Řešení úloh s absolutní hodnotou Princip minimaxu (maximinu), Podíl dvou lineárních funkcí, Rozpětí v omezujících podmínkách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
3. přednáška Distribuční úlohy LP.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Metoda nejmenších čtverců
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Látkové množství - procvičování
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
NORMOVANÉ NORMÁLNÍ ROZDĚLENÍ
9 CELÁ ČÍSLA
Distribuční úlohy LP.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Dělení desetinných čísel 3. část
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Společný násobek nejmenší společný násobek (n)
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Matematika – 8.ročník Druhá odmocnina
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Únorové počítání.
Procvičování vzorce.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Rychlost, dráha a čas.
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
Disciplína: M4- zJan Gruber zMichal Horváth zMilan Bruncvík zKarel Neffe Zodpovědný trenér: Petr Blecha Jménonej.05I.06III.06XI.06I. 07III.07I.08I.09III.09.
Celá čísla Dělení.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Slovní úlohy s celými čísly. Zapiš ve tvaru číselného výrazu a pak vypočítej jeho hodnotu. a) Od čísla 0 odečtete čtyřnásobek čísla (-12). b) Od čísla.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Objem krychle, kvádr - úvod
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Rovnoměrný pohyb – test 1
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

Řešení úloh s absolutní hodnotou Princip minimaxu (maximinu), Podíl dvou lineárních funkcí, Rozpětí v omezujících podmínkách

Úlohy s absolutní hodnotou minimalizovat za podmínek

Úlohy s absolutní hodnotou minimalizovat za podmínek

Úlohy s absolutní hodnotou regrese - MNČ y i = a + bx i + d i,i = 1, 2,…, k. minimalizovat za podmínek i X Y

Úlohy s absolutní hodnotou regrese – součet abs.hodnot odchylek y i = a + bx i + d i,i = 1, 2,…, k. minimalizovat za podmínek y i = a + bx i + d i   d i +,i = 1, 2,…, k. d i  ≥ 0, d i + ≥ 0,i = 1, 2,…, k. minimalizovat za podmínek

Princip minimaxu minimalizovat za podmínek

Princip minimaxu minimalizovat za podmínek

Princip minimaxu / regrese y i = a + bx i + d i   d i +,i = 1, 2,…, k. d i  ≥ 0, d i + ≥ 0,i = 1, 2,…, k. minimalizovat za podmínek d i  + d i + ≤ D,i = 1, 2,…, k.

Regrese / výsledky MNČ)a =  328,94;b = 23,63, součet čtverců odchylek = , součet absolutních hodnot odchylek = 1285, maximální odchylka (v absolutní hodnotě) = 356,05. ABS)a =  198, 43;b = 18,71, součet čtverců odchylek = , součet absolutních hodnot odchylek = 1216, maximální odchylka (v absolutní hodnotě) = 475,25. MM)a =  227,58;b = 23,06, součet čtverců odchylek = , součet absolutních hodnot odchylek = 1460, maximální odchylka (v absolutní hodnotě) = 283,75.

Princip maximinu maximalizovat za podmínek

Princip maximinu maximalizovat za podmínek D

Princip maximinu / příklad maximalizovat z = min(5x1 + 2x2, 3x1 + 6x2, x1 + 8x2), za podmínek 2x1 + x2 ≤ 40, 2x1 + 3x2 ≤ 90, x1 ≥ 0, x2 ≥ 0.

Princip maximinu / příklad maximalizovat D, za podmínek 2x1 + x2 ≤ 40, 2x1 + 3x2 ≤ 90, 5x1 + 2x2 ≥ D, 3x1 + 6x2 ≥ D, x1 + 8x2 ≥ D, x1 ≥ 0, x2 ≥ 0. x opt = (15,10), D opt = 95.

Podíl dvou lineárních funkcí maximalizovat za podmínek

Charnesova-Cooperova transformace maximalizovat za podmínek

Charnesova-Cooperova transformace maximalizovat za podmínek Substituce:

Charnesova-Cooperova transformace příklad maximalizovat za podmínek t = 1/(x 1 + 2x 2 ) x 1 t = y 1, x 2 t = y 2 Optimální řešení: y 1 =0,5, y 2 = 0,25, t = 0,0625, z = 4. x 1 =8, x 2 = 4, z = 4.

Rozpětí v omezujících podmínkách

Rozpětí v omezujících podmínkách příklad maximalizovat z = 10x1 + 8x2, za podmínek 24 ≤ 2x1 + 3x2 ≤ 54, 60 ≤ 4x1 + 2x2 ≤ 72, x1 ≥ 0, x2 ≥ 0. maximalizovat z = 10x1 + 8x2, za podmínek 2x1 + 3x2 + d1 = 54, 4x1 + 2x2 + d2 = 72, d1 ≤ 30, d2 ≤ 12, x1 ≥ 0, x2 ≥ 0.