Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_887_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝM A TROJCIFERNÝM ČINITELEM
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Posuvky Posuvky posouvají tón o něco výš nebo ho naopak snižují .
Sčítání, odčítání do sta
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_340_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_33_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název Klaviatura a enharmonické tóny Předmět, ročník
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Hudební výrazové prostředky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_885_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Písemné Násobení - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
PÍSEMNÉ ODČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_537_4TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_171_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
HUDEBNÍ NÁSTROJE Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_863_2TR_HV Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_611_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Stupnice c dur Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_876_5TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Stupnice C dur Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_876_5TR_HV Číslo šablony III/2 Autor Ludmila Večerková, Mgr. Ročník 5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Hudební výchova Téma Základy hudební nauky – Stupnice C dur Očekávaný výstup Žák se seznámí se pojmem stupnice Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k seznámení se stupnicí a její funkcí Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Frekvence, Hertz, tónová soustava, oktáva, půltón, křížek, béčko Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart

Stupnice c dur Druhy tónů podle výšky hluboké a vysoké (velmi vysoké, hlubší, vyšší apod.) tóny, jejichž výška se nachází ve střední poloze, např. na klavíru ve střední části klaviatury, žádné zvláštní označení nemají výšku tónu určujeme frekvencí (kmitočtem) = základní jednotkou je Hertz (Hz) nejhlubší tóny mají frekvenci kolem 20 Hz, vysoké tóny i několik tisíc Hz za vteřinu

Stupnice c dur Tónová soustava přehledné uspořádání všech tónů, užívaných v hudbě podle jejich výšek tónová soustava si nevšímá ani délky, ani síly nebo barvy tónů, ale pouze jejich výšky

Druhy tónů podle výšky Tónová soustava základem naší tónové soustavy je sedm tónů, které se jmenují c, d, e, f, g, a, h   těchto sedm tónů se v tónové soustavě několikrát opakuje v různých výškových polohách

Stupnice c dur Oktáva od výchozího tónu c k nejbližšímu opakovanému c nacházíme osm stupňů vzdálenost mezi těmito dvěma c se proto nazývá oktáva (podle lat. octo = osm) každá oktáva má své jméno (subkontra oktáva, kontra, velká, malá, jednočárkovaná až pětičárkovaná)

Stupnice c dur Oktáva podobně se jmenují i tóny, které do jednotlivých oktáv patří, například kontra A, malé d, jednočárkované g apod. např. klavír má rozsah od A2 do c5 jen několik málo nástrojů, např. varhany, může zahrát tóny hlubší nebo vyšší

Tóny zvýšené a snížené Stupnice c dur každý tón naší tónové soustavy můžeme jednou nebo dvakrát zvýšit nebo snížit zvýšení označujeme v názvu tónů příponou –is (cis, dis, eis, fis, gis, ais, his) snížení označujeme v názvu tónů příponou ­–es (ces, des, es, fes, ges, as, hes=b)

Stupnice c dur Tóny zvýšené a snížené říká se jim půltóny v notách = předznamenání – křížky a béčka klavír – bílé a černé klávesy  

Stupnice c dur Stupnice durová stoupající nebo klesající řada tónů v rozmezí jedné oktávy Diatonická stupnice – celé tóny a půltóny každou stupnici můžeme utvořit od kteréhokoli tónu výchozí tón stupnice je základním tónem stupnice, která se podle něj též jmenuje (např. stupnice G dur začíná tónem g, Fis dur začíná tónem fis)

Stupnice c dur Stupnice durová názvy durových stupnic píšeme vždy velkým písmenem, např. F dur, As dur, Gis dur durová stupnice má osm stupňů protože však poslední stupeň je jen opakováním prvního stupně o oktávu výš, má durová stupnice jen sedm tónů různých, a proto se řadí mezi sedmistupňové stupnice

Stupnice c dur Stupnice C-dur stupnice vyvozujeme s východiskem od stupnice C dur úplnou základní tónovou řadu bez posuvek obsahuje jen stupnice C dur u ostatních musíme uplatnit posuvky je nejpoužívanější v evropské hudbě (ať už lidové, dnes populární nebo klasické)  

Stupnice c dur Co je to tónová soustava? přehledné uspořádání všech tónů, užívaných v hudbě podle jejich výšek Co je základem naší tónové soustavy? Sedm tónů, c, d, e, f, g, a, h, které se opakují v různých výškách Jak se nazývá vzdálenost mezi dvěma c? Oktáva

Stupnice c dur Co je to stupnice? Stoupající nebo klesající řada tónů v rozmezí jedné oktávy Jaká stupnice je v Evropě nejpoužívanější? C dur Kolik má stupnice stupňů ? 8