Tvorba číselných výrazů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
Výraz a jeho hodnota SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Rozdíl druhých mocnin.
Matematika – opakování 4
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Rovnice se závorkami.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Určení hodnoty číselného výrazu
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Nejmenší společný násobek
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Násobení mnohočlenů.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení, dělení mocnin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Lineární rovnice – 1. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Sčítání, odčítání mocnin
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_02 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Úkoly nejen pro holky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_111.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výrazy 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Rovnice se zlomky.
Umocňování mocnin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Tvorba číselných výrazů

sčítanec + sčítanec = součet menšenec – menšitel = rozdíl Zopakuj si: sčítanec + sčítanec = součet menšenec – menšitel = rozdíl činitel . činitel = součin dělenec : dělitel = podíl

Zapiš pomocí číselných výrazů a pak určí jejich hodnoty: Číslo 132 zvětšené o 379. Rozdíl čísel 9 a 12. Součet druhých mocnin čísel 9 a 11. Rozdíl čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 25. Číslo 917,5 zmenšené o 28,4. Číslo 𝟐 𝟑 zvětšené 9 krát. Číslo 816 zmenšené 8 krát.

Výsledky: 132 + 379 = 511 9 – 12 = -3 𝟗 𝟐 + 𝟏𝟏 𝟐 =𝟐𝟎𝟐 6 - 𝟐𝟓 = 1 9175 – 28,4 = 889,1 15 . 9 = 135 𝟐 𝟑 . 9 = 6

8. Podíl druhé mocniny čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 9. 9. Součin třetí mocniny čísla 2 a druhé odmocniny čísla 16. 10. Číslo 3 krát menší než 𝟐𝟕 𝟒 . Rozdíl druhých odmocnin z čísel 225 a 81. Druhá odmocnina ze součinu 9 a 16. Druhá mocnina rozdílu čísel 2,1 a 0,7. Součin čísla 6 a druhé odmocniny z čísla 0,36.

8. 𝟔 𝟐 : 𝟗 =𝟏𝟐 9. 𝟐 𝟑 . 𝟏𝟔 = 32 10. 𝟐𝟕 𝟒 : 3 = 𝟗 𝟒 𝟐𝟐𝟓 - 𝟖𝟏 = 6 𝟗 . 𝟏𝟔 = 12 ( 𝟐,𝟏 −𝟎,𝟕) 𝟐 =𝟏,𝟗𝟔 6 . 𝟎,𝟑𝟔 = 3,6

Rozdíl čísla 8 a dvojnásobku čísla 2,1. Podíl trojnásobku čísla 8 a dvojnásobku čísla 4. Součin čísla 9 a rozdílu čísel 8 a 5. Součet druhé mocniny čísla 3 a druhé odmocniny ze součinu čísel 4 a 9. Rozdíl čísla 1,3 a součtu čísel 0,5 a 8. Druhá odmocnina součtu čísel 81 a 19 zmenšená o druhou mocninu čísla 3. Trojnásobek rozdílu čísel 16 a 8 zvětšený o 18.

8 – 2 . 2,1 = 3,8 ( 3 . 8) : ( 2 . 4 ) = 3 9 . ( 8 – 5 ) = 27 𝟑 𝟐 + 𝟒 . 𝟗 = 15 1,3 – ( 0,5 + 8 ) = - 7,2 𝟖𝟏+𝟏𝟗 - 𝟑 𝟐 = 1 3 . ( 16 – 8 ) + 18 = 42

Dvojnásobek podílu čísel 16 a 8 zvětšený o 18. Od součtu čísel 2,4 a 5,6 odečti podíl čísel 42 a 6. 24. K rozdílu čísel 3 a 7 přičti podíl čísel 24 a 8. 25. Od součinu čísel 9 a 17 odečti trojnásobek součtu čísel 28 a 19. 26. Součin součtu čísel 0,5 a 27 a rozdílu čísel 1,9 a 3,8. 27. Podíl rozdílu čísel 8,4 a 12,6 a součtu čísel 1,9 a 2,3. 28. Součin součtu a rozdílu čísel 6,2 a 8,2.

2 . ( 16 : 8 ) – 18 = - 14 ( 2,4 + 5,6 ) – 42 : 6 = 1 ( 3 – 7 ) + 24 : 8 = - 1 9 . 17 – 3 . ( 28 + 19 ) = 12 ( 0,5 + 2,7 ) . ( 1,9 – 3,8 ) = - 6,08 ( 8,4 – 12,6 ) : ( 1,9 + 2,3 ) = - 1 ( 6,2 + 8,2 ) . ( 6,2 – 8,2 ) = - 28,8

Zdroje: Doc.RNDr. O.Odvárko,DrSc –doc.RNDr.J. Kadleček,CSc.,Matematika 1 pro 8.ročník základní školy, Prometheus,Praha 2004, ISBN 80-7196-148-5 Doc.RNDr. O.Odvárko,DrSc –doc.RNDr.J. Kadleček,CSc.,Pracovní sešit z matematiky – Soubor úloh pro 8.ročník základní školy, Prometheus,Praha 2004, ISBN 80-7196-201-5 Prom.pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr.Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN , r. 2000, ISBN 80-7235-111-7 Mgr.Slavomír Kočí, Mgr. Ladislav Kočí – Matematika – pracovní sešit A pro 8.ročník 1.pololetí, TV Graphick, 3.vydání, tisk- REPROtisk, Šumperk

Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák sestavuje číselné výrazy a počítá jejich hodnotu. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Součet, rozdíl, podíl, součin, mocnina, odmocnina Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 12-15 let / 8. ročník