Na cestě do Dubaje Superbus - nejrychlejší hromadná doprava? Budoucnost dopravy samozřejmě do značné míry spočívá v rychlosti. I přes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cena smluvní dopravy cestujícího jak se počítá a proč zrovna tak.
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Design části dopravního prostředku vlak pro studenty.
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
KM STUDIOS presents - Bugatti Veyron - Bugatti Veyron je nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. sériově vyráběnýautomobilsériově vyráběnýautomobil.
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
SILNIČNÍ DOPRAVA Technika služeb v cestovním ruchu
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
P – Amsterdam a Viena – Fonte Old English tam
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Dopravní charakteristiky
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
Šetření energie Martin, Houska, Michal, Dann. Voda je stále vzácnější a dražší vodovodní baterie-umožňují jednoduché a rychlé nastavení potřebného průtoku.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Stola S85 Tenhle zajímavý jezevčík se představil v roce 2004 právě v Ženevě. Byl to takový malý dárek k 85. narozeninám Italské firmy Stola.
Rovnoměrný přímočarý pohyb
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Registrační číslo projektu
ČÍNSKÝ „SMART” Reportér německého časopisu „Autobild”, Claudius Maintz, odcestoval do čínského města Dezhou, aby navštívil továrnu, ve které jsou vyráběny.
které je stále třeba brát v úvahu !
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
VÝKON.
-nejmodernější budoucnost
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
OBECNÉ INFORMACE  Nejluxusnější  Nejdražší  Stála 22 miliard Kč  Stavěla se 22 měsíců  – první komerční plavba.
124.1 Dopravní výchova – dopravní prostředky, jedeme autem
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Škoda tudor Adam Novák 1.ITB
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Tramvaje: T3.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Navigační systémy Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel.
Doprava Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
TECHNICKÉ SLUŽBY BAHOZA s. r. o. Klimatizační jednotky tramvajových vozidel Ing. Ladislav Meluš.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Stanoviště:Náměstí Republiky
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_11_17_dopravní prostředky 6
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
které je stále třeba brát v úvahu !
Systém vodních staveb v Evropě
VÝKON.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Na cestě do Dubaje

Superbus - nejrychlejší hromadná doprava? Budoucnost dopravy samozřejmě do značné míry spočívá v rychlosti. I přes budování kvalitních dálnic stále není cestování autobusy tak rychlé, jak bychom si představovali.

V Arabských emirátech je luxus běžnou záležitostí. Představitelé země teď uvažují o originálním dopravním spojení, kdy místo autobusu bude bohaté turisty a cestující převážet super elektromobil.

V pouštích Arabského poloostrova se možná zrodí nová disciplína hromadného cestování. Založit by ji měl Superbus.

V Nizozemsku se zrodilo nevídané vozidlo, kterému nikdo neřekne jinak než Superbus. Je schopno jet rychlostí 255 km/h a uveze při tom 23 cestujících. Vývoj tohoto dopravního prostředku blízké budoucnosti trval sedm let a stál 310 milionů korun.

Jeho autorem je technická univerzita v nizozemském Delftu, nejde však o žádný teoretický projekt nadšených studentů. Prototyp Superbusu je hotový, skutečně jezdí a na stole jsou plány i na jeho sériovou výrobu, jakkoli v jejich případě si nejsme jisti, jak moc vážně je můžeme brát.

Jakýsi mix autobusu a prodloužené limuzíny měří na délku rovných 15 metrů, na šířku má 2,55 a na výšku 1,65 metru. Jeho aerodynamicky optimalizovaná karoserie trochu připomíná Bugatti Veyron a i dynamické ambice vozu jsou podobné. Přes 400 km/h tedy Superbus nejezdí, i maximálka 250 km/h je na hromadný dopravní prostředek více než slušná. A to zvláště pokud uvážíme, že plně naložený váží 9,5 tuny.

K uskladnění elektřiny slouží li-ion baterie, vůz táhne 530 koňských sil. Zatímco se délkou blíží klasickému autobusu, jeho hmotnost je blíž SUV vozidlům. Kromě radaru má zabudovaný i elektronický systém vyhledávání překážek. Superbus zůstane v Emirátech dva týdny a testu ho podrobí i vládní úřad pro dopravu. 17. dubna 2011

Na každé straně je osm výklopných dveří, cestující sedí v řadě po třech na širokých čalouněných sedadlech. K dispozici jsou monitory zábavného systému, televizory a přístup na internet.

Tento autobus, který připomíná tvarem spíše hodně rozměrnou limuzínu, dokáže pojmout až 23 pasažérů a to se vším komfortem. Nabídne tak kvalitní anatomické sedačky, displeje před každým sedadlem, WiFi připojení a pro případ nehody také pro každého cestujícího airbag.

Dnešní vlaky dokáží dosahovat mnohem vyšších rychlostí než autobusy. Mají ovšem nevýhodu, koleje nevedou všude a už vůbec ne ty superrychlostní. Budování takových úseků je také mimořádně drahé.

Elektromotor o výkonu 530 koní dokáže autobus rozpohybovat na cestovní rychlost 250 kmh, pokud se na to ale šlápne, rafička tachometru se umí dotknout mety 300 km/h. Aby mohl vůz cestovat takto rychle, má lehkou karoserii z uhlíkových vláken a baterie typu Li-Ion.

Baterie svou energii dodávají elektromotorům s výkonem 408 koní (krátkodobě po dobu jedné minuty až 816 koní). Dojezd na jedno nabití je 210 km. Brzdná dráha z rychlosti 250 km/h na nulu je menší než 200 metrů.