Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

* aneb než se vydáme natáčet… * Kontrola baterií a jejich zásob – obecně platí, že bychom měli mít baterie na přibližně dvojnásobnou až trojnásobnou dobu.
* Nejdůležitějším krokem při výběru počítače je uvědomit si, za jakým účelem nám bude sloužit. * Stolní nebo přenosný? * Jaký výkon budu potřebovat? *
Základy fotografování kompozice snímku
* Jedná se o aplikační software, který umožňuje střih a další zpracování videozáznamů a jejich export do různých formátů, případně i finalizaci DVD. *
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ROZDĚLENÍ POČÍTAČŮ Podle výkonu. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
* Mobilní telefon (hovorově mobil) je elektronické zařízení, které umožňuje uskutečňovat telefonní hovory jako normální telefon, jehož uživatel však není.
Základy digitální fotografie
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Tato prezentace byla vytvořena
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Paměťové karty Paměťové karty patří mezi paměti typu flash memory.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
LED tiskárna barevná Do této kategorie patří tiskárny, které tisknou pomocí LED diod resp. práškového toneru. Využívají se celkem čtyři tonery (tři barevné,
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Digitální fotoaparát
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Digitální fotoaparáty
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Počítačová grafika.
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Komunikační porty a síťová rozhraní.
* Slouží pro vytváření a úpravu textových dokumentů. * Dnešní pokročilé textové procesory umožňují do dokumentu vkládat kromě textu i obrázky, videa,
Kolem vodiče s proudem. * Kolem vodiče, kterým protéká elektrický proud, je magnetické pole. Na tento fakt přišel Hans Christian Ørsted, který zpozoroval.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základy digitální fotografie 1. Základy fotografování
* Bluetooth je v informatice proprietární otevřený standard pro bezdrátovou komunikaci propojující dvě a více elektronických zařízení, jako například.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Počítačová grafika rozlišení
Chytrý telefon. * V českém překladu „chytrý telefon“ je mobilní telefon, který využívá pokročilý operační systém a aplikační rozhraní, které umožní instalaci.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Počítač a jeho složení.
* Druh elektrického netočivého stroje * Řadí se mezi měniče (střídavé) * Přenáší elektrickou energii mezi dvěma obvody pomocí elektromagnetické indukce.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Druhy transformátorů.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 2 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_536.
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_52_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Paměťová.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Periferní zařízení počítače - opakování
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FOTOAPARÁTY Nevoral Matěj, E3 Studentská konference 2017/2018
Transkript prezentace:

technické údaje

* Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny také technické údaje uváděné výrobcem (je vhodné si také na stránkách výrobce ověřit jejich správnost) * Nejčastěji uváděné: * Zoom * Počet pixelů čipu * Světelnost * Ohnisková vzdálenost * Druh a velikost snímače * Paměť

* Optický – je docilován změnou ohniskové vzdálenosti objektivu – viz obrázek * Digitální – jedná se o zvětšený výřez snímku – snížený počet obrazových bodů * Dnešní fotoaparáty disponují zoomem od 1x až do 50x. * Pozor, bez použití stativu se nedají vyšší hodnoty zoomu použít! * Mnoho prodejců láká zákazníka na vysoké číslo zoomu, ten však často zůstává z velké části nevyužitý. Obrázek: e/e3/Zoom_prinzip.gif [1] e/e3/Zoom_prinzip.gif

* - tzv. pixely, megapixely [Mpx] * Je to číslo udávající počet obrazových bodů snímacího čipu fotoaparátu. * Čím je číslo vyšší, tím jemnější rozlišení snímku lze docílit. * Např. fotoaparát, kterým lze pořídit snímek s rozlišením 4096x3072 bodů, má * :2 20 = 12,3 Mpx Obrázek rozložený na jednotlivé pixely, zdroj: mmons/6/6b/SMILE_FACE_16x16_PIXEL_EXA MPLE1.PNG [2] mmons/6/6b/SMILE_FACE_16x16_PIXEL_EXA MPLE1.PNG

* Světelnost objektivu je číslo (zlomek) udávající, kolik světla do objektivu vstupujícího jím skutečně projde (část bývá pohlcena optickými prvky) * Např. je-li světelnost f/3, znamená to, že ke snímacímu čipu se dostane jen třetina světla do objektivu vstupujícího. * Nejkvalitnější objektivy mají světelnost od f/1,4, běžné kompakty mají f/2 až f/5 * Ohnisková vzdálenost je důležitý údaj ve fotografii, protože určuje „zorný úhel“. Ten se vypočítá jako poměr velikosti snímače a ohniskové vzdálenosti. * Tzn. Čím větší snímač, tím větší zorný úhel. * Čím větší ohnisková vzdálenost, tím menší zorný úhel. * Ale také, čím větší snímač, tím menší hloubka ostrosti (ta se dá zase zvětšit clonou).

* Snímačů jsou dva druhy – CMOS a CCD * Tabulka porovnání vlastností: Rozdíly CCD versus CMOS Snímací čipCCDCMOS Cena vysokánízká Rozměry řešení vyššínízké Spotřeba vysokánízká Kvalita obrazu vysokánižší až nízká Rozlišení vysokéstřední Komplexnost čipu vysokánižší až nízká Fill faktor (činná plocha) vysokýnízký až střední Digitální šum nízkývysoký Rychlost nižší až vysokávysoká Zdroj: [3]

* Slouží jako vyměnitelná paměť fotoaparátů * Formáty: * SD, SDHC, SDXC – nejčastěji používané paměťové karty jak u kompaktů, tak u zrcadlovek * microSD, micro SDHC, microSDXC – zmenšená obdoba výše uvedených * CompactFlash – dnes na ústupu, dříve hojně využívaná v profesionálních fotoaparátech * MemoryStick Duo, MemoryStick Micro – formát karet do fotoaparátů SONY * Všechny uvedené karty se vyrábějí ve velikostech do 32GB (Sony), resp. do 64GB (ostatní).

* Autor: Petr Machálek * Vzdělávací oblast:Člověk a svět práce * Vzdělávací obor: Digitální technologie * Ročník: 9. * Období použití: 1. pololetí šk. roku * Vytvořeno: * Způsob použití: * DUM lze použít s projektorem při výkladu nového učiva, žáci mají při výkladu k dispozici počítače k vyhledávání upřesňujících informací. * Dále je DUM žáky využíván při domácí přípravě. * Zdroje informací: * [1] * [2] * [3]