Vasiljevičová
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
základní pojmy posloupností
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_110.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Kdo chce být milionářem ?
Optimalizace tramvajové dopravy s cílem redukce dopravních výkonů metodou preference nízkého počtu frekventovaných linek (Jeden z původních návrhů, nyní.
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Týden Vojty Machaly.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
FÁZE ŽIVOTA.
Mapa zájmu - plány.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
Stvoření světa, vznik člověka
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Základní a řadové číslovky do 100
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Vrstvy atmosféry.
Jednotky času - procvičování
6. ročník Pravěk.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
68.1 Časová přímka, letopočty
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Měření času Kalendáře, letopočty.
Orientace v čase, časová osa/přímka
Práce s časovou osou 6. třída.
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jan č ová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Kapitolka o čase pro žáky 4. ročníku ZŠ.
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Časová osa, periodizace dějin
Úvod do učiva dějepisu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vlastivěda – dějepisná část
Transkript prezentace:

UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY hmotné? písemné? CO JE TO ARCHEOLOGIE?

DATOVÁNÍ PERIODIZACE

DATOVÁNÍ V DĚJEPISE zaznamenávání na časovou přímku den + měsíc + rok = datum rok, století, tisíciletí = letopočet čím náš letopočet začíná? narozením Ježíše Krista = rok O = údaje před narozením Krista: př. n. l. = před naším letopočtem před Kristem = údaje po narození Krista: n. l. = našeho letopočtu po Kristu

ROK 0 = rok Kristova narození PŘED NAŠÍM LETOPOČTEM ROK 0 = rok Kristova narození NAŠEHO LETOPOČTU ČASOVÁ PŘÍMKA

časová osa, časová přímka rok 0 70 60 50 40 30 20 10 0 10 20 30 40 50

STALETÍ VYSVĚTLÍME A NAKRESLÍME SI, CO JE STOLETÍ

STOLETÍ = STO LET = sto let po datu, následující např.: 1301 – 1400 = 14. století 1326 = 14. století 1596 = 16. století 480 = 5. století polovina století – přibližně okolo roku ..50 události z let 1415 – 1648 = události od 15. století do poloviny 17. století na začátku (1401) a na konci (1499) století (15.st.)

PROCVIČÍME…. do jakého století umístíme rok…. 509 = 1989 = 2011 = 1240 = 600 = 601 = 1716 = 1415 = 802 = 2115 = před naším letopočtem: 602 př. n. l. = 3300 př. n. l. = 2600 př. n. l. = 1520 př. n. l. = 400 př. n. l. = 405 př. n. l. =