Vyšívání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU ICT2/1/1/14 Člověk a svět práce – 4.,5. ročník
Advertisements

Jehličkové tiskárny.
Makra v Excelu.
PowerPoint - hudba na pozadí prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Autor: Mgr. Josef Kvapil Název: Klávesnice VY_32_inovace_VT5_05
Práce s okny.
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
Výrobek – vánoční vyšívané přání
Tvar a rozměry Země.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 10.  Polohování ◦ Absolutní polohování  Vlastnosti ◦ umístění ◦ display ◦ visibility.
Vzhled stránky Velikost, okraje, orientace. Vzhled stránky POZOR! Zpravidla bychom si měli vzhled stránky uvědomit a rozmyslet jako první Pokud máme celý.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Grafická úprava seminární práce
Ruční výšivka Úvodní hodina.
5. Přednáška funkce BRVKA Johann P.G.L. Dirichlet (1805 – 1859)
Vyšívaný ubrousek Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Word – Zásady psaní textu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Zobrazení síly.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Desítková Dvojková.
KERAMIKA 2 Keramické hmoty, glazury, nástroje a pomůcky.
VÍTEJTE V „MUZEU KNIHY“.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Práce s textem v objektech prezentace Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Encaustika pro začátečníky
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
GIMP : úpravy fotografií
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Začínáme v GIMPu Pracujeme s barvou ….
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Vyšívání na tylu Julie Stefanová 3.A.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
PČ_040_Knoflíkový obrázek
Mgr. Vlastislav Kučera lekce č. 5.  Boxy  Vlastnosti ◦ width ◦ height ◦ padding ◦ border ◦ margin.
PČ_040_Kombinovaná technika_Knoflíkový obrázek
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Tato prezentace byla vytvořena
Podšálek Potřeby: keramická hlína, glazura, talířek, papír (například balicí)
GIMP : úpravy fotografií
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
PŘIŠÍVÁNÍ KNOFLÍKU DRUHY KNOFLÍKŮ: ČTYŘDÍRKOVÉ PŘIŠÍVÁNÍM DVOUDÍRKOVÉ
Výšivka.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI_A_ UPRAVA _VLASU_ A_ VOUSU_13 Název školy Střední škola služeb,
 Strojová šicí jehla a ústrojí pohybu  Ústrojí pro zachycení smyčky  Ústrojí podávání šicího materiálu a napínací ústrojí vrchní nitě  Ústrojí pro.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace latování a popisuje montáž folie, kontralatě a latování.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Výběr několika základních stehů Vypracoval: Lukáš Karlík.
Příprava místnosti a slavnostní tabule
Základy pletení I Vypracoval: Lukáš Karlík
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
4. Výroba špičatého rydla
6. Výroba půlkulatého rydla
Grafický editor GIMP (10)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Zakládání inventáře na slavnostní tabuli
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Odstavec a jeho formát Autor: Mgr. Jiří Maršík
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Věcné učení Doprava, dopravní prostředky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Vyšívání

Z minulosti se mnoho textilních materiálů nedochovalo, proto se o materiálu, způsobu tkaní, barevnosti i zdobení oděvu dozvídáme častěji jinak než z přímých archeologických nálezů (např. z otisků na kovových předmětech, z ikonografií a písemných zpráv či pracovních nástrojů).

Přesto se díky použitému materiálu nebo vynikajícím podmínkám uložení dochovalo několik výšivek, které nás ubezpečují o tom, že našim dávným předkům na přelomu prvního milénia byla tato technika známa a byla používaná.

Jedná se například o fragmenty mužského kabátce s Valsgardu nebo slavný nález pohřbu vikingské šlechtičny z Osebergu, kde byla nalezena tapiserie k výzdobě síně.

. Křížková výšivka Pro křížkové vyšívání používáme tkaninu s pravidelnou strukturou tkanou do čtverečků (např. panama, kanava, perličkové plátno, atd.). Křížkový steh vyšíváme přes stejný počet vláken na výšku i na šířku, např. přes 2 x 2 vlákna nebo přes jeden čtvereček tkaniny. Látka musí být s pravidelnou strukturou, aby nedošlo k tomu, že z kruhu budeme mít nakonec vyšitý ovál (výšivka se "natáhne" na jednu stranu). Aby křížková výšivka pěkně vypadala, je nutné absolutně přesné vyšívání. Dosáhneme toho tak, že všechny horní stehy musejí jít stejným směrem - pak je dojem z výšivky čistý. Abychom nepropichovali vlákna látky, používáme tupou jehlu se zaoblenou špičkou.

. Vyšíváme-li v řadách zespoda nahoru, začínáme první řadu spodních stehů vpravo a směrujeme doleva. 1.

Vyšíváme-li potom horní řadu stehů zleva doprava (a tím dokončujeme stehy), můžeme jednoduše propíchnout k místu vypíchnutí další řady spodních stehů. 2. Pokud chcete vyšívat odshora dolů, začíná se řada spodních stehů vždy vlevo dole. 3.

Je-li řada dokončena vyšitím horních stehů, můžeme jednoduše propíchnout dolů k zamýšlenému začátku další řady spodních stehů 4.

Vyšíváme-li jednotlivé řady seshora dolů, dokončujeme nejprve každý steh, teprve potom vyšíváme další. I zde vpíchneme spodní steh vlevo dole a vedeme ho doprava nahoru, horní steh potom vedeme do kříže přes něj a propíchneme rovnou k začátku dalšího stehu. 5.

Gobelínová výšivka Na samotnou výšivku nepotřebujeme žádnou speciální zručnost nebo zkušenost. Kromě znalosti několika základních stehů, základních pravidel začínání a ukončení příze potřebujete už jen několik pomůcek a vlastní trpělivost. Tato technika se u nás používá na vyšívání obrázkových námětů, ale kdysi se s ní často realizovali i části, které se používali na čalounění stoliček nebo menších pohovek.

Plátno - volba závisí na druhu práce Plátno - volba závisí na druhu práce. Většina druhů je z bavlny nebo lnu v různém barevném provedení. Tmavé plátno si vyberte jen na práci s tmavými nitěmi, protože v opačném případě by prosvítání tmavého podkladu mohlo celý dojem z výšivky pokazit. Gobelínovým stehem můžeme vyšívat např. na panamě. Příze - musí být tak silná, aby překryla nitě tkaniny, na kterou vyšíváme. Nejlépe je použít mulinku - podle použité tkaniny vyšíváme jedním, dvěma či třemi vlákny. Jehly - gobelínové jehly jsou speciální s velkým ouškem a tupým hrotem. Rám - napnutí plátna na rám vám ulehčí práci a výšivka se nebude natahovat ani vlnit.

Postupujeme jako při vyšívání první řady křížků, pracujeme stále šikmými stehy, směřovanými vždy jedním směrem - vlevo nebo vpravo.

Konec