Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
Matematika a její aplikace
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
9 CELÁ ČÍSLA
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_706.
Únorové počítání.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (Orientační test )
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 9. ročník Sumář učiva za 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Úloha č. 36 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Celkem v kolika úsecích všech tří turistických tras nedošlo ke změně nadmořské výšky? A) v jednom úseku; B) ve dvou úsecích; C) ve třech úsecích; D) ve čtyřech úsecích; E) v pěti úsecích Společné zadání pro úlohu č Graf zobrazuje výškové profily tří horských turistických tras rozdělených do deseti časově stejně dlouhých úseků. Výškové údaje jsou uvedeny v metrech. V případě, že změna nadmořské výšky v průběhu jednoho úseku byla větší než 200 metrů, byli turisté přepravováni v daném úseku autobusem. Řešení: Na modré trase jednou. Na zelené trase dvakrát. Na hnědé trase ani jednou. Tedy celkem 1+2=3. Správnou odpovědí je varianta C).

Úloha č. 37 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) V závěru kolika úseků byla nadmořská výška trasy A nižší než nadmořská výška trasy B? A) v závěru jednoho úseku; B) v závěru tří úseků; C) v závěru čtyř úseků; D) v závěru pěti úseků; E) v závěru šesti úseků Společné zadání pro úlohu č Graf zobrazuje výškové profily tří horských turistických tras rozdělených do deseti časově stejně dlouhých úseků. Výškové údaje jsou uvedeny v metrech. V případě, že změna nadmořské výšky v průběhu jednoho úseku byla větší než 200 metrů, byli turisté přepravováni v daném úseku autobusem. Řešení: Zelená trasa A měla v závěru úseku nižší nadmořskou výšku než modrá trasa B celkem 5 krát. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 38 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) U které turistické trasy došlo k největší změně nadmořské výšky mezi počátkem prvního úseku a koncem posledního úseku a o kolik metrů to bylo? A) u trasy A o 100 m; B) u trasy C o 100 m; C) u trasy B o 200 m; D) u trasy A o 200 m; E) u trasy C o 200 m Společné zadání pro úlohu č Graf zobrazuje výškové profily tří horských turistických tras rozdělených do deseti časově stejně dlouhých úseků. Výškové údaje jsou uvedeny v metrech. V případě, že změna nadmořské výšky v průběhu jednoho úseku byla větší než 200 metrů, byli turisté přepravováni v daném úseku autobusem. Řešení: Počátek trasy A byl 1500 m n.m. a konec 1300 m n. m., rozdíl je 200 metrů. Počátek trasy B byl 1000 m n.m. a konec 1100 m n. m., rozdíl je 100 metrů. Počátek trasy C byl 500 m n.m. a konec 400 m n. m., rozdíl je 100 metrů. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 39 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Které z následujících tvrzení je pravdivé? A) Trasa C měla na konci každého úseku nejnižší nadmořskou výšku. B) Největší změnu nadmořské výšky měla v některém ze svých úseků trasa A. C) Trasa B měla na konci posledního časového úseku nejvyšší nadmořskou výšku. D) Na trase B jeli turisté pouze jeden úsek autobusem. E) Trasy A a C měly na konci některého úseku shodnou nadmořskou výšku. Společné zadání pro úlohu č Graf zobrazuje výškové profily tří horských turistických tras rozdělených do deseti časově stejně dlouhých úseků. Výškové údaje jsou uvedeny v metrech. V případě, že změna nadmořské výšky v průběhu jednoho úseku byla větší než 200 metrů, byli turisté přepravováni v daném úseku autobusem. Řešení: Největší změnu nadmořské výšky měla v některém ze svých úseků trasa A a bylo to 600 metrů ( =600). Správnou odpovědí je varianta B).

Úloha č. 40 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Kolik celkem úseků nepřekonali turisté na trase C autobusem? A) dva úseky; B) tři úseky; C) čtyři úseky; D) šest úseků; E) sedm úseků. Společné zadání pro úlohu č Graf zobrazuje výškové profily tří horských turistických tras rozdělených do deseti časově stejně dlouhých úseků. Výškové údaje jsou uvedeny v metrech. V případě, že změna nadmořské výšky v průběhu jednoho úseku byla větší než 200 metrů, byli turisté přepravováni v daném úseku autobusem. Řešení: 1., 2., 3., 4., 5., 7., 10., tedy celkem 7. Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 41 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Jakou sílu mají všechny černé bakterie na obrázku? A) 33; B) 34; C) 40; D) 42; E) 47 Společné zadání pro úlohu č Marek se řízl o skleněný střep a do rány mu začínají pronikat bakterie. Jsou černé a bílé a každá má na sobě číslo, které určuje, jak je silná. Síla černých bakterií se mezi sebou sčítá, ale síla bílých se mezi sebou násobí! Řez již hlídá bílá krvinka (na obrázku šedivá vpravo dole), která je schopná zabít takový počet bakterií, které mají celkovou sílu menší nebo rovnu 25. Řešení: =47 Správnou odpovědí je varianta E).

Úloha č. 42 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Kolik jednotlivých bakterií na celém obrázku má vlastní sílu vyšší než 3? Do výsledku nezahrnujte bakterie s označením „?“. A) 3 bakterie; B) 5 bakterií; C) 7 bakterií; D) 8 bakterií; E) 11 bakterií. Společné zadání pro úlohu č Marek se řízl o skleněný střep a do rány mu začínají pronikat bakterie. Jsou černé a bílé a každá má na sobě číslo, které určuje, jak je silná. Síla černých bakterií se mezi sebou sčítá, ale síla bílých se mezi sebou násobí! Řez již hlídá bílá krvinka (na obrázku šedivá vpravo dole), která je schopná zabít takový počet bakterií, které mají celkovou sílu menší nebo rovnu 25. Řešení: Sílu vyšší než 3 má 5 černých a 3 bílé bakterie, tedy 5+3=8. Správnou odpovědí je varianta D).

Úloha č. 43 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Jakou sílu má jedna bílá bakterie nacházející se již nyní v Markově těle, jestliže mají obě bílé bakterie jednotlivě stejnou sílu a dohromady tvoří polovinu síly všech bakterií nyní se nacházejících v Markově těle? A) 3; B) 5; C) 6; D) 8; E) 9 Společné zadání pro úlohu č Marek se řízl o skleněný střep a do rány mu začínají pronikat bakterie. Jsou černé a bílé a každá má na sobě číslo, které určuje, jak je silná. Síla černých bakterií se mezi sebou sčítá, ale síla bílých se mezi sebou násobí! Řez již hlídá bílá krvinka (na obrázku šedivá vpravo dole), která je schopná zabít takový počet bakterií, které mají celkovou sílu menší nebo rovnu 25. Řešení: 5+3+1=9, což je síla černých bakterií. A síla bílých je také 9, což dává součin 3x3. Jedna bílá bakterie má sílu 3. Správnou odpovědí je varianta A).

Úloha č. 44 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 9. ročník (podzim 2012) Jedna bílá krvinka pohltí bakterie o celkové síle 25, aniž by ji to zabilo (síla 26 je již smrtelná). Nejvýše kolik bílých bakterií, každou o síle 5, by mohly pohltit 4 bílé krvinky, aby to ani jednu z nich nezabilo? A) 8 bílých bakterií; B) 10 bílých bakterií; C) 16 bílých bakterií D) 30 bílých bakterií; E) 32 bílých bakterií Společné zadání pro úlohu č Marek se řízl o skleněný střep a do rány mu začínají pronikat bakterie. Jsou černé a bílé a každá má na sobě číslo, které určuje, jak je silná. Síla černých bakterií se mezi sebou sčítá, ale síla bílých se mezi sebou násobí! Řez již hlídá bílá krvinka (na obrázku šedivá vpravo dole), která je schopná zabít takový počet bakterií, které mají celkovou sílu menší nebo rovnu 25. Řešení: Jedna bílá krvinka maximálně pohltí 2 bílé bakterie, protože jejich síla je 5.5=25. tedy 4 bílé krvinky mohou pohltit 4.2=8 bílých bakterií. Správnou odpovědí je varianta A).