Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011 Relativnost pohybu 2. díl.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Dráha, rychlost, čas.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
Graf pohybu 2. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Vodorovný vrh Graf trajektorie Mgr. Alena Tichá.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rovnoměrně zrychlený pohyb
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rychlost rovnoměrného pohybu
11. ROVNOMĚRNĚ ZRYCHLENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB II.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Nerovnoměrný přímočarý pohyb
VOLNÝ PÁD.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Rovnoměrný pohyb – test 1
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Grafické znázornění pohybu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Fyzika – vyhledávání hodnot z grafů.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011

Tato závislost je daná vzorcem: s = v • t 0,5 3,5 2,5 1,5 6,5 5,5 4,5 8,5 7,5 Graf pohybu je geometrické vyjádření vzdálenosti, kterou urazilo těleso v závislosti na čase. Tato závislost je daná vzorcem: s = v • t Na vodorovnou osu vynášíme čas, na svislou uraženou vzdálenost. Pokud je čas v hodinách, pak je vzdálenost v kilometrech. Pokud časovou osu rozdělíme v sekundách, budeme vzdálenost uvádět v metrech. Další stránka

Naším úkolem je narýsovat graf pohybu dálkového autobusu. Jeho cesta byla rozdělena na osm úseků, které se navzájem lišily časem a průměrnou rychlostí. Časy a průměrné rychlosti v jednotlivých úsecích jsou zaznamenané v následující tabulce: Další stránka

1. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 50 • 0,5 s = 25 km 25 Další stránka

1. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 0,00 + 0,50 = 0,50 h Celkovou dráhu vypočítáme: 0,00 + 25,0 = 25,0 km Další stránka

1. Úsek cesty: Čas od startu je 0,50 h Celková dráha je 25 km 0,25 0, 5 0,75 Další stránka

2. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 0 • 0,25 s = 0,0 km 0,0 Další stránka

2. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 0,50 + 0,25 = 0,75 h Celkovou dráhu vypočítáme: 25,0 + 0 = 25,0 km Další stránka

2. Úsek cesty: Čas od startu je 0,75 h Celková dráha je 25 km 0,25 0, 5 0,75 Další stránka

3. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 70 • 1,50 s = 105,0 km 105,0 Další stránka

3. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 0,75 + 1,50 = 2,25 h Celkovou dráhu vypočítáme: 25,0 + 105,0 = 130,0 km Další stránka

3. Úsek cesty: Čas od startu je 2,25 h Celková dráha je 130 km 1,5 2,5 0,5 Další stránka

4. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 20 • 1,25 s = 25,0 km 25,0 Další stránka

4. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 2,25 + 1,25 = 3,50 h Celkovou dráhu vypočítáme: 130,0 + 25,0 = 155,0 km Další stránka

4. Úsek cesty: Čas od startu je 3,50 h Celková dráha je 155 km 0,5 1,5 2,5 3,5 Další stránka

5. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 80 • 1,00 s = 80,0 km 80,0 Další stránka

5. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 3,50 + 1,00 = 4,50 h Celkovou dráhu vypočítáme: 155,0 + 80,0 = 235,0 km Další stránka

5. Úsek cesty: Čas od startu je 4,50 h Celková dráha je 235 km Další stránka

6. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 40 • 1,50 s = 60,0 km 60,0 Další stránka

6. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 4,50 + 1,50 = 6,00 h Celkovou dráhu vypočítáme: 235,0 + 40,0 = 295,0 km Další stránka

6. Úsek cesty: Čas od startu je 6,00 h Celková dráha je 295 km Další stránka

7. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 0 • 0,75 s = 0,0 km 0,0 Další stránka

7. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 6,00 + 0,75 = 6,75 h Celkovou dráhu vypočítáme: 295,0 + 0,0 = 295,0 km Další stránka

7. Úsek cesty: Čas od startu je 6,75 h Celková dráha je 295 km Další stránka

8. Úsek cesty: Dráhu vypočítáme podle vzorce: s = v • t s = 100 • 1,75 s = 175,0 km Další stránka 175,0

8. Úsek cesty: Čas od startu vypočítáme: 6,75 + 1,75 = 8,50 h Celkovou dráhu vypočítáme: 295,0 + 175,0 = 470,0 km Další stránka

8. Úsek cesty: Čas od startu je 8,50 h Celková dráha je 470 km Další stránka

Celý graf Konec Takto tedy vypadá celý graf pohybu. V časových úsecích, kde jel autobus malou rychlostí, stoupá graf pomalu. V době, kdy autobus stál, je čára grafu vodorovná. Časový úsek, ve kterém jel autobus rychle, se vyznačuje prudkým stoupáním čáry grafu. Celý graf Konec