Rezidenční potenciál Prahy 1 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina. POPTÁVKA PO BYDLENÍ V PRAZE aneb „Pohled na potenciální klientelu v sedmi pádech“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
7 Nezaměstnanost.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Obyvatelstvo zaměstnaní nezaměstnaní.
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
HOME STAGING VZOROVÝCH BYTŮ podpora prodeje developerských projektů
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
KONOPNÉ PRODUKTY V ČR užívání, produkce, trh a metodika poradenství pro uživatele Pešek R., Mravčík V. Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové.
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Mapa zájmu - plány.
NÁZORY OBYVATEL MĚSTA ZNOJMA NA REGULOVANÉ NÁJEMNÉ A PRODEJ MĚSTSKÝCH BYTŮ Říjen NÁZORY OBYVATEL MĚSTA ZNOJMA NA REGULOVANÉ NÁJEMNÉ A PRODEJ MĚSTSKÝCH.
7 Praha, 29. listopadu 2005 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE ministra obrany České republiky Karla KÜHNLA.
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, , Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Zadluženost domácností v ČR Smilovice 5. června 2007 Zdeněk Veselý MF ČR Názory a závěry prezentované dále jsou autorovy a nemusí tak být v souladu s postojem.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Revitalizace panelových domů Porovnání spotřeby tepla.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Podpora částečných úvazků?
Strategie značky a komunikace
Jednoduchá cesta k optimálnímu rozložení investic
Imigranti na trzích práce v EU
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Hl. m. Praha.
GfK PrahaAd Hoc ResearchPostoje ke dřevu a jeho využití Červenec/srpen G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sekce veřejných knihoven SKIP
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Transkript prezentace:

Rezidenční potenciál Prahy 1 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina. POPTÁVKA PO BYDLENÍ V PRAZE aneb „Pohled na potenciální klientelu v sedmi pádech“ Tomáš Drtina, INCOMA Research

Rezidenční potenciál Prahy 2 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 4. Co hledají? 1. Kdo se chce stěhovat? 3. Čemu budou věnovat pozornost při výběru? 2. Z čeho do čeho? 5. ptáme se “Kam byste nejraději?“ 6. O jakých projektech slyšeli? 7. S jakou cenou počítají? 7 PÁDŮ

Rezidenční potenciál Prahy 3 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina NEJPRVE SI ALE POLOŽME OTÁZKU: Kolik % domácností Prahy a okolí chystá (či uvažuje o) stěhování nejpozději v horizontu 2 let? a)3,2% b)4.4% c)6,0%

Rezidenční potenciál Prahy 4 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina A HNED POTÉ JEŠTĚ JEDNU: Kolik % z těchto 4,4% se přitom chystá na nákup nového bytu ? a)22% b)32% c)42% d)52% Stěhování Rod. dům Byt 61% Nájem Koupě 49% Starý Nový 22% 1 % pražských domácností se v příštích dvou letech hodlá přestěhovat do nového bytu. podle zkušeností část z nich nakonec zvolí starý (levnější ale větší) ale dobrá zpráva: podíl zájemců o nový byt roste, navíc jsou zde „investoři“ a „přistěhovalci“

Rezidenční potenciál Prahy 5 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina VÝZKUM „PRAGUE RESIDENTIAL POTENTIAL 2006“ SITUACE NA TRHU Rezidenční trh se v poslední době vyznačuje nebývalou dynamikou, a to jak na straně nabídky, tak i poptávky. Rozhodující objemy výstavby se přitom soustřeďují do pražské aglomerace, kde je v současnosti na trhu více než 100 bytových projektů Rychlá expanze vede k postupnému vyrovnávání nabídky nových bytů s poptávkou po nich, a pro společnosti nabízející nové bydlení se stává nezbytností analyzovat potřeby své cílové skupiny a obsloužit ji lépe než konkurence. CÍLE VÝZKUMU Kdo jsou zájemci o stěhování, jakým formám bydlení dávají přednost, co si od svých příštích bytů a domů slibují, jaké jsou jejich preference a finanční limity – na tyto otázky a mnohé další odpovídá studie PRAGUE RESIDENTIAL POTENTIAL /POTENCIÁL PRAŽSKÉHO REZIDENČNÍHO TRHU 2006 Tento reprezentativní spotřebitelský průzkum, realizovaný společností INCOMA Research a mapující existující poptávku po bytech v Praze a okolí jak z kvantitativního tak i z kvalitativního hlediska, navazuje na podobné šetření z počátku roku 2004.

Rezidenční potenciál Prahy 6 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina VÝZKUM „PRAGUE RESIDENTIAL POTENTIAL 2006“ METODIKA Úkolem bylo zjistit názory cílové skupiny osob, kteří lidé jsou již pevně rozhodnuti se přestěhovat (či stěhování v příštích dvou letech plánují) nebo se v uplynulém roce přestěhovali. Tito respondenti byli podrobně dotazováni na své preference a představy ohledně budoucího (resp. nového) bydlení. Sběr dat se uskutečnil v lednu 2006 metodologií CATI (Computer Aided Telephone Interviews) v Praze a okolních okresech Praha-východ a Praha-západ. Aby byla zajištěna co nejvyšší validita výsledků, byly kompletní rozhovory realizovány pouze se zástupci cílové skupiny. Vzhledem ke skutečnosti, že zastoupení cílové skupiny (tj. osob, které se právě přestěhovaly nebo plánují stěhování v příštích dvou letech) v celkové populaci je poměrně nízké, bylo k dosažení požadovaného množství 500 kompletních rozhovorů nutné kontaktovat celkem náhodně vybraných domácností. Dalších 191 rozhovorů bylo provedeno s respondenty, kteří uvažují o nákupu bytu či domu pouze jako o formě investice.

Rezidenční potenciál Prahy 7 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 1. KDO SE CHCE STĚHOVAT? (podle věku) Téměř 3/5 zájemců o stěhování jsou ve věku do 44 let, dominuje věková skupina let. V případě zájemců o dům je podíl této věkové skupiny nadpoloviční (52%). Bezdětné domácnosti dávají častěji přednost bytu, rodiny s dětmi se více zajímají o RD. Nejvíce jsou mezi zájemci o bydlení zastoupeni lidé pracující na střední a vyšší manažerské úrovni a samostatní odborníci. Zatímco v roce 2004 byly příjmy zájemců o rodinné domy vyšší než příjmy zájemců o byty, v současnosti mezi těmi to skupinami nejsou významné rozdíly. Struktura lidí, kteří se chtějí v příštích dvou letech přestěhovat (podle pracovní pozice hlavy domácnosti)

Rezidenční potenciál Prahy 8 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina Struktura lidí, kteří se chtějí v příštích dvou letech přestěhovat (podle současného typu bydlení) 2. DO ČEHO a Z ČEHO? Do jakého bydlení se lidé chtějí stěhovat jsme si řekli. Odkud? Kde bydlí v současné době? Důvodem ke stěhování nejčastěji potřeba většího bydlení pro rozšiřující se rodinu (29%), dále zmenšení domácnosti (19%), zvýšení standardu bydlení 18%, byt do osobního vlastnictví (12%), levnější bydlení(11%).

Rezidenční potenciál Prahy 9 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 3. ČEMU BUDOU VĚNOVAT POZORNOST PŘI VÝBĚRU? Důležitost faktorů ovlivňujících výběr místa bydliště Nejdůležitějšími faktory, které ovlivňují výběr budoucího místa bydliště, jsou cena, vhodná dispozice a velikost bytu a blízkost zeleně.

Rezidenční potenciál Prahy 10 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 4. CO HLEDAJÍ? (byty) Báze: lidé, kteří se chtějí v příštích dvou letech přestěhovat do bytu Preferovaný počet místností (podle věku) Preferovaná podlahová plocha - porovnání 2004 / 2006 Roste průměrná poptávaná velikost bytu. Rostou nároky na vybavení bytu (balkón 27%, komora 50% aj.) i na společné prostory (zahrada 27%, dětské hřiště 25%, aj.)

Rezidenční potenciál Prahy 11 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 4. CO HLEDAJÍ? (rodinné domy) Preferovaná velikost pozemku - porovnání 2004/2006 Báze: lidé, kteří se chtějí v příštích dvou letech přestěhovat do rodinného domu U respondentů do 44 let je zájem především o koupi či výstavbu nového domu, u vyšších věkových kategorií o starší domy. Oproti r se mírně snížila požadovaná obytná plocha, počet místností i velikost pozemku, zvýšily se ovšem nároky na vybavení domu. Výzkum zaznamenal posun ve prospěch dodávky domu na klíč - populární je výstavba na klíč zejména dle individuálního projektu (41% respondentů) či katalogový dům (19%).

Rezidenční potenciál Prahy 12 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 5. voláme: „KAM BYSTE NEJRADĚJI?“ Preferovaná lokalita U vysokého podílu zájemců o byt se projevuje tendence ke stěhování do lokalit blízkých současnému bydlišti. U zájemců o stěhování do domu jsou preferovány lokality za hranicí Prahy, zejména východním směrem Báze: lidé, kteří se chtějí v příštích dvou letech přestěhovat do bytu či domu

Rezidenční potenciál Prahy 13 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 6. O JAKÝCH PROJEKTECH SLYŠELI? Přehled o nabídce (znalost projektů i firem které je nabízejí) je obecně velmi slabý. Nejznámějším poskytovatelem služeb je Central Group s celkově 18% znalostí, následuje Skanska a Finep (12% a 11%). Na žádnou společnost si nevzpomnělo 63% dotázaných. Z bytových projektů si respondenti pamatují nejlépe projekty Nová Harfa a Sluneční vršek (5% a 4%), ostatní již jen velmi málo. Tři čtvrtiny dotázaných nedokázaly jmenovat žádný projekt, případně měly jen představu o lokalitě výstavby atd. Nejvyužívanějším zdrojem informací o novém bydlení je dlouhodobě internet, jehož využívání se od roku 2004 dále zvýšilo a nyní dosahuje 64% respondentů. Další média se umístila až s velkým odstupem: 15% lidí čte články v odborných časopisech, po 10% dotázaných se řídí letáky a reklamami v odborných časopisech a osobním doporučením.

Rezidenční potenciál Prahy 14 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 7. S JAKOU CENOU POČÍTAJÍ? (byty) Očekávaná cena za 1m 2 bytu v roce 2004 a r Báze: lidé, kteří si chtějí v příštích dvou letech koupit byt Medián letos lehce přesahuje 25 tis. Kč/m2, u nových bytů 28,500 Kč/m2, což představuje zvýšení téměř o pětinu Do částky 2 mil. Kč by se chtělo pohybovat celkově 58% oslovených. Více než 3 mil. Kč je ochotno utratit za bydlení 15% respondentů. Cenových očekávaní výrazně bližší realitě trhu než před 2 lety, přesto stále ještě rozdíl - většina lidí donucena ke kompromisu (ve stáří, lokalitě, ceně, vybavení, ploše...)

Rezidenční potenciál Prahy 15 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina 7. S JAKOU CENOU POČÍTAJÍ? (rodinné domy) Báze: lidé, kteří chtějí v příštích dvou letech koupit rodinný dům * cena jsou bez pozemku Cenová očekávání při nákupu domu* - porovnání 2004/2006 Cenová očekávání respondentů se ve srovnání s rokem 2004 významně zvýšila. Přesunula se zejména do rozmezí 2–3 mil. Kč, následuje interval 3–5 mil. Kč. Těžiště očekávání ohledně ceny pozemku zůstává v intervalu 0,5-1 mil. Kč

Rezidenční potenciál Prahy 16 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina PRO ÚSPĚCH NA VYSOCE KONKURENČNÍM TRHU... Znalost trhu a zákaznických očekávání je užitečná, ale sama o sobě nestačí. Je třeba ji využít k optimalizaci rozhodnutí v každé z následujících oblastí: VÝBĚR LOKALITY VHODNÝ KONCEPT ÚČINNÝ MARKETING

Rezidenční potenciál Prahy 17 REM 6/ 2006INCOMA Research Tomáš Drtina Děkuji za pozornost ! Tomáš Drtina, INCOMA Research