Titulní strana V ÝZKUM Č TENÁŘSKÉHO CHOVÁNÍ A V NÍMÁNÍ INZERCE V DENÍKU MF DNES.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Advertisements

Jednička na trhu zpravodajských deníků
Tvorba výměnných fondů, jejich cirkulace a distribuce Definice závazného standardu výkonového ukazatele pro práci s výměnnými fondy Struktura výkonového.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Milan Šmíd - Tisková konference UPC UPC European Television Survey české detaily Co ještě ukázal panevropský televizní průzkum UPC?
S námi máte informační předstih!
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU? Porovnání provozů dílčích knihoven.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Pozorování prezentuje: Václav Bubeníček.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Pojmy a interpretace.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
semestrální práce z předmětu mab
Struktura inzertního oznámení Anna Hušková Anežka Jandová Zuzana Frydrychová.
Tazatelská síť.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Struktura inzertního oznámení Vypracovali: Veronika Kamenická, Ondřej Vaníček, Markéta Štíbrová.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno
Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Nové funkce v novém Skliku
Setkání účastníků neformálního konsorcia Brno Praha
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Ivana Francová, SOU Liběchov
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Poznámky k průzkumu.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Užívání tabákových výrobků v dospělé české populaci (15 let a více) Výsledky studie GATS WHO/CDC 2012 MUDr. Hana Sovinová, PhDr. Ladislav Csémy Státní.
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Psychologické působení propagace
Sekce veřejných knihoven SKIP
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Co říká česká veřejnost?
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Transkript prezentace:

Titulní strana V ÝZKUM Č TENÁŘSKÉHO CHOVÁNÍ A V NÍMÁNÍ INZERCE V DENÍKU MF DNES

OBSAH 1. PROJEKT - cíle a přínos výzkumu - metodika 2. ČTENÁŘSKÉ CHOVÁNÍ A PREFERENCE 3. SEŠITY 4. VNÍMÁNÍ INZERÁTŮ Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis OBSAH obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

PROJEKT - cíle a benefity - zjistit, jak pravidelní čtenáři MF DNES přistupují ke svému deníku a jak ho čtou - zjistit, jak pravidelní čtenáři MF DNES vnímají inzerci ve svém deníku PROJEKT: CÍLE VÝZKUMU... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí INZERENTOVI přináší informace o vnímání inzerce v MF DNES nedostupné ze stávajících výzkumů Media Projekt a MML... -jakou pozornost věnují čtenáři svým novinám - jakou pozornost věnují inzerci a jaká je reakce na ni... a vzájemně je propojuje VYDAVATELI umožňuje projekt - maximalizovat pozornost věnovanou inzerci jejím vhodným umístěním a zvyšovat tím její účinek PROJEKT: CO PŘINÁŠÍ INZERENTOVI I VYDAVATELI přínos pro všechny ?

Metodologie ZADÁNÍ: výběr: kvótní:pravidelní čtenáři (nejméně 3 vydání týdně + čtvrtek), reprezentativní v regionu (Praha/Brno), reprezentativní podle pohlaví a věku sběr dat: face-to-face dotazování, 300+ respondentů pro zjišťování vnímání inzerce byla použita metoda copytestu projekt realizovala výzkumná agentura Markent v říjnu 2002 parametry PROJEKT: METODOLOGIE VÝZKUMU... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Přečtený podíl deníku Jak velkou část deníku přečte 93 % pravidelných čtenářů se podívá nejméně na polovinu stránek svého deníku ČTENÁŘI: PŘEČTENÝ PODÍL MF DNES... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Pravidelný čtenář MF DNES - stráví četbou svého deníku obvykle 43 minut denně - deník bere do ruky průměrně 2x denně ČTENÁŘI: ČAS STRÁVENÝ S MF DNES...

Místo četby Kde noviny čte největší část čtenářů MF DNES věnuje svým novinám po- zornost doma ČTENÁŘI: MÍSTO ČETBY DENÍKU... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Pozn.: Čtenář může své noviny číst na vícero místech, tj. součet všech podílů může být vyšší než 100 %.

Kroky na základě reklamy Jak využil/a informace z inzerce nejčastěji sdělil/a informace někomu dalšímu 1/3 čtenářů navštívila obchodní místo 30 % produkt / službu zakoupilo ČTENÁŘI: KROKY NA ZÁKLADĚ REKLAMY... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis upozornění někoho v okolí návštěva prodejny, obchodního střediska poznámka pro pozdější rozhodování zakoupení produktu/služby požádání inzerenta o další informace využití kupónu k žádosti o další informace jiné kroky údaje jsou v procentech obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Pozn.:Čtenář může(mohl) na inzerci reagovat vícero způsoby současně, tj. součet všech podílů může být vyšší než 100 %. 42% 46% 12% ano, jednouano, vícekrátne, nikdy Užití informací pro výběr produktu/služby 46 % pravidelných čtenářů už na reklamu vícekrát reagovalo

Čtenáři - Co jsme zjistili ! ! ! ČTENÁŘI: CO JSME ZJISTILI... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis ČTENÁŘSKÉ NÁVYKY A PŘÍSTUP KE SVÉMU DENÍKU 3/4 pravidelných čtenářů MF DNES dávají přednost četbě v klidu domova a svůj deník berou do ruky obvykle 2x denně četbou stráví průměrně 3/4 hodiny 3/4 pravidelných čtenářů by postrádaly deník MF DNES v případě, že by přestal vycházet většina čtenářů na inzerci reaguje a 30 % z nich na základě reklamy zboží či službu zakoupilo obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

SEŠITY zájem o sešity SEŠITY : OBVYKLÝ ZPŮSOB ČTENÍ SEŠITŮ / TÉMAT... obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis ZÁJEM O JEDNOTLIVÉ SEŠITY 90 % pravidelných čtenářů přečte nebo prolistuje všechny sešity pozornost věnovaná jednotlivým sešitům je v rozmezí % nejvyšší pozornost je věnována hlavnímu sešitu a regionální příloze ostatní přílohy přitahují cílové skupiny se zájmem o téma SEŠITY : CO JSME ZJISTILI... ROZDĚLENÍ MF DNES NA SEŠITY vytváří pro své čtenáře přehlednější deník, v jehož struktuře se mohou lépe orientovat proti formátu jednoho sešitu umožňuje lépe soustředit pozornost cílových skupin zvyšuje vnímání reklamy: výzkum dává podklad pro přesnější cílení inzerce

INZERCE - co nás zajímalo POZORNOST VĚNOVANÁ INZERÁTU A JEHO VLIV U inzerátů ze všech podstatných produktových kategorií jsme sledovali, jak pravidelní čtenáři hodnotí: zájem o obor a jeho vliv na pozornost věnovanou inzerátu roli MF DNES mezi informačními prameny při výběru produktu nebo služby míru pozornosti věnovanou jednotlivým inzerátům (spontánní znalost, znalost, shlédnutí loga a podíl zaznamenaných informací) vnímání inzerátu a jeho vliv na nákupní rozhodování ? ? ? INZERCE : CO NÁS ZAJÍMALO... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Zájem o obor INZERCE : ZÁJMY ČTENÁŘŮ A VNÍMÁNÍ INZERCE Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Ve všech sledovaných zájmových oborech lidské činnosti je více čtenářů, kteří se o produkty/služby v daném oboru zajímají (jediná výjim-ka - hračky). Je uvedena míra zájmu o obory lidské činnosti hodnoty v % pravidelných čtenářů MF DNES, kteří se zajímají o uvedené obory

Zájem o produktové kategorie INZERCE : ZÁJMY ČTENÁŘŮ A VNÍMÁNÍ INZERCE Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Největší zájem byl věnován inzerci v inzertní kategorii telekomunikač- ních služeb a produktů Je uvedena míra pozornosti věnované inzerátům v inzertních produktových kategoriích srovnatelných se zájmovými obory lidské činnosti. hodnoty v % pravidelných čtenářů MF DNES, kteří viděli inzerát inzerent je zařazen do skupiny v souladu s produkty nebo službami, které poskytuje

Informační prameny INZERCE : INFORMAČNÍ PRAMENY PŘI NÁKUPU V OBCHODĚ Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí Pravidelní čtenáři MF DNES oceňují svůj deník také jako důležitý zdroj informací pro svá nákupní rozhodování. hodnoty v % pravidelných čtenářů MF DNES 1. DENÍKY20,5 % z toho MF DNES14,2 % ostatní deníky6,3 % 2. TV ( VŠECHNY STANICE )20.1 % 3. OSOBNÍ DOPORUČENÍ19.5 % 4. ČASOPISY z toho odborné časopisy9,9 % společenské časopisy3,3 % 5. INTERNET7.2 % 6. ROZHLAS5.9 % Jiný zdroj12.4 %

Vliv barvy na pozornost Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis BARVA Pozornost věnovaná inzerátu roste s přidanou barvou. Barevné inzeráty měly o 46 % vyšší hodnoty pozornosti. PARAMETRY: POZORNOST VĚNOVANOU INZERCI OVLIVNÍ % 100 % nárůst pozornosti počet inzerátů N=4 počet inzerátů N=9 obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Vliv velikosti na pozornost Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis VELIKOST Pozornost věnovaná inzerátu roste s jeho velikostí. Nárůst pozornosti u největšího inzerátu je téměř dvojnásobný vzhledem k nejmenším formátům. PARAMETRY: POZORNOST VĚNOVANOU INZERCI OVLIVNÍ % 182 % 155 % 186 % počet inzerátů N=3 počet inzerátů N=5 počet inzerátů N=4 počet inzerátů N=1 obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Vliv formátu na pozornost Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis FORMÁT Vyšší pozornost byla věnována formátům inzerce koncipovaným na šířku. PARAMETRY: POZORNOST VĚNOVANOU INZERCI OVLIVNÍ % 135 % počet inzerátů N=3 počet inzerátů N=6 obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Co pozornost neovlivní Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis POZICE Inzerce na levých stranách upoutala stejnou pozornost jako inzeráty vpravo. POKRYTÍ Není rozdíl v pozornosti věnované celostátním i regionálním inzerátům. UMÍSTĚNÍ Inzerce umístěná v jednotlivých sešitech vykazovala stejné hodnoty pozornosti. PARAMETRY: POZORNOST VĚNOVANOU INZERCI NEOVLIVNÍ.. obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí

Inzerce - co jsme zjistili ! ! ! INZERCE : CO JSME SE DOZVĚDĚLI... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí POZORNOST VĚNOVANÁ INZERÁTU A JEHO VLIV nejméně 1 inzerát vidělo 91 % pravidelných čtenářů průměrná míra pozornosti věnované inzerátům v testovaném vydání byla 66 %, tj. inzeráty viděly průměrně 2/3 čtenářů nejvyšší spontánní znalost inzerátů (15-45 %) se projevila nejvíce u silných značek a grafických inzerátů s malým podílem textu

SHRNUTÍ - Přínos projektu Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí SHRNUTÍ: NAPLNĚNÝ PŘEDPOKLAD PŘÍNOSU PROJEKTU PRO INZERENTA I VYDAVATELE INZERENTOVI přináší informace o efektivitě inzerce v MF DNES nedostupné ze stávajících výzkumů Media Projekt a MML-TGI... pozice MF DNES jakožto nosiče reklamy ve srovnání s jinými médii v jednotlivých produktových kategoriích je významná pozornost, kterou věnují čtenáři svým novinám je nadprůměrná rozdělení MF DNES na sešity a jejich tematické zaměření přitahuje pozornost cílových skupin a umožňuje přesnější cílení inzerce čtenáři využívají informace získané z inzerce a reagují na ni VYDAVATELI umožňuje projekt maximalizovat pozornost věnovanou inzerci jejím vhodným umístěním a zvyšovat tím její účinek přínos pro všechny !

CELKOVÉ SHRNUTÍ ! ! ! SHRNUTÍ : CO JSME SE DOZVĚDĚLI... Výzkum čtenářského chování a vnímání inzerce v MF DNES MAFRA, a. s., media servis obsah projekt čtenářské chování sešity vnímání inzerce shrnutí pravidelní čtenáři věnují své MF DNES opakovanou pozornost - svůj deník čtou 1-5x denně čtou pečlivě a dlouho - průměrně 45 minut, nejdelší uvedená doba 90 minut pamatují si inzerci pro 58 % pravidelných čtenářů byla inzerce pomocí při nákupu SERIÓZNÍ DENÍK SERIÓZNÍ A SPOLEHLIVÁ REKLAMA